Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM229 | ||||||||
Ders İsmi: | İşaret Dili | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BİRSEN YÜRÜGEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Türkçe İşaret Dili, işitme engelliler tarafından kullanılan el hareketlerini ve yüz mimiklerini içeren görsel bir dildir. Bu dersin amacı, Türkçe İşaret Dili'nin alfabesi, temel kelime ve dilbilgisi yapılarını öğreterek dersi alan öğrencilerin işitme engellilerle bu dil aracılığıyla iletişim kurmasını sağlamaktır. Ayrıca, sözsüz iletişim becerilerini geliştirmek isteyen tüm öğrencilere tavsiye edilir. |
Dersin İçeriği: | Selamlaşma / kendini tanıtma El Alfabesi Soru cümleleri Olumsuz cümleler Ülkeler / Şehirler Tekrar alıştırmaları Kelime çalışmaları (Renkler, sayılar) Soru kelimeleri Tekrar alıştırmaları Geçmiş zaman Gelecek zaman Kelime çalışmaları (mekanlar, spor) Tekrar alıştırmaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Selamlaşma / kendini tanıtma | İSÖM Türk İşaret Dili Kitabı |
2) | El Alfabesi | İSÖM Türk İşaret Dili Kitabı |
3) | Soru cümleleri | İSÖM Türk İşaret Dili Kitabı |
4) | Olumsuz cümleler | İSÖM Türk İşaret Dili Kitabı |
5) | Ülkeler / Şehirler | İSÖM Türk İşaret Dili Kitabı |
6) | Kelime çalışmaları (Renkler, sayılar) | İSÖM Türk İşaret Dili Kitabı |
7) | Ara Sınav | |
8) | Soru kelimeleri - 1 | İSÖM Türk İşaret Dili Kitabı |
9) | Tekrar alıştırmaları | İSÖM Türk İşaret Dili Kitabı |
10) | Geçmiş zaman | İSÖM Türk İşaret Dili Kitabı |
11) | Gelecek zaman | İSÖM Türk İşaret Dili Kitabı |
12) | Kelime çalışmaları (mekanlar, spor) | İSÖM Türk İşaret Dili Kitabı |
13) | Tekrar alıştırmaları | İSÖM Türk İşaret Dili Kitabı |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | İSÖM Türk İşaret Dili Kitabı MEB’in hazırladığı Türk İşaret Dili Sözlüğü Çevrimiçi görüntülü sözlükleri kullanırken öğrenme sırasını takip edebilmeniz için Katılımda Engel Yok Türk İşaret Dili Eğitim kiti Spread The Sign adındaki işaret dili sözlüğü Boğaziçi Üniversitesi’nin hazırladığı TİD Sözlüğü |
Diğer Kaynaklar: | İSÖM Türk İşaret Dili Kitabı MEB’in hazırladığı Türk İşaret Dili Sözlüğü Çevrimiçi görüntülü sözlükleri kullanırken öğrenme sırasını takip edebilmeniz için Katılımda Engel Yok Türk İşaret Dili Eğitim kiti Spread The Sign adındaki işaret dili sözlüğü Boğaziçi Üniversitesi’nin hazırladığı TİD Sözlüğü |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Etik ilkelere ve yasal düzenlemelere uygun hemşirelik bakımını planlar, uygular ve değerlendirir. | |||||||||
2) Edindiği kuramsal bilgileri klinik uygulamalarda analiz ederek uygun hemşirelik girişimlerine dönüştürür. | |||||||||
3) Hemşireliğe özgü temel psikomotor becerileri klinik ortamlarda doğru ve güvenli şekilde uygular. | |||||||||
4) Birey, aile, ekip üyeleri ve diğer paydaşlarla etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. | |||||||||
5) Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini değerlendirerek uygun hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirir. | |||||||||
6) Sağlık politikalarının geliştirilmesi süreçlerine görüş bildirerek katkıda bulunur. | |||||||||
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel olarak ve ekip üyesi olarak aktif görev alır, sorumluluk üstlenir. | |||||||||
8) Bakım sürecinde uygun sağlık bilişim sistemlerini etkin şekilde kullanır. | |||||||||
9) Çağdaş hemşirelik uygulamaları için gerekli olan güncel toplumsal ve kültürel bilgi birikimini açıklar. | |||||||||
10) Toplum temelli projeler ve etkinliklerde farklı disiplinlerle iş birliği yaparak görev alır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Etik ilkelere ve yasal düzenlemelere uygun hemşirelik bakımını planlar, uygular ve değerlendirir. | 2 |
2) | Edindiği kuramsal bilgileri klinik uygulamalarda analiz ederek uygun hemşirelik girişimlerine dönüştürür. | 2 |
3) | Hemşireliğe özgü temel psikomotor becerileri klinik ortamlarda doğru ve güvenli şekilde uygular. | 2 |
4) | Birey, aile, ekip üyeleri ve diğer paydaşlarla etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. | 2 |
5) | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini değerlendirerek uygun hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirir. | 1 |
6) | Sağlık politikalarının geliştirilmesi süreçlerine görüş bildirerek katkıda bulunur. | 2 |
7) | Hemşirelik uygulamalarında bireysel olarak ve ekip üyesi olarak aktif görev alır, sorumluluk üstlenir. | 2 |
8) | Bakım sürecinde uygun sağlık bilişim sistemlerini etkin şekilde kullanır. | 3 |
9) | Çağdaş hemşirelik uygulamaları için gerekli olan güncel toplumsal ve kültürel bilgi birikimini açıklar. | 2 |
10) | Toplum temelli projeler ve etkinliklerde farklı disiplinlerle iş birliği yaparak görev alır. | 4 |
Sözlü sınav | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Final Pratik | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 100 | 100 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 108 |