BST386 Grafik Tasarımıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bilişim Sistemleri ve TeknolojileriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BST386
Ders İsmi: Grafik Tasarımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FERİDUN CEMAL ÖZÇAKIR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. KAZIM ÇINAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı grafik tasarım konusunda bilgi kazandırmak ve basılı ve dijital materyal tasarlama becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Grafik tasarım temel kavramları
Grafik tasarımının tarihçesi
Grafik tasarımının uygulama alanları
Tasarım süreci
Temel tasarım ilkeleri
Grafik tasarım programları ile illüstrasyonlar hazırlama
Grafik tasarım programları ile sayfa/ekran tasarımı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Grafik tasarımının temel kavramlarını bilir
2) Tasarım sürecini bilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Temel tasarım ilkelerini uygular
2) İllüstrasyonlar tasarlar
3) Sayfa/ekran tasarımı yapar
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Dersin tanıtımı • Grafik tasarım temel kavramları • Grafik tasarımının tarihçesi • Grafik tasarımının uygulama alanları • Tasarım süreci
2) • Temel tasarım ilkeleri • Grafik tasarım programları ile illüstrasyon hazırlama: Afiş tasarımı (Adobe Illustrator)
3) • Temel tasarım ilkeleri • Grafik tasarım programları ile illüstrasyon hazırlama: Karakter tasarımı (Adobe Illustrator)
4) • Temel tasarım ilkeleri • Grafik tasarım programları ile illüstrasyon hazırlama: Sosyal medya ileti tasarımı (Adobe Illustrator)
5) • Temel tasarım ilkeleri • Grafik tasarım programları ile illüstrasyon hazırlama: Sosyal medya ileti tasarımı (Adobe Illustrator)
6) • Temel tasarım ilkeleri • Grafik tasarım programları ile illüstrasyon tasarımı: İnfografik tasarımı (Adobe Illustrator)
7) • Temel tasarım ilkeleri • Grafik tasarım programları ile illüstrasyon tasarımı: İnfografik tasarımı (Adobe Illustrator)
8) Ara Sınav
9) • Temel tasarım ilkeleri • Grafik tasarım programları ile sayfa/ekran tasarımı: Oyun arka planı tasarımı (Adobe Illustrator)
10) • Temel tasarım ilkeleri • Grafik tasarım programları ile sayfa/ekran tasarımı: Oyun arka planı tasarımı (Adobe Illustrator)
11) • Temel tasarım ilkeleri • Grafik tasarım programları ile sayfa/ekran tasarımı: Oyun arka planı tasarımı (Adobe Illustrator)
12) • Temel tasarım ilkeleri • Grafik tasarım programları ile sayfa/ekran tasarımı: Dergi kapak tasarımı (Adobe Illustrator)
13) • Temel tasarım ilkeleri • Grafik tasarım programları ile sayfa/ekran tasarımı: Kitap kapak tasarımı (Adobe Illustrator)
14) • Temel tasarım ilkeleri • Dersin özeti ve değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Becer, E. (2000). İletişim ve Grafik Tasarım. Dost Kitabevi
Diğer Kaynaklar: Williams, R. (2004).The non-designer's design book: design and typographic principles for the visual novice. Peachpit Press, California.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma.
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme.
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma.
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma.
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme.
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma.
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 42 588
Ödevler 3 9 27
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 617