AYK615 Arazi Toprak Sınıflandırmasıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Arazi Yönetimi ve Kullanımı (DR) (Yüksek Lisans Dereceli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Arazi Yönetimi ve Kullanımı (DR) (Yüksek Lisans Dereceli)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: AYK615
Ders İsmi: Arazi Toprak Sınıflandırması
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 3 10
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi OKTAY AKSU
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. MEHMET ALİ GÜRBÜZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Arazi/Toprak sınıflandırılmasının yapılabilmesi
Dersin İçeriği: - Arazi tanımı, araziyi oluşturan doğal ve yapay bileşenlerin tanımı
- Doğal yapı ve Tarım arazileri bütünleşik değerleme kriterleri
- Doğal yapı içerisinde doğal öneme sahip araziler ve koruma statüleri
- Arazi sınıflandırma ve değerleme çalışmalarında dikkate alınan kriterler
- Araziye ait özelliklerin tanımlanması ve sınıflandırmaya etkilerinin derecelendirilmesi
- Storie index yöntemine göre parsel derecelemesi
- Storie indeks yöntemi kullanılarak örnek arazi dereceleme uygulamaları
- 5403 sayılı yasa kriterlerine göre arazi sınıflandırma kriterleri ve uygulama örnekleri
- Arazilerin Kullanım Kabiliyet sınıflandırma yöntemine göre kullanılan kriterler ve örnek uygulamalar
- Planlama toprak sınıflandırma sistemine göre kullanılan arazi özellikleri ve ağırlık dereceleri
- Doğal öneme sahip alanlar ile tarım arazilerinin analitik verilerinin elde edilmesi, veri kaynakları ve bir veri tabanı yapısında gösterilmesi örnek
- Korunacak alanlar ve sakınılacak alanlar analizlerinin yapılması
- Doğal eşik analizlerinde araziye ait kullanılan veriler ve bir doğal yapı sentez modeli kurgusu

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Arazi ve Toprak Sınıflandırmaları hakkında teorik bilgi öğrenmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Bağımsı olarak toprak sınıflaması yapabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Arazi Sınıfları için Arazi7toprak Özellikleri
3) Arazi Sınıflaması için Arazi/Toprak Özellikleri
4) Arazi Kapasite Kullanım Sınıf ve Alt Sınıfları
5) 5403 Koduna Göre Arazi Sınıflaması
6) Kırsal Arazi Sınıflaması Göstergeleri
7) Land Classification System for Land Consolidation (Storie Index)
8) Ara Sınav
9) Arazi konsolidasyonu İçin Arazi Sınıflama Sistemi
10) Tarım Arazileri Kullanım Fizibilitesi için Sınıflama
11) Türkiye'nin Toprak Haritası
12) Türkiye'de Arazi Sınıflaması
13) Proje Gruplarının Sunumu
14) Proje Gruplarının Sunumu
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Prof.Dr.Yusuf KURUCU Ders Notları

Diğer Kaynaklar: Prof.Dr.Yusuf KURUCU Ders Notları
İnternet

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 42 588
Sunum / Seminer 1 6 6
Ödevler 1 6 6
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 603