Periodontoloji (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | PER606 | ||||||||
Ders İsmi: | Periodontal ve Peri-implant Hastalıkların Faz I Periodontal Tedavisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi NİHAL ERAYDIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi NİHAL ERAYDIN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerin periodontal ve peri-implant hastalıkların cerrahi olmayan Faz I tedavisi hakkında güncel literatüre hakim olması, uygun tedaviyi uygulamaları öğrenimleri amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste Faz I periodontal ve peri-implant tedavide enstrümantasyon, oral hijyen uygulamaları, hasta motivasyonu, cerrahisiz tedaviye ilave yardımcı yöntemler, okluzyonun değerlendirilmesi ve periodontal splint uygulamaları, ortodonti-periodontoloji ilişkisi, lokal faktörlerin değerlendirilmesi ve rehabilitasyonu konuları tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Faz I Periodontal Tedaviye Giriş | Tedavi Planı (Fazlar) Faz I Periodontal Tedavi (Carranza Chapter 36-47) |
2) | Oral Hijyen Motivasyonu | Overcoming behavioral obstacles to prevent periodontal disease: Behavioral change techniques and self‐performed periodontal infection control (Periodontology 2000) Lindhe Chapter 27 |
3) | Mekanik Supragingival Biofilm Kontrolü | Lindhe Chapter 28 Carranza Chapter 48 |
4) | Oral Hijyen Uygulamalarında Çağdaş Yaklaşımlar | “Contemporary practices for mechanical oral hygiene to prevent periodontal disease” “Patient self-care of periodontal pocket infections” (Periodontology 2000) |
5) | Scaling and Root Planing | Carranza Chapter 50 |
6) | Cerrahisiz Periodontal Tedavi | Lindhe Chapter 30 |
7) | Periodontitis ve Peri-implantitisin Cerrahi Olmayan Tedavisine Yardımcı Tedavi | Periodontology 2000 Journal of Clinical Periodontology |
8) | Uygulama Sınavı | |
9) | Alet Bileyleme | Carranza Chapter 50 |
10) | Peri‐Implant Mukozitis ve Peri‐Implantitisin Cerrahisiz Tedavisi | Lindhe Chapter 30 |
11) | Peri-implant Cebin Tedavisi | Periodontology 2000 |
12) | Peri-implantitisin Cerrahisiz Tedavisine Yardımcı Uygulamalar | “Antimicrobial photodynamic therapy for the treatment of periodontitis and peri‐implantitis: An American Academy of Periodontology best evidence review” “Laser therapy for treatment of peri‐implant mucositis and peri‐implantitis: An American Academy of Periodontology best evidence review” (Journal of Periodontology) |
13) | Periodontal Hastalıklar ve Okluzyon İlişkisi | Role of occlusion in periodontal disease (Periodontology 2000) Occlusal Evaluation and Therapy (Carranza Chapter 55) |
14) | Periodontoloji ve Ortodonti İlişkisi | Orthodontics and Periodontics (Lindhe Chapter 47) Orthodontics (Carranza Chapter 56) |
15) | Vaka Tartışması | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Carranza's Clinical Periodontology. Michael G. Newman, Henry Takei, Perry R. Klokkevold, Fermin A. Carranza) Clinical Periodontology and Implant Dentistry. Jan Lindhe,Niklaus P. Lang,Thorkild Karring Periodontology 2000 Journal of Clinical Periodontology Journal of Periodontology European Federation of Periodontology Clinical Guidelines |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Periodontoloji alanında genel bilgilere ulaşmayı, kanıta dayalı diş hekimliğini ve ulaştığı bilgileri klinik ve akademik ortamda kullanabilmeyi kavrar. | ||||||
2) Periodontal ve periimplant hastalıklara ait temel bilgilerine hakim olarak hastalıkların sınıflamasını ve etyolojisini özetler, teşhis ve tedavi planlamasını kavrar. | ||||||
3) Periodontal ve periimplant hastalıkların genel, cerrahi olmayan ve cerrahi periodontal tedavilerini tanımlar ve bu tedavileri gerçekleştirir. | ||||||
4) Gerekli durumlarda diğer diş hekimliği uzmanlık alanları ve/veya tıp fakültesi ile konsültasyon yapma becerisine sahip olur. | ||||||
5) Periodontoloji bilimi ile ilgili etik kurallara dikkat ederek, planlamayı, yürütmeyi ve sonucunu sunum ve/veya yayın haline getirmeyi kavrar. | ||||||
6) Bilimsel toplantılar, kurslar ve kongrelerde sunum yapma becerisine sahip olur. | ||||||
7) Periodontal hastalıkların önlenmesi amacıyla hastaları ve toplumu bilinçlendirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Periodontoloji alanında genel bilgilere ulaşmayı, kanıta dayalı diş hekimliğini ve ulaştığı bilgileri klinik ve akademik ortamda kullanabilmeyi kavrar. | 5 |
2) | Periodontal ve periimplant hastalıklara ait temel bilgilerine hakim olarak hastalıkların sınıflamasını ve etyolojisini özetler, teşhis ve tedavi planlamasını kavrar. | 4 |
3) | Periodontal ve periimplant hastalıkların genel, cerrahi olmayan ve cerrahi periodontal tedavilerini tanımlar ve bu tedavileri gerçekleştirir. | 5 |
4) | Gerekli durumlarda diğer diş hekimliği uzmanlık alanları ve/veya tıp fakültesi ile konsültasyon yapma becerisine sahip olur. | 4 |
5) | Periodontoloji bilimi ile ilgili etik kurallara dikkat ederek, planlamayı, yürütmeyi ve sonucunu sunum ve/veya yayın haline getirmeyi kavrar. | 2 |
6) | Bilimsel toplantılar, kurslar ve kongrelerde sunum yapma becerisine sahip olur. | 1 |
7) | Periodontal hastalıkların önlenmesi amacıyla hastaları ve toplumu bilinçlendirir. | 2 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 14 | % 0 |
Uygulama | 14 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 | 784 |
Uygulama | 14 | 56 | 784 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 1574 |