SPOR306 Spor ve Rekreasyonda Tüketici Davranışıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SPOR306
Ders İsmi: Spor ve Rekreasyonda Tüketici Davranışı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. CANER GİRAY
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Spor Rekreasyonda Tüketici Davranışı bilimini çok disiplinli yönleri ile anlatmak. Diğer bilimlerle ilişkisini öğrencinin analitik düşünce yeteneğini geliştirerek göstermek. Tüketici davranışının türlerinin açıklanması.
Dersin İçeriği: • Spor Rekreasyonda Tüketici Davranışının temel kavramları kullanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Spor Rekreasyonda Tüketici Davranışının temel kavramları kullanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Spor Rekreasyonda Tüketici Davranışının biliminin gelişimini ve diğer bilim dalları ile olan ilişkisini birbiri içerisinde kullanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) • Spor Rekreasyonda Tüketici Davranışı ile ilgili işlevini, amaçlarını, felsefesini tanımlar.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin temel hedeflerinin anlatılması ve öğrenci görüşlerinin dinlenmesi Ders planı hakkında bilgilendirme
2) Spor Rekreasyonda Tüketici Davranışının diğer bilimlerle ilişkisi
3) Spor Rekreasyonda Tüketici Davranışı ilgili bilim dalları
4) Spor Rekreasyonda Tüketici Davranışının felsefesi Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
5) Sporda Rekreasyonun yönetimi
6) Rekreasyonun psikolojisi
7) Sporda Rekreasyonun türleri
8) Rekreasyon Aktivitelerinde Örgütsel Davranış
9) ARA SINAV
10) Kamu kuruluşlarında tüketici davranışı
11) Tüketici davranışında Öğrenen organizasyonlar
12) Tüketici davranışında İnsan Kaynakları Yönetimi Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
13) Tüketici davranışında Pazarlama Modelleri Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
14) Konuların Gözden Geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Daniel C. Funk., Consumer Behavior in Sport and Events, Marketing Action(2008). Butterworth-Heinemen is an imprint of Elsvier Linacre House, jourdan Hil, Burlinton.
Diğer Kaynaklar: • Daniel C. Funk., Consumer Behavior in Sport and Events, Marketing Action(2008). Butterworth-Heinemen is an imprint of Elsvier Linacre House, jourdan Hil, Burlinton.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Gözlem
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 41