Sağlık Yönetimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GSTE235 | ||||||||
Ders İsmi: | Entrepreneurship Practices in Gastronomy | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SEBAHAT ELIF TAPAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. İLKAY GÖK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersi, bir meslektaşınız olarak seçtiğiniz kariyerin ne kadar zengin ve kapsamlı olduğunu,tecrübelerini aktaracak konuklarımızdan dinlerken sizi merak etmeye teşvik etmek ve yeni kapılar açmanın zenginliğini, keyfini yaşatmak için tasarladık. Böylece bu upuzun gıda serüveninin önemli halkalarından olacak sizlerin, konuyu derinlemesine olduğu kadar geniş ölçekte algılamanızı sağlayarak ilgi alanlarınızın ve vizyonunuzun büyümesini istiyoruz. |
Dersin İçeriği: | Gastronomi ile İlgili Alternatif Kariyerler Tohum Satın Alma - Dağıtım Pişirme Ekipmanları & Teknikleri Marka Olmak Şef Olmak Çiftçilik - Ziraat Mühendisliği TV Programcılığı Tıp & Beslenme - Diyetisyenler & Şefler İşbirliği Yemek Kitabı Yazarlığı, Menü Planlaması - Sofra-Tabak Uyumu & Sunum Şarapçılık Gastronomi Festivalleri Yiyecek-İçecek Uyumu & Gastronomi Turizmi Gastrominin Türkiye Ekonomisinde Önemi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders İçeriğinin Tartışılması ve ödev Konularının Belirlenmesi | Veri Yok |
2) | TV Programcılığı Şef / Tv Canlı Yayın Şefi - Sinem Çapraz | Veri yok |
3) | Tohum Tohum Bankası - Narköy / Nardane Kuşçu | Veri yok |
4) | Satın Alma - Dağıtım Macrocenter - Tülye Sekendiz & Ayşegül Talu Özkanca | Veri yok |
5) | Pişirme Ekipmanları & Teknikleri Gurvita - Bahar Şamhili Tanju | Veri yok |
6) | • Marka Olmak | Veri yok |
7) | • Şef Olmak | Veri yok |
8) | • Vize Sınavı | Veri yok |
9) | • Çiftçilik - Ziraat Mühendisliği | Veri yok |
10) | • Yemek Kitabı Yazarlığı, Menü Planlaması - Sofra-Tabak Uyumu & Sunum | Veri yok |
11) | • Gastronomi Festivalleri | Veri yok |
12) | • Yiyecek-İçecek Uyumu & Gastronomi Turizmi | Veri yok |
13) | • Yemek Kitabı Yazarlığı, Menü Planlaması - Sofra-Tabak Uyumu & Sunum | Veri yok |
14) | • Gastrominin Türkiye Ekonomisinde Önemi | Veri yok |
15) | • Şarapçılık | Veri Yok |
16) | Final Sınavı | Veri yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Veri yok. |
Diğer Kaynaklar: | Veri yok. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Sağlık ve sağlık yönetimi alanındaki kavramları tanımlar ve yorumlar. | ||||||||
2) Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilir; bunları çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme çalışma alanındaki kişilere liderlik edebilme ve takım ruhunu aşılayabilme becerilerine sahiptir. | ||||||||
3) Örgütün/Kurumun paydaşları ve rakipleri ile ilişkilerini analiz eder; bunlara ilişkin çalışmaları etkin bir biçimde yürütür. | ||||||||
4) Sağlık mevzuatını ve bunu esas alan kanun ve yasal düzenlemeler ile güncel değişiklikleri değerlendirebilir, gerekli anlaşma ve çözümler üzerinde hazırlık ve sunum yapabilir. | ||||||||
5) Karar, uygulama ve davranışlarında sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliğindedir. | ||||||||
6) Sektörel gelişimleri takip edebilecek, bilimsel araştırma yapabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde İngilizceyi ve iş ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde ikinci yabancı dili kullanır. | ||||||||
7) Alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||
8) Toplum sağlığı sorunlarını analiz ederek, ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler üretebilir ve bu doğrultuda sağlık eğitimi ve iletişimi programlarını oluşturur. | ||||||||
9) Örgüt/Kurum, iş, toplumsal ve bilimsel etik değerlere uygun davranır; kültürel değerler ile çevre koruma, kalite, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık ve sağlık yönetimi alanındaki kavramları tanımlar ve yorumlar. | |
2) | Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilir; bunları çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme çalışma alanındaki kişilere liderlik edebilme ve takım ruhunu aşılayabilme becerilerine sahiptir. | |
3) | Örgütün/Kurumun paydaşları ve rakipleri ile ilişkilerini analiz eder; bunlara ilişkin çalışmaları etkin bir biçimde yürütür. | |
4) | Sağlık mevzuatını ve bunu esas alan kanun ve yasal düzenlemeler ile güncel değişiklikleri değerlendirebilir, gerekli anlaşma ve çözümler üzerinde hazırlık ve sunum yapabilir. | |
5) | Karar, uygulama ve davranışlarında sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliğindedir. | |
6) | Sektörel gelişimleri takip edebilecek, bilimsel araştırma yapabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde İngilizceyi ve iş ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde ikinci yabancı dili kullanır. | |
7) | Alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
8) | Toplum sağlığı sorunlarını analiz ederek, ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler üretebilir ve bu doğrultuda sağlık eğitimi ve iletişimi programlarını oluşturur. | |
9) | Örgüt/Kurum, iş, toplumsal ve bilimsel etik değerlere uygun davranır; kültürel değerler ile çevre koruma, kalite, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Gözlem | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 35 |