PER606 Periodontal ve Peri-implant Hastalıkların Faz I Periodontal Tedavisiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Periodontoloji (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Periodontoloji (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PER606
Ders İsmi: Periodontal ve Peri-implant Hastalıkların Faz I Periodontal Tedavisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
4 4 6 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi NİHAL ERAYDIN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi NİHAL ERAYDIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerin periodontal ve peri-implant hastalıkların cerrahi olmayan Faz I tedavisi hakkında güncel literatüre hakim olması, uygun tedaviyi uygulamaları öğrenimleri amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu derste Faz I periodontal ve peri-implant tedavide enstrümantasyon, oral hijyen uygulamaları, hasta motivasyonu, cerrahisiz tedaviye ilave yardımcı yöntemler, okluzyonun değerlendirilmesi ve periodontal splint uygulamaları, ortodonti-periodontoloji ilişkisi, lokal faktörlerin değerlendirilmesi ve rehabilitasyonu konuları tartışılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Ağız bakımı ve eğitimini uygular
2) Etkene yönelik başlangıç periodontal tedavisini uygular
3) Periodontolojide oklüzyonu tanımlar ve düzenlenmesini değerlendirir
4) Periodontal splint uygulanacak dişlerin mobilite nedenini ayırt eder, splint çeşitleri ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur, bunları uygulayabilir.
5) Peri-implant hastalıkların cerrahisiz tedavisini uygular
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Faz I Periodontal Tedaviye Giriş Tedavi Planı (Fazlar) Faz I Periodontal Tedavi (Carranza Chapter 36-47)
2) Oral Hijyen Motivasyonu Overcoming behavioral obstacles to prevent periodontal disease: Behavioral change techniques and self‐performed periodontal infection control (Periodontology 2000) Lindhe Chapter 27
3) Mekanik Supragingival Biofilm Kontrolü Lindhe Chapter 28 Carranza Chapter 48
4) Oral Hijyen Uygulamalarında Çağdaş Yaklaşımlar “Contemporary practices for mechanical oral hygiene to prevent periodontal disease” “Patient self-care of periodontal pocket infections” (Periodontology 2000)
5) Scaling and Root Planing Carranza Chapter 50
6) Cerrahisiz Periodontal Tedavi Lindhe Chapter 30
7) Periodontitis ve Peri-implantitisin Cerrahi Olmayan Tedavisine Yardımcı Tedavi Periodontology 2000 Journal of Clinical Periodontology
8) Uygulama Sınavı
9) Alet Bileyleme Carranza Chapter 50
10) Peri‐Implant Mukozitis ve Peri‐Implantitisin Cerrahisiz Tedavisi Lindhe Chapter 30
11) Peri-implant Cebin Tedavisi Periodontology 2000
12) Peri-implantitisin Cerrahisiz Tedavisine Yardımcı Uygulamalar “Antimicrobial photodynamic therapy for the treatment of periodontitis and peri‐implantitis: An American Academy of Periodontology best evidence review” “Laser therapy for treatment of peri‐implant mucositis and peri‐implantitis: An American Academy of Periodontology best evidence review” (Journal of Periodontology)
13) Periodontal Hastalıklar ve Okluzyon İlişkisi Role of occlusion in periodontal disease (Periodontology 2000) Occlusal Evaluation and Therapy (Carranza Chapter 55)
14) Periodontoloji ve Ortodonti İlişkisi Orthodontics and Periodontics (Lindhe Chapter 47) Orthodontics (Carranza Chapter 56)
15) Vaka Tartışması
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Carranza's Clinical Periodontology. Michael G. Newman, Henry Takei, Perry R. Klokkevold, Fermin A. Carranza)
Clinical Periodontology and Implant Dentistry. Jan Lindhe,Niklaus P. Lang,Thorkild Karring
Periodontology 2000
Journal of Clinical Periodontology
Journal of Periodontology
European Federation of Periodontology Clinical Guidelines

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Periodontoloji alanında genel bilgilere ulaşmayı, kanıta dayalı diş hekimliğini ve ulaştığı bilgileri klinik ve akademik ortamda kullanabilmeyi kavrar.
2) Periodontal ve periimplant hastalıklara ait temel bilgilerine hakim olarak hastalıkların sınıflamasını ve etyolojisini özetler, teşhis ve tedavi planlamasını kavrar.
3) Periodontal ve periimplant hastalıkların genel, cerrahi olmayan ve cerrahi periodontal tedavilerini tanımlar ve bu tedavileri gerçekleştirir.
4) Gerekli durumlarda diğer diş hekimliği uzmanlık alanları ve/veya tıp fakültesi ile konsültasyon yapma becerisine sahip olur.
5) Periodontoloji bilimi ile ilgili etik kurallara dikkat ederek, planlamayı, yürütmeyi ve sonucunu sunum ve/veya yayın haline getirmeyi kavrar.
6) Bilimsel toplantılar, kurslar ve kongrelerde sunum yapma becerisine sahip olur.
7) Periodontal hastalıkların önlenmesi amacıyla hastaları ve toplumu bilinçlendirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Periodontoloji alanında genel bilgilere ulaşmayı, kanıta dayalı diş hekimliğini ve ulaştığı bilgileri klinik ve akademik ortamda kullanabilmeyi kavrar. 5
2) Periodontal ve periimplant hastalıklara ait temel bilgilerine hakim olarak hastalıkların sınıflamasını ve etyolojisini özetler, teşhis ve tedavi planlamasını kavrar. 4
3) Periodontal ve periimplant hastalıkların genel, cerrahi olmayan ve cerrahi periodontal tedavilerini tanımlar ve bu tedavileri gerçekleştirir. 5
4) Gerekli durumlarda diğer diş hekimliği uzmanlık alanları ve/veya tıp fakültesi ile konsültasyon yapma becerisine sahip olur. 4
5) Periodontoloji bilimi ile ilgili etik kurallara dikkat ederek, planlamayı, yürütmeyi ve sonucunu sunum ve/veya yayın haline getirmeyi kavrar. 2
6) Bilimsel toplantılar, kurslar ve kongrelerde sunum yapma becerisine sahip olur. 1
7) Periodontal hastalıkların önlenmesi amacıyla hastaları ve toplumu bilinçlendirir. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Gözlem

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul-Committee 14 % 0
Uygulama 14 % 0
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 56 784
Uygulama 14 56 784
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 1574