Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | STMF101 | ||||||||
Ders İsmi: | Tasarım I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi DİLEK TİNA WİNCHESTER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi DİDEM KARA SARIOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin temel amacı öğrencileri tasarıma hazırlamak, tasarım düşüncesi ve tasarım araştırmasının temel becerilerini oluşturmaktır. Öğrencilerden çeşitli tasarım öğeleri ve malzemeleri kullanarak organizasyonu, biçimi ve mekanı keşfetmeleri beklenmektedir. Ders, iki ve üç boyutlu alıştırmalar, tasarım öğeleri ve özellikleri, tasarım ilkeleri, öğrencilerin zihinsel ve el becerilerini geliştirmeye yönelik problemler aracılığıyla yaratıcılığa ve eleştirel düşünmeye vurgu yaparak görsel bir kelime dağarcığı oluşturmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Derste teorik ve uygulamalı olarak iki ve üç boyutlu çalışmalar üzerinden tasarım öğeleri, tasarım ilkeleri ve özellikleri üzerine çalışılmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma Toplantısı. Ders izlencesinin tanıtımı, dersin içeriği, işleyişi ve gerekli malzemeler ile ilgili bilgilendirme. | - |
2) | Nokta-Çizgi / Seminer. Nokta-Çizgi ile ilgili düzenlenecek seminer sonrasında atölyede nokta çizgi çalışması. | - |
3) | Nokta-Çizgi ile ilgili örnek gösterimine devam ve atölye çalışmaları. | - |
4) | Nokta-Çizgi ile ilgili atölye çalışmalarına eleştiri verme ve çalışmalara devam. | - |
5) | Nokta-Çizgi ile ilgili workshop çalışması. | - |
6) | Form (2 Boyut) /Seminer / Form konusu ile ilgili düzenlenecek seminer sonrasında atölye çalışması. | Nokta-çizgi konusuyla ilgili çalışmaların teslimi. |
7) | Form konusu ile ilgili atölye çalışmalarına eleştiri verme ve çalışmalara devam. | - |
8) | Vize sınavı / teslim | İki Boyutlu Form konusuyla ilgili çalışmaların teslimi |
9) | Form (3 Boyut). Üç boyutlu türev form maketi oluşturma | - |
10) | Üç boyutlu türev form maketi ile ilgili atölye çalışmalarına eleştiri verme ve çalışmalara devam. | - |
11) | Perspektif /Seminer / Teslim Perspektif konusu ile ilgili düzenlenecek seminer sonrasında atölye çalışması. | - |
12) | Mekan perspektifi. Okul içerisinde mekan perspektifi çalışması. | - |
13) | Işık-Ton/ Seminer/ Teslim. Işık-Ton konusu ile ilgili düzenlenecek seminer sonrasında atölye çalışması. | - |
14) | Işık-Ton konusu ile atölye çalışmalarına devam edilecek. Öğrencilerin Final Projesi üzerine revize verilecek. | - |
15) | Final | - |
Ders Notları / Kitaplar: | yok |
Diğer Kaynaklar: | Konu anlatımları sonrasında ilgili sunumlar öğrencilerle paylaşılmaktadır. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | |||||
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | |||||
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | |||||
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | |||||
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | |||||
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
3) | Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | |
4) | Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | |
5) | Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | |
6) | Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | |
7) | Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | |
8) | Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
Ders |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 8 | 112 |
Ödevler | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 156 |