SPOR308 Antrenman ve Hareket Bilimleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Spor YöneticiliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Spor Yöneticiliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SPOR308
Ders İsmi: Antrenman ve Hareket Bilimleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Hasan ÇAKIR
Dersi Veren(ler): Dr. Hasan ÇAKIR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Antrenman biliminin çok disiplinli yönleri ile anlatmak. Diğer bilimlerle ilişkisini öğrencinin analitik düşünce yeteneğini geliştirerek göstermek
Dersin İçeriği: Öğrenciye antrenman ve hareket bilimi ile ilgili güncel literatür bilgisi vermek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Antrenman ve Hareket biliminin temel kavramları kullanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Antrenman ve Hareket biliminin, amaçlarını, felsefesini tanımlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) • Antrenman ve Hareket biliminin bilimsel gelişimini ve diğer bilim dalları ile olan ilişkisini birbiri içerisinde kullanır.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin temel hedeflerinin anlatılması ve öğrenci görüşlerinin dinlenmesi • Loudon J, Manske R, Reiman W. (2013). Clinical Mechanics and Kinesiology. 1th. Edition, Human Kinetics, USA.
2) Antrenman ve Hareket biliminin diğer bilimlerle ilişkisi • Loudon J, Manske R, Reiman W. (2013). Clinical Mechanics and Kinesiology. 1th. Edition, Human Kinetics, USA.
3) Antrenman ve Hareket bilimi ile İlgili Bilim Dallarının İçerikleri • Loudon J, Manske R, Reiman W. (2013). Clinical Mechanics and Kinesiology. 1th. Edition, Human Kinetics, USA.
4) Kas grupları • Loudon J, Manske R, Reiman W. (2013). Clinical Mechanics and Kinesiology. 1th.
5) Antrenman Yöntemleri • Loudon J, Manske R, Reiman W. (2013). Clinical Mechanics and Kinesiology. 1th.
6) Vücut Sistemleri • Loudon J, Manske R, Reiman W. (2013). Clinical Mechanics and Kinesiology. 1th.
7) Periyotlama • Loudon J, Manske R, Reiman W. (2013). Clinical Mechanics and Kinesiology. 1th.
8) Spor Fizyolojisi • Loudon J, Manske R, Reiman W. (2013). Clinical Mechanics and Kinesiology. 1th.
9) ARASINAV ARASINAV
9) Spor Fizyolojisi • Mirzeoğlu N, (2003). Spor Bilimlerine Giriş. 1. Baskı, Bağırgan Yayınevi, Ankara.
11) Anatomik zincir • Mirzeoğlu N, (2003). Spor Bilimlerine Giriş. 1. Baskı, Bağırgan Yayınevi, Ankara
12) Antrenman sistemleri • Mirzeoğlu N, (2003). Spor Bilimlerine Giriş. 1. Baskı, Bağırgan Yayınevi, Ankara
13) Anatomik zincir teorisinin antrenman biliminde kullanımı • Mirzeoğlu N, (2003). Spor Bilimlerine Giriş. 1. Baskı, Bağırgan Yayınevi, Ankara.
14) FİNAL FİNAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Loudon J, Manske R, Reiman W. (2013). Clinical Mechanics and Kinesiology. 1th. Edition, Human Kinetics, USA.
Diğer Kaynaklar: • Loudon J, Manske R, Reiman W. (2013). Clinical Mechanics and Kinesiology. 1th. Edition, Human Kinetics, USA.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Spor yöneticiliği öğrencileri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmaktadır.
2) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmekte ve alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmektedir.
3) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmektedirler.
4) Spor yöneticiliği öğrencileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmekte ve alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmektedirler.
5) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmekte ve alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmektedirler.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor yöneticiliği öğrencileri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmaktadır. 3
2) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmekte ve alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmektedir. 5
3) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmektedirler. 3
4) Spor yöneticiliği öğrencileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmekte ve alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmektedirler. 5
5) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmekte ve alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmektedirler. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Problem Çözme
Sosyal Faaliyet

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Gözlem
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 41