İÇT273 Islak Hacim Tasarımıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İÇT273
Ders İsmi: Islak Hacim Tasarımı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ZÜLEYHA AYKUT
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ZÜLEYHA AYKUT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Mutfak, banyo gibi ıslak mekan tasarımlarına yönelik ilkelerin bilgilendirilmesini ve bu ilkeler doğrultusunda tasarım önerilerinin (su tesisatı, elektrik tesisatı, modüler sistemler ve ıslak mekân öğelerinin) örnekler üzerinden analiz edilerek geliştirilmesini amaçlar.
Dersin İçeriği: 1.Islak mekanların (mutfak, banyo vb) planlanması ve tasarımı için ilkelerin belirlenmesi. 2.Konu ile ilgili araştırma, konsept, eskiz çalışmalarının oluşturulması ve mevcut örnek tasarımların irdelenmesi. 2.Kullanım amacına ve seçilen konsepte uygun olarak hacim içindeki donanımların ilişkilendirilmesi. 3. Kullanım amacına ve konsepte uygun olarak renk seçiminin yapılması. 4. Konsepte uygun donatı (armatür, aksesuar vb) seçimi ve teknik çizimlerin eskizlerinin yapılması. 5.Proje için aydınlatma elemanı seçiminin yapılması. 6. Konu ile ilgili ergonomi ve ölçü araştırmalarının yapılması. 7. Plan yerleşimlerinin ve konsepti anlatan eskiz çalışmalarının alternatiflerle birlikte geliştirilmesi. 8. Teknik çizim ve üç boyutlu görsel çalışmalarla projenin sunumu.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Islak hacim teriminin kapsamı ve içeriği hakkında bilgi sahibi olunması. Bu alanların tasarım kriterleri ve yöntemlerinin aşılanması.
2) Bir ıslak hacmin tasarım kurgusu sürecinde ele alınması gereken sorunsallar hakkında bilgi sahibi olunması ve karşılaşılan problemlere çözüm yolları sunulması.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Seçilen konsept kapsamında ele alınacak olan ıslak hacmin, eskizleri ve tasarım kurgusunun belirlenmesi. Bu kurgu kapsamında kullanılacak donanımsal elemanların planlanması.
2) Islak hacim tasarımında donanımsal elemanların kurgulanması, aydınlatma seçimi ve tesisatın planlanmasının yanı sıra renk ve biçimsel unsurların planlanması.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı ve işleyiş sürecinin açıklanması. Islak hacim tanımı ve özellikleri. Ders programı ve içeriğine dair bilgi edinilmesi.
2) Mutfak tasarımı ile ilgili araştırma, konsept, eskiz çalışmalarının oluşturulması ve mevcut örnek tasarımların irdelenmesi. Gerekli çizim malzemelerinin getirilmesi.
3) Verilen plan üzerinde mutfak tasarımı yapılması. Kullanım amacına ve seçilen konsepte uygun olarak hacim içindeki donanımların ilişkilendirilmesi. Kullanım amacına ve konsepte uygun olarak malzeme ve renk seçiminin yapılması. Konsepte uygun donatı (armatür, aksesuar vb) seçimi ve teknik çizimlerin eskizlerinin yapılması. Proje için aydınlatma elemanı seçiminin yapılması. Konu ile ilgili ergonomi ve ölçü araştırmalarının yapılması. Plan yerleşimlerinin ve konsepti anlatan detay eskiz çalışmalarının alternatiflerle birlikte geliştirilmesi. Akademik kaynak, piyasa, alternatif malzeme, uygulama çizimleri araştırması ve butik mutfak tasarım örneklerinin incelenmesi.
4) Modüler mutfak eleştiri süreci. 1/20 plan, kesit, görünüş, perspektif çizimleri. Malzeme, renk ve bütçe araştırması.
5) Modüler mutfak eleştiri süreci. 1/20 plan, kesit, görünüş, perspektif çizimleri. Malzeme, renk ve bütçe araştırması.
6) Modüler mutfak eleştiri süreci. 1/20 plan, kesit, görünüş, perspektif çizimleri. Malzeme, renk ve bütçe araştırması.
7) Vize Teslimi ve Sunumu: Modüler Mutfak Projesi Jürisi ve Raporun Sunumu 1/20 plan, kesit, görünüş, tesisat planı, aydınlatma planı, perspektif çizimleri. Malzeme, renk ve bütçe araştırma ve analizleri. Tasarımın istenilen pafta ölçüleri kullanılarak teknik ve görsel anlatımlarla sunumu gerçekleştirilecektir.
8) Verilen plan üzerinde banyo tasarımı yapılması. Kullanım amacına ve seçilen konsepte uygun olarak hacim içindeki donanımların ilişkilendirilmesi. Kullanım amacına ve konsepte uygun olarak malzeme ve renk seçiminin yapılması. Konsepte uygun donatı (armatür, aksesuar vb) seçimi ve teknik çizimlerin eskizlerinin yapılması. Proje için aydınlatma elemanı seçiminin yapılması. Konu ile ilgili ergonomi ve ölçü araştırmalarının yapılması. Plan yerleşimlerinin ve konsepti anlatan detay eskiz çalışmalarının alternatiflerle birlikte geliştirilmesi. Akademik kaynak, piyasa, alternatif malzeme, uygulama çizimleri araştırması ve butik banyo tasarım örneklerinin incelenmesi.
9) Banyo tasarımı eleştiri süreci. 1/20 plan, kesit, görünüş, tesisat planı, aydınlatma planı, perspektif çizimleri. Malzeme, renk ve bütçe araştırması.
10) Banyo tasarımı eleştiri süreci. 1/20 plan, kesit, görünüş, tesisat planı, aydınlatma planı, perspektif çizimleri. Malzeme, renk ve bütçe araştırması.
11) Banyo tasarımı eleştiri süreci. 1/20 plan, kesit, görünüş, tesisat planı, aydınlatma planı, perspektif çizimleri. Malzeme, renk ve bütçe araştırması.
12) Banyo Tasarımı Proje Jürisi ve Raporun Sunumu 1/20 plan, kesit, görünüş, tesisat planı, aydınlatma planı, perspektif çizimleri. Malzeme, renk ve bütçe araştırma ve analizleri. Tasarımın istenilen pafta ölçüleri kullanılarak teknik ve görsel anlatımlarla sunumu gerçekleştirilecektir.
13) Banyo Tasarımı Proje Jürisi ve Raporun Sunumu 1/20 plan, kesit, görünüş, tesisat planı, aydınlatma planı, perspektif çizimleri. Malzeme, renk ve bütçe araştırma ve analizleri. Tasarımın istenilen pafta ölçüleri kullanılarak teknik ve görsel anlatımlarla sunumu gerçekleştirilecektir.
14) Final Teslimi: Modüler Mutfak Tasarımı ve Banyo Tasarımı Final Proje Teslimi 1/20 plan, kesit, görünüş, tesisat planı, aydınlatma planı, perspektif çizimleri. Malzeme, renk ve bütçe araştırma ve analizleri. Tasarımın istenilen pafta ölçüleri kullanılarak teknik ve görsel anlatımlarla sunumu gerçekleştirilecektir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Architects' data; Neufert, E. 2013, New York

Diğer Kaynaklar: * Architects' data; Neufert, E. 2013, New York
* Neufert
* Mutfak Banyo & Seramik Dergisi
* Germer, J. (2006). Kitchen and bath Systems: Mechanical, Electrical, Plumbing. Natioanal Ktchen & Bath Association.
* Newton, D. (2006). Kitchen and Bathroom Drawing: Documents, Drafting. Presentation. National Kitchen & Bath Association.
* Yazıcıoğlu, D. A. (2010). Mutfak Tasarım Süreci. İstanbul: Literatür Yayıncılık Dağıtım.
* Pak, Z. (1993). Konut Mutfaklarının Analizi ve Minimum Mutfak Tasarımı
* The Book of Kitchens
* Konuyla ilgili kitaplar, fuarlar ve üretici firma gezileri

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Gözlem
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 12 % 20
Juri 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 10 2 20
Juri 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 52