Arazi Yönetimi ve Kullanımı (DR) (Yüksek Lisans Dereceli) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | AYK614 | ||||||||
Ders İsmi: | Arazi Kullanımı ve Planlaması | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA KURT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA KURT |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, Kentlerin Temellerini Kent Planlamayı, Plnalamanın Hedeflerini,, Planlamanın Yararlarını,,Planlamanın Zorluklarını, Stratejik Planlamayı, Plan Kademelerini, Planlama İşlem Adımlarını, Arazi Kullanım Planlamanın Yoğunluğunu öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | Kentlerin Temelleri, Kent Planlama, Planlamanın Hedefleri, Planlamanın Yararları, Planlamanın Zorlukları, Stratejik Planlama, Plan Kademeleri, Planlama İşlem Adımları, Arazi Kullanım Planlamanın Yoğunluğu |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kent Temelleri | |
2) | Kent Planlama | |
3) | Planlamanın Hedefleri | |
4) | Planlamanın Yararları | |
5) | Planlamanın Zorlukları D | |
6) | Stratejik Planlama | |
7) | Plan Kademeleri | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Plan Kademeleri | |
10) | Planlama İşlemleri | |
11) | Planlama İşlemleri | |
12) | Planlama İşlemleri | |
13) | Arazi Kullanım Planlama Yoğunluğu | |
14) | Dönme Projesi Sunumları | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Arazi Yönetimi, Prof. Dr. Nihat Enver ÜLGER, 2016, YEM Yayınları, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Land Administration for Sustainable Development, Williamson et.al., 2012, ESRI Press. 2. Land Administration, Dale et.al., 2003, Oxford Press. 3. Advances in Responsible Land Administration, 2015, Zevenbergen et.al, CRC Press. 4. Fit-For-Purpose Land Administration, Joint FIG/World Bank Publication., 2014, FIG Guide 60. 5. Cadastre 2014 and Beyond, FIG Report 2014. 6. İnternet |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Gözlem | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 | 588 |
Sunum / Seminer | 1 | 6 | 6 |
Ödevler | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 606 |