İAED256 Furniture Design and Construction 1İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İAED256
Ders İsmi: Furniture Design and Construction 1
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SİNAN SAVAŞ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. CEMAL ÇAĞDAŞ EROL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Mobilya Tarihi’nden seçilen bir dönemden esinlenilerek farklı kullanımlara yönelik ebeveyn odası giysi dolabı ve TV ünitesinin;araştırılmasını,tasarlanmasını,konstrüksiyon sistemlerinin irdelenmesini ve tasarım özelliklerine uygun üretim ve uygulama yöntem ve tekniklerini öğretmeyi içerir.
Dersin İçeriği: yok

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Hacim tasarımında kullanılan mobilyaların,tasarım ve tasarım özelliklerine uygun üretim ve uygulama yöntem ve tekniklerini öğretmeyi amaçlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Konuyla ilgili ayrıntılı ders anlatımı Araştırma yöntemleri ve ergonomi hakkında bilgilendirme Ölçü, renk ve malzeme hakkında genel bilgilendirme yok
2) Yapılan araştırmaların değerlendirilmesi Eskiz çalışmaları üzerinden kritikler Konuyla ilgili örnekler yok
3) Teknik anlatımların ve ilk tasarımların kritikleri Mobilya konstrüksiyonu temel prensiplerinin anlatımı yok
4) Mobilya teknik çizimlerinin kritikleri Malzeme seçimlerinin kritikleri Renk seçimleri hakkında yönlendirme yok
5) Mobilya tasarım detayları üzerinden kritikler yok
6) Mobilya tasarım detayları üzerinden kritikler yok
7) sınav yok
8) Mobilyaların ayrı ayrı teknik çizimleri,detayları üzerinde düzeltmeler,kritikler yok
9) Temiz ödev anlatımları ve perspektiflerin son kritikleri Kritikler ve ödev sonlandırma yok
10) tatil yok
11) Temiz ödev anlatımlarının teknik ve sunuş kritikleri yok
12) Temiz ödev anlatımlarının teknik ve sunuş kritikleri yok
13) Temiz ödev anlatımlarının teknik ve sunuş kritikleri yok
14) Temiz ödev anlatımlarının teknik ve sunuş kritikleri yok
15) final yok
16) final yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Architects' data; Neufert, E. 2013, New York.
Haffele ve Hettich mobilya aksesuarları 2015 kataloğu

Diğer Kaynaklar: Örs, Y., Hakan K. Ağaç Malzeme Bilgisi. Atlas Yayın 2014
Mimarlığın Öyküsü; ROTH, L. 2010.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 5
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır 4
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır 5
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir 5
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir 4
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir 5
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir 4
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 4 4
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 30 90
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 102