PER620 Seminer Hazırlanması ve Sunumu IVİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Periodontoloji (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Periodontoloji (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PER620
Ders İsmi: Seminer Hazırlanması ve Sunumu IV
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
4 4 6 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FERİHA ÇAĞLAYAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. FERİHA ÇAĞLAYAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Doktora eğitiminde belirlenen bir konuda gerekli araştırma, kaynak incelemesi ve hazırlık yaparak seminer hazırlanması ve bu seminerin sunumunun yapılması
Dersin İçeriği: Belirlenen bir konuda gerekli araştırma, referans analizi, hazırlıkların yapılması ve sunulması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Seminer konusu seçiminde nelere dikkat etmesi gerektiğini kavrar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Seminer hazırlama sürecini listeler.
2) Seminerin nasıl yazılması gerektiğini açıklar.
3) Hazırlanan seminerin sunumunu tasarlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Hazırlanan seminerin sunumunu uygular.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Seminerin tanımı ve hazırlık aşamaları-I
2) Seminerin tanımı ve hazırlık aşamaları-II
3) Seminer konusunun belirlenmesi için kaynak incelenmesi-I
4) Seminer konusunun belirlenmesi için kaynak incelenmesi-II
5) Seminer konusunun belirlenmesi
6) Seçilen konu hakkında kaynak incelemesi- I
7) Seçilen konu hakkında kaynak incelemesi- II
8) Uygulama Sınavı
9) Seminer taslağının oluşturulması-I
10) Seminer taslağının oluşturulması-II
11) Hazırlanan seminer taslağının tartışılması-I
12) Hazırlanan seminer taslağının tartışılması-II
13) Seminer sunumunun hazırlanması-I
14) Seminer sunumunun hazırlanması-II
15) Hazırlanan seminer sunumunun yapılması
16) Yarıyıl sonu sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Newman and Carranza's Clinical Periodontology, 13th Edition. Michael G. Newman, Henry H. Takei, Perry R. Klokkevold, Fermin A. Carranza. Elsevier.

Lindhe's Clinical Periodontology and Implant Dentistry, 2 Volume Set. Seventh edition. Niklaus P. Lang, Tord Berglundh, William V. Giannobile, Mariano Sanz.Wiley.
Diğer Kaynaklar: Newman and Carranza's Clinical Periodontology, 13th Edition. Michael G. Newman, Henry H. Takei, Perry R. Klokkevold, Fermin A. Carranza. Elsevier.

Lindhe's Clinical Periodontology and Implant Dentistry, 2 Volume Set. Seventh edition. Niklaus P. Lang, Tord Berglundh, William V. Giannobile, Mariano Sanz.Wiley.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Periodontoloji alanında genel bilgilere ulaşmayı, kanıta dayalı diş hekimliğini ve ulaştığı bilgileri klinik ve akademik ortamda kullanabilmeyi kavrar.
2) Periodontal ve periimplant hastalıklara ait temel bilgilerine hakim olarak hastalıkların sınıflamasını ve etyolojisini özetler, teşhis ve tedavi planlamasını kavrar.
3) Periodontal ve periimplant hastalıkların genel, cerrahi olmayan ve cerrahi periodontal tedavilerini tanımlar ve bu tedavileri gerçekleştirir.
4) Gerekli durumlarda diğer diş hekimliği uzmanlık alanları ve/veya tıp fakültesi ile konsültasyon yapma becerisine sahip olur.
5) Periodontoloji bilimi ile ilgili etik kurallara dikkat ederek, planlamayı, yürütmeyi ve sonucunu sunum ve/veya yayın haline getirmeyi kavrar.
6) Bilimsel toplantılar, kurslar ve kongrelerde sunum yapma becerisine sahip olur.
7) Periodontal hastalıkların önlenmesi amacıyla hastaları ve toplumu bilinçlendirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Periodontoloji alanında genel bilgilere ulaşmayı, kanıta dayalı diş hekimliğini ve ulaştığı bilgileri klinik ve akademik ortamda kullanabilmeyi kavrar.
2) Periodontal ve periimplant hastalıklara ait temel bilgilerine hakim olarak hastalıkların sınıflamasını ve etyolojisini özetler, teşhis ve tedavi planlamasını kavrar.
3) Periodontal ve periimplant hastalıkların genel, cerrahi olmayan ve cerrahi periodontal tedavilerini tanımlar ve bu tedavileri gerçekleştirir.
4) Gerekli durumlarda diğer diş hekimliği uzmanlık alanları ve/veya tıp fakültesi ile konsültasyon yapma becerisine sahip olur.
5) Periodontoloji bilimi ile ilgili etik kurallara dikkat ederek, planlamayı, yürütmeyi ve sonucunu sunum ve/veya yayın haline getirmeyi kavrar.
6) Bilimsel toplantılar, kurslar ve kongrelerde sunum yapma becerisine sahip olur.
7) Periodontal hastalıkların önlenmesi amacıyla hastaları ve toplumu bilinçlendirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 14 % 0
Sunum 1 % 0
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 56 784
Uygulama 14 56 784
Sunum / Seminer 1 2 2
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 1578