İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | İAED256 | ||||||||
Ders İsmi: | Furniture Design and Construction 1 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SİNAN SAVAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mobilya Tarihi’nden seçilen bir dönemden esinlenilerek farklı kullanımlara yönelik ebeveyn odası giysi dolabı ve TV ünitesinin;araştırılmasını,tasarlanmasını,konstrüksiyon sistemlerinin irdelenmesini ve tasarım özelliklerine uygun üretim ve uygulama yöntem ve tekniklerini öğretmeyi içerir. |
Dersin İçeriği: | yok |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Konuyla ilgili ayrıntılı ders anlatımı Araştırma yöntemleri ve ergonomi hakkında bilgilendirme Ölçü, renk ve malzeme hakkında genel bilgilendirme | yok |
2) | Yapılan araştırmaların değerlendirilmesi Eskiz çalışmaları üzerinden kritikler Konuyla ilgili örnekler | yok |
3) | Teknik anlatımların ve ilk tasarımların kritikleri Mobilya konstrüksiyonu temel prensiplerinin anlatımı | yok |
4) | Mobilya teknik çizimlerinin kritikleri Malzeme seçimlerinin kritikleri Renk seçimleri hakkında yönlendirme | yok |
5) | Mobilya tasarım detayları üzerinden kritikler | yok |
6) | Mobilya tasarım detayları üzerinden kritikler | yok |
7) | sınav | yok |
8) | Mobilyaların ayrı ayrı teknik çizimleri,detayları üzerinde düzeltmeler,kritikler | yok |
9) | Temiz ödev anlatımları ve perspektiflerin son kritikleri Kritikler ve ödev sonlandırma | yok |
10) | tatil | yok |
11) | Temiz ödev anlatımlarının teknik ve sunuş kritikleri | yok |
12) | Temiz ödev anlatımlarının teknik ve sunuş kritikleri | yok |
13) | Temiz ödev anlatımlarının teknik ve sunuş kritikleri | yok |
14) | Temiz ödev anlatımlarının teknik ve sunuş kritikleri | yok |
15) | final | yok |
16) | final | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Architects' data; Neufert, E. 2013, New York. Haffele ve Hettich mobilya aksesuarları 2015 kataloğu |
Diğer Kaynaklar: | Örs, Y., Hakan K. Ağaç Malzeme Bilgisi. Atlas Yayın 2014 Mimarlığın Öyküsü; ROTH, L. 2010. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | |||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |||||||
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | |||||||
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | |||||||
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | |||||||
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | 5 |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | 4 |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | 5 |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | 5 |
5) | Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | 4 |
6) | Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | 5 |
7) | Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | 4 |
8) | Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir | 5 |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 4 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 30 | 90 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 102 |