İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IÇT449 | ||||||||
Ders İsmi: | Bina Güvenliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. MUSTAFA ATA YÜKSEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. AYGÜL AKPINAR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İç mimaride bina güvenliği ile ilgili yangın güvenlik sistemlerinin incelenmesi. |
Dersin İçeriği: | Bu kapsamda tasarımı direkt etkileyen pasif güvenlik sistemlerinin örnek projeler üzerinden irdelenmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çalışmanın tanımı, içeriği ve yöntemle ilgili bilgi aktarımı | - |
2) | Konunun özeti, mimari tasarımda yangın güvenliğinin önemi, tanımlar. | - |
3) | Pasif yangın söndürme sistemleri, kaçış yolları ve yangın merdivenleri hakkında bilgiler. | -- |
4) | Yangın merdiven kapıları, kaçış yollarının aydınlatılması, yangına dayanıklı kapılar. | - |
5) | Proje üzerinden yangın güvenliğinin değerlendirilmesi. | - |
6) | Proje üzerinden yangın güvenliğinin değerlendirilmesi. | - |
7) | vize | - |
8) | Yangın algılama sistemleri, sulu söndürme sistemi, sprinkler söndürme sistemi, yangın pompaları gibi aktif yangın sistemlerinin incelenmesi. | - |
8) | Yangın algılama sistemleri, sulu söndürme sistemi, sprinkler söndürme sistemi, yangın pompaları gibi aktif yangın sistemlerinin incelenmesi. | - |
9) | Aktif yangın sistemlerinin incelenmesi. | - |
10) | Aktif yangın sistemlerinin incelenmesi. | - |
11) | Yangına dayanıklı yapı malzemeleri tanıtımı. | - |
12) | Yangına dayanıklı ürünlerle yapılan tasarım detayları. | - |
13) | Proje üzerinden yangın merdiveni, kaçış yolları, yangın güvenlik holü çözümlerinin irdelenmesi. | - |
14) | Proje üzerinden yangın merdiveni, kaçış yolları, yangın güvenlik holü çözümlerinin irdelenmesi. | - |
15) | final | - |
16) | final | - |
Ders Notları / Kitaplar: | -Yangından Korunma Yönetmelikleri İstanbul Büyükşehir Belediyesi Yangından Korunma Yönetmeliği |
Diğer Kaynaklar: | Yangından Korunma Yönetmelikleri İstanbul Büyükşehir Belediyesi Yangından Korunma Yönetmeliği |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | |||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |||||||
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | |||||||
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | |||||||
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | |||||||
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |
5) | Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | |
6) | Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | |
7) | Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | |
8) | Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ara Sınavlar | 3 | 30 | 90 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 120 |