SPOR002 Fitnessİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bilişim Sistemleri ve TeknolojileriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SPOR002
Ders İsmi: Fitness
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Hasan ÇAKIR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. HAKAN MORAY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: • Fitnessin işlevini, amaçlarını, felsefesini tanımlar.
Dersin İçeriği: Bu derste öğrencilerimize fitness’in içeriği teknikleri ve uygulamaları öğretilmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Fitness sporunun bilimsel gelişimini ve diğer bilim dalları ile olan ilişkisini birbiri içerisinde kullanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Fitness literatüründeki temel hareketleri kullanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) • Fitnessin işlevini, amaçlarını, felsefesini tanımlar.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin temel hedeflerinin anlatılması ve öğrenci görüşlerinin dinlenmesi Human Kinetics, USA.
1) arasınav arasınav
2) Fitnessin diğer bilimlerle ilişkisi • Kravitz L, Bubico A. (2015). Essentials of Eccentric Training. 1th. Edition
3) Kuvvet antrenmanı • Radcliffe J, Farentinos B, (2015). High-Powered Plyometrics, Volume II, 2nd. Edition, Human Kinetics, USA.
4) Kuvvet antrenmanı • Radcliffe J, Farentinos B, (2015). High-Powered Plyometrics, Volume II, 2nd. Edition, Human Kinetics, USA.
5) Dayanıklılık antrenmanı Kinetics, USA.
6) Dayanıklılık antrenmanı • Radcliffe J, Farentinos B, (2015). High-Powered Plyometrics, Volume II, 2nd. Edition, Human Kinetics, USA.
7) Sürat antrenmanı • Kravitz L, Bubico A. (2015). Essentials of Eccentric Training.
8) Sürat antrenmanı • Kravitz L, Bubico A. (2015). Essentials of Eccentric Training.
10) Çeviklik antrenmanı • Radcliffe J, Farentinos B, (2015). High-Powered Plyometrics, Volume II, 2nd. Edition, Human Kinetics, USA.
11) Çeviklik antrenmanı • Radcliffe J, Farentinos B, (2015). High-Powered Plyometrics, Volume II, 2nd. Edition, Human Kinetics, USA.
12) Kuvvette devamlılık antrenmanı Human Kinetics, USA.
13) Kuvvette devamlılık antrenmanı Human Kinetics, USA.
14) final final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kravitz L, Bubico A. (2015). Essentials of Eccentric Training. 1th. Edition, Human
Diğer Kaynaklar: Kravitz L, Bubico A. (2015). Essentials of Eccentric Training.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma.
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme.
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma.
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma.
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme.
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma.
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Proje Hazırlama
Seminer
Tez Hazırlama
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Gözlem
Grup Projesi
Raporlama
Uzman / Jüri Değerlendirmesi
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 41