Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Genel Bir Bakış: Örgütler ve Örgüt Kuramları |
ilgili ders materyalleri |
2) |
Örgütsel Yapının Temel Taşları
Örgütlerin Dış Çevresi, Örgütler arası İlişkiler |
ilgili ders materyalleri |
3) |
Strateji, Örgütsel Tasarım ve Örgütsel Etkenlik,
Örgütlerin Uluslararası Çevre için Tasarlanmaları
Etik Değerler |
ilgili ders materyalleri |
4) |
Üretim ve Servis Teknolojileri
Enformasyon Teknolojileri ve Denetim
Örgütün Büyüklüğü, Yaşam Döngüsü ve Çöküşü |
ilgili ders materyalleri |
5) |
Örgütlerde Yenilikçilik ve Değişim
Örgütlerde Karar-Verme Süreçleri |
ilgili ders materyalleri |
6) |
Klasik Örgüt Kuramları: Rasyonel Sistemler Olarak Örgütler, Bilimsel Yönetim, İdari Yönetim, Bürokrasi |
ilgili ders materyalleri |
7) |
Neo-Klasik Örgüt Kuramları: Doğal Sistemler Olarak Örgütler, İnsan İlişkileri Bakışı ve Motivasyon |
ilgili ders materyalleri |
8) |
Ara sınav |
ilgili ders materyalleri |
9) |
Açık Sistemler Olarak Örgütler
Farklı Bakış Açılarının Bütünleştirilmeleri |
ilgili ders materyalleri |
10) |
Durumsallık Yaklaşımı
İnsan Kaynakları Kuramı ve Örgütsel Davranış
Örgüt Ekonomisi Kuramı, İşlem Maliyetleri Kuramı |
ilgili ders materyalleri |
11) |
Çağdaş Yapısal Örgüt Kuramı
Örgütlerde Amaçlar, Çatışma, Güç, Politika, ve Kontrol |
ilgili ders materyalleri |
12) |
Örgütsel Kültür Kuramı
Örgüt-Toplum Kuramları
Örgüt-Çevre Kuramları (Kurumsallaşma Kuramı, Organizasyon Ekolojisi, vs.) |
ilgili ders materyalleri |
13) |
Teknoloji ve Örgütsel Yapı, Büyüklük ve Örgütsel Yapı, Çevre ve Örgütsel Yapı, İşgücü ve Örgütsel Yapı |
ilgili ders materyalleri |
14) |
Örgüt İçinde ve Örgütün Çevresi ile Network İlişkilerinin Geliştirilmesi, Ağ Kuramı |
ilgili ders materyalleri |
15) |
Strateji, Yapı, ve Performans, Örgüt Stratejisinin Sosyolojisi, Şirketleri Kurumsal Yapılarının Tarihi Gelişimi, Örgüt ve Yönetim Kuramlarında Görülen Değişimler ve Gelişmeler.
21nci Yüzyılda Yönetimi Bekleyen Temel Sorunlar |
ilgili ders materyalleri |
16) |
final |
ilgili ders materyalleri |
Ders Notları / Kitaplar: |
Scott, W. Richard & Gerald F. Davis. Organizations: Rational, Natural, and Open Systems, Last Edition, Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall.
Scott, W. Richard. Organizations: Rational, Natural, and Open Systems, Fifth Edition, NJ: Prentice Hall.
Shafritz, Jay.M. and J. Steven Ott. Classics of Organization Theory, Last Edition, Paperback, Forth Worth, TX: Harcourt Pacific Grove, CA: Brooks/Cole. 0-155-06869-5.
Daft, Richard L., Jonathan Murphy and Hugh Willmott (2010), Organization Theory and Design, First Ed., Cengage Learning EMEA. |
Diğer Kaynaklar: |
Scott, W. Richard & Gerald F. Davis. Organizations: Rational, Natural, and Open Systems, Last Edition, Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall.
Scott, W. Richard. Organizations: Rational, Natural, and Open Systems, Fifth Edition, NJ: Prentice Hall.
Shafritz, Jay.M. and J. Steven Ott. Classics of Organization Theory, Last Edition, Paperback, Forth Worth, TX: Harcourt Pacific Grove, CA: Brooks/Cole. 0-155-06869-5.
Daft, Richard L., Jonathan Murphy and Hugh Willmott (2010), Organization Theory and Design, First Ed., Cengage Learning EMEA. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme |
|
2) |
Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme |
3 |
3) |
Okul liderliğinin temellerini bilme. |
3 |
4) |
Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. |
4 |
5) |
Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. |
4 |
6) |
Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma |
4 |
7) |
Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. |
|