Tıp (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MED519 | ||||||||
Ders İsmi: | Neurology | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BERRİN ZÜHAL ALTUNKAYNAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Normal nörolojik muayene yöntemleri ve bulgularını değerlendirir. 2. Nörolojik semptomları tanır ve değerlendirir. 3. Nörolojik hastaya yaklaşımı öğrenir. 4. Toplumda sık görülen nörolojik hastalıkları tanır ve tedavi yaklaşımlarını bilir. 5. Hasta takibi ve idamesi konusunda yeterli bilgiyi edinir. 6. Nörolojik aciller konusunda yeterli bilgiyi edinir. 7. Nörolojik hastalıkların hangilerinin tedavisini yapabileceğini, hangilerini üst kuruma sevk edeceğini bilir. 8. Toplumda sık görülen demans, serebrovasküler hastalık, başağrısı, epilepsi gibi hastalıkların tedavisi ve izlemi konusunda bilgi sahibi olur. |
Dersin İçeriği: | Nörolojik muayene Kognitif muayene ve demans Kraniyal sinirler Başağrısı Delirium Serebrovasküler olay SSS enfeksiyonları Otoimmun ansefalitler Epilepsi Nöromusküler hastalıkları Hareket bozuklukları Demyelinizan hastalıklar Multiple skleroz Periferal sinir sistemi hastalıkları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Klinik Uygulamalar | |
2) | Klinik Uygulamalar | |
4) | Klinik Uygulamalar | |
5) | Klinik Uygulamalar | |
6) | Klinik Uygulamalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilir./Cours notes will be given, weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Umphred, D. A. (2001) Neurological Rehabilitation, 4th Ed. Mosby - Somers, M. F. (1992) Spinal cord injury. Functional Rehabilitation. Norwalk: Appleton & Lange. - Johnstone, M. (1987) The Stroke Patient: A Team Approach, 3th Edition. Edinburg: Churchill Livingstone. - Myers R.S. (1995) Saunders Manual of Physical Therapy Practice. Philadelphia: W.B. Saunders Campany. - Schuchmann, J. A. (1996) Physical Medicine & Rehabilitation. Philadelphia: WB Saunders Company |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. | |||||||||||||||
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. | |||||||||||||||
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. | |||||||||||||||
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. | |||||||||||||||
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. | |||||||||||||||
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar | |||||||||||||||
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. | |||||||||||||||
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar | |||||||||||||||
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |||||||||||||||
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, | |||||||||||||||
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |||||||||||||||
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar | |||||||||||||||
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, | |||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | |||||||||||||||
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir | |||||||||||||||
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. | 1 |
2) | İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. | 1 |
3) | Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. | 5 |
4) | Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. | 5 |
5) | Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. | 5 |
6) | Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar | 5 |
7) | Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. | 5 |
8) | Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar | 5 |
9) | Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | 5 |
10) | Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, | 5 |
11) | Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | 5 |
12) | Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar | 5 |
13) | Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, | 5 |
14) | Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | 5 |
15) | Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir | 5 |
16) | Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır | 5 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 50 |
Final Pratik | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 2 | 24 |
Laboratuvar | 2 | 2 | 4 |
Uygulama | 12 | 2 | 24 |
Derse Özgü Staj | 12 | 2 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Sunum / Seminer | 2 | 2 | 4 |
Ödevler | 6 | 2 | 12 |
Ara Juri | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 124 |