Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR106 | ||||||||
Ders İsmi: | Isı, Işık, Hidroterapi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi GAMZE AYDIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi GAMZE AYDIN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; ısı ışık hidroterapi modalitelerine ait fiziksel prensipler, fizyolojik etkiler, uygulama yöntemleri, endikasyon ve kontra endikasyonlar, tehlikeler konusunda temel bilgiler ve uygulama örnekleri vermektir. |
Dersin İçeriği: | • Inflamasyon ve onarım. • Ağrı. • Isının fiziksel özellikleri. • Işığın fiziksel özellikleri. • Yüzeyel ısı ajanlarının fizyolojik etkileri. • Infraruj. • Laser. • Ultraviyole. • Soğuk uygulama( cryotherapy). • Hidroterapi. • Mekanik uyarı ile su uygulamaları. • Nemli sıcaklık uygulamaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel Tekrar • Inflamasyon ve onarım. • Ağrı. • Isının fiziksel özellikleri. • Işığın fiziksel özellikleri. • Yüzeyel ısı ajanlarının fizyolojik etkileri. • Infraruj. • laser • Ultraviyole. • Soğuk uygulama( cryotherapy). • Hidroterapi. • Mekanik uyarı ile su uygulamaları. • Nemli sıcaklık uygulamaları. | Klinik düşünme pratikleri |
1) | Inflamasyon ve onarım. | Bir sonraki bölümü okuma |
2) | Ağrı | Bir sonraki bölümü okuma Klinik düşünme pratikleri |
3) | Isının fiziksel özellikleri | Bir sonraki bölümü okuma. Klinik düşünme pratikleri |
4) | Işığın fiziksel özellikleri | Bir sonraki bölümü okuma. Klinik düşünme pratikleri |
5) | Yüzeyel ısı ajanlarının fizyolojik etkileri | Bir sonraki bölümü okuma. Klinik düşünme pratikleri |
6) | Infraruj | Bir sonraki bölümü okuma. Klinik düşünme pratikleri |
7) | Laser | Bir sonraki bölümü okuma. Klinik düşünme pratikleri |
8) | ARA SINAV | ARA SINAV |
9) | Ultraviyole | Bir sonraki bölümü okuma. Klinik düşünme pratikleri |
10) | Soğuk uygulama( cryotherapy) | Bir sonraki bölümü okuma. Klinik düşünme pratikleri |
11) | Hidroterapi | Bir sonraki bölümü okuma. Klinik düşünme pratikleri |
12) | Mekanik uyarı ile su uygulamaları | Bir sonraki bölümü okuma. Klinik düşünme pratikleri |
13) | Nemli sıcaklık uygulamaları | Bir sonraki bölümü okuma. Klinik düşünme pratikleri |
15) | FİNAL | FİNAL |
Ders Notları / Kitaplar: | Harutoğlu H, Isı-Işık-Hidroterapi. 2016. Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: | Cameron M.H.. Physical Agents in Rehabilitation - E Book: From Research to Practice.2013. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | |||||
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | |||||
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | 5 |
3) | Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | |
5) | Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Anlatım | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Uygulama | 1 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 28 | 28 |
Uygulama | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 54 |