IÇT449 Bina Güvenliğiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IÇT449
Ders İsmi: Bina Güvenliği
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. MUSTAFA ATA YÜKSEL
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. AYGÜL AKPINAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İç mimaride bina güvenliği ile ilgili yangın güvenlik sistemlerinin incelenmesi.
Dersin İçeriği: Bu kapsamda tasarımı direkt etkileyen pasif güvenlik sistemlerinin örnek projeler üzerinden irdelenmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İç mimaride bina güvenliği ile ilgili yangın güvenlik sistemlerinin incelenmesi.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çalışmanın tanımı, içeriği ve yöntemle ilgili bilgi aktarımı -
2) Konunun özeti, mimari tasarımda yangın güvenliğinin önemi, tanımlar. -
3) Pasif yangın söndürme sistemleri, kaçış yolları ve yangın merdivenleri hakkında bilgiler. --
4) Yangın merdiven kapıları, kaçış yollarının aydınlatılması, yangına dayanıklı kapılar. -
5) Proje üzerinden yangın güvenliğinin değerlendirilmesi. -
6) Proje üzerinden yangın güvenliğinin değerlendirilmesi. -
7) vize -
8) Yangın algılama sistemleri, sulu söndürme sistemi, sprinkler söndürme sistemi, yangın pompaları gibi aktif yangın sistemlerinin incelenmesi. -
8) Yangın algılama sistemleri, sulu söndürme sistemi, sprinkler söndürme sistemi, yangın pompaları gibi aktif yangın sistemlerinin incelenmesi. -
9) Aktif yangın sistemlerinin incelenmesi. -
10) Aktif yangın sistemlerinin incelenmesi. -
11) Yangına dayanıklı yapı malzemeleri tanıtımı. -
12) Yangına dayanıklı ürünlerle yapılan tasarım detayları. -
13) Proje üzerinden yangın merdiveni, kaçış yolları, yangın güvenlik holü çözümlerinin irdelenmesi. -
14) Proje üzerinden yangın merdiveni, kaçış yolları, yangın güvenlik holü çözümlerinin irdelenmesi. -
15) final -
16) final -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -Yangından Korunma Yönetmelikleri
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Yangından Korunma Yönetmeliği
Diğer Kaynaklar: Yangından Korunma Yönetmelikleri
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Yangından Korunma Yönetmeliği

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ara Sınavlar 3 30 90
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 120