GSTE368 Industrial Kitchen Technologies with TUSIDİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Havacılık YönetimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Havacılık Yönetimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GSTE368
Ders İsmi: Industrial Kitchen Technologies with TUSID
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. İLKAY GÖK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Endüstriyel mutfak teknolojileri faaliyetlerinin incelenmesi ve mevcut hizmet alanının genişletilmesi ile ilgili tüm süreçlerin analizi, sektör örnekleri, profesyonel restoran yönetiminde dikkat edilmesi gereken temel prensipler ile ve alt yapının oluşturulması, TUSID iş birliği ile mutfak teknolojilerinin anlaşılması ve haftalık geziler.
Dersin İçeriği: Ders izlencesi
• Yiyecek içecek sektörüne genel bakış
• Restoran işletmelerine giriş
• Kuruluş yeri seçimi , marka yaratma ve geliştirme
• Dekorasyon ve planlama
• İşletme yöneticisi ve örgüt yapısı
• Finansal yönetim, menü planlama ve maliyet kontrolü
• Vize Sınavı
• Servis yönetimi ve kalite müşteri memnuniyeti
• Franchising işletmelerde yatırım kararı ve konsept
• Lokasyon emlak seçimi,finansal planlama ,yerleşim ve mimari
• Makine ekipman seçimi ve menü
Satın alma tedarik zinciri ve insan kaynakları
• Pazarlama ve operasyon sureci

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yiyecek içecek sektörünün gelişimi Sektörü geliştiren nedenler Sektörün özellikleri Yiyecek içecek işletmeleri ve türleri
2) Restoran kavramı Restoranların gelişimi Restoren işletmeciliğinin gelişimi, özellikleri ve sınıflandırılması Restoran işletmelerinde açılış sürecinde ki mevcut yasa ve uygulamalar
3) Mutfak planlaması İç tasarım Serviste kullanılan mazlemeler
4) Bütçeleme Menü mönünün işlevleri ve yapısı Menü çeşitleri Menü planlamanın önemi Menü kartının dizaynı Yiyecek içecek işletmelerinde maliyet kontrolü süreci
5) Servisin tanımı ve önemi Servis personeli Servis aşamaları Kalite ve hizmet kalitesi kavramları Hizmet kalitesi ölçümü Müşteri memnuniyeti
6) Franchising kararı alınmasına sebep olan unsurlar İşletme için ayrılan bütçe ve konsept
7) Emlak ve lokasyon seçimi Yatırım bütçesi Nakit akışı Yiyecek ve içecek satın alımları Makine ve ekipman tedariği İşe alım ve personel eğitimi
8) Salon ,bar ve mutfak ekipman seçimi Personel malzeme ve ekipmanları Menü planlaması ve Tasting Menü tasarımı Fiyatlandırma
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Ders başlangıcında ders izlencesinin dağıtılması, • Öğrencilere dersin içeriğinin anlatılması, • Tanışma • Beklentilerin paylaşılması, • Ödev konularının dağıtılması ve öğrenciler tarafından seçimi Veri yok
2) • Yiyecek içecek sektörünün gelişimi • Sektörü geliştiren nedenler • Sektörün özellikleri • Yiyecek içecek işletmeleri ve türleri Dersin tekrarı
3) • Restoran kavramı • Restoranların gelişimi • Restoren işletmeciliğinin gelişimi, özellikleri ve sınıflandırılması • Restoran işletmelerinde açılış sürecinde ki mevcut yasa ve uygulamalar Dersin tekrarı ve araştırma konusu: Türkiye de ilk kurulan restoranlar
4) • Restoran işletmelerinde kuruluş yeri seçiminin önemi ve aşamaları • Marka ,markalaşma ve markalaşma faaliyetleri dersin tekrarının yapılması
5) • Mutfak planlaması • İç tasarım • Serviste kullanılan mazlemeler dersin tekrarının yapılması
6) • Yönetici kavramı • Yönetici türleri • Yöneticinin taşıması gereken nitelikler • Örgütleme • Personel bulma • Personel seçme ve işe yerleştirme • Personel nitelikleri • Oryantasyon soru-cevap
7) • Finansın temel kavramları • Basabas ve karlılık analizi • Bütçeleme • Mönü mönünün işlevleri ve yapısı • Mönü çeşitleri • Menü planlamanın önemi • Menü kartının dizaynı • Yiyecek içecek işletmelerinde maliyet kontrolü süreci Ders tekrarı
8) Vize Sınavı Veri yok
9) • Servisin tanımı ve önemi • Servis personeli • Servis aşamaları • Kalite ve hizmet kalitesi kavramları • Hizmet kalitesi ölçümü • Müşteri memnuniyeti Veri yok
10) • Franchising kararı alınmasına sebep olan unsurlar • İşletme için ayrılan bütçe ve konsept Piyasada bilinmiş 5 markanın franchise şartlarının öğrenilmesi
11) • Ortak faktörler • Emlak seçimi • Lokasyon seçimi • Yatırım bütçesi • Nakit akışı • Tasarım ve uygulama Veri yok
12) • Salon ,bar ve mutfak ekipman seçimi • Yazılım ve donanım • Personel malzeme ve ekipmanları • Menü planlaması • Tasting • Fiyatlandırma • Menü tasarımı Soru-cevap
13) • Alırken kazanmak • Yiyecek ve içecek satın alımalrı • Makine ve ekipman tedariği • İşe alım • Personel eğitimi Veri yok
14) • Satış arttırma ve geliştirme • Reklam • Kuruluş evresı • Analiz ve raporlama Finale hazırlık
15) Konu Tekrarı Veri yok
16) Final Sınavı Veri yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Başta havacılık olmak üzere tüm ulaştırma operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahiptir.
2) Hava taşımacılığı/ lojistik ile ilgili güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3) Hava taşımacılığı/lojistik dalları ile ilgili teknik konularda yeterli altyapıya sahiptir.
4) Uluslararası ticaret ve işletme ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahiptir.
5) Havacılık işletmeleri yönetimi, lojistik, ulaştırma ve kendi alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanır.
6) Matematik, fen bilimleri ve ulaştırma alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme problemlerinin çözümleri için birlikte kullanır.
7) Hava taşımacılığı/ lojistik alanı ile ilgili temel problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
8) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
9) Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli temel uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır.
10) Hava taşımacılığı/ lojistik konularında kapsamlı ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
11) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
12) Çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır ve sorumluluk alır.
13) Alanında proje geliştirme çalışmaları planlar ve ilgili etkinlikleri yönetir.
14) Hava taşımacılığı/ lojistik kapsamlı projelerde takım çalışmaları düzenler, planlar, yönlendirir.
15) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle havayolu işletmeciliği, kara, deniz, hava ve demiryolu lojistiği ve ulaştırması kapsamlı konularda, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler, kendini sürekli yeniler. Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
16) Gerek kuramsal gerek uygulamalı alanlarda havayolu işletmeciliği, ulusal ve uluslar arası taşımacılık ve lojistik çevrelerinde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
17) Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır.
18) Havacılık alanında uygulamaların ve çözümlerin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olarak ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurar
19) Sorunlara çözüm önerileri geliştirir. Düşünceleri yazılı ve sözlü olarak nicel ve nitel verilerle destekleyerek paylaşır.
20) Havacılık işletmelerinin yönetimi, havacılıkta emniyet ve güvenlik konuları, hava hukuku, havaalanı uygulamaları, havacılığa özgü uygulamaların teknik yönleri konularında bilince sahiptir,
21) Havacılık ilke ve değerlerinin farkındadır. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Başta havacılık olmak üzere tüm ulaştırma operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahiptir.
2) Hava taşımacılığı/ lojistik ile ilgili güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3) Hava taşımacılığı/lojistik dalları ile ilgili teknik konularda yeterli altyapıya sahiptir.
4) Uluslararası ticaret ve işletme ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahiptir.
5) Havacılık işletmeleri yönetimi, lojistik, ulaştırma ve kendi alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanır.
6) Matematik, fen bilimleri ve ulaştırma alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme problemlerinin çözümleri için birlikte kullanır.
7) Hava taşımacılığı/ lojistik alanı ile ilgili temel problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
8) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
9) Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli temel uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır.
10) Hava taşımacılığı/ lojistik konularında kapsamlı ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
11) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
12) Çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır ve sorumluluk alır.
13) Alanında proje geliştirme çalışmaları planlar ve ilgili etkinlikleri yönetir.
14) Hava taşımacılığı/ lojistik kapsamlı projelerde takım çalışmaları düzenler, planlar, yönlendirir.
15) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle havayolu işletmeciliği, kara, deniz, hava ve demiryolu lojistiği ve ulaştırması kapsamlı konularda, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler, kendini sürekli yeniler. Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
16) Gerek kuramsal gerek uygulamalı alanlarda havayolu işletmeciliği, ulusal ve uluslar arası taşımacılık ve lojistik çevrelerinde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
17) Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır.
18) Havacılık alanında uygulamaların ve çözümlerin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olarak ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurar
19) Sorunlara çözüm önerileri geliştirir. Düşünceleri yazılı ve sözlü olarak nicel ve nitel verilerle destekleyerek paylaşır.
20) Havacılık işletmelerinin yönetimi, havacılıkta emniyet ve güvenlik konuları, hava hukuku, havaalanı uygulamaları, havacılığa özgü uygulamaların teknik yönleri konularında bilince sahiptir,
21) Havacılık ilke ve değerlerinin farkındadır. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 50