STMF101 Tasarım Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Görsel İletişim TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: STMF101
Ders İsmi: Tasarım I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
4 4 6 12
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi DİLEK TİNA WİNCHESTER
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi DİDEM KARA SARIOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin temel amacı öğrencileri tasarıma hazırlamak, tasarım düşüncesi ve tasarım araştırmasının temel becerilerini oluşturmaktır. Öğrencilerden çeşitli tasarım öğeleri ve malzemeleri kullanarak organizasyonu, biçimi ve mekanı keşfetmeleri beklenmektedir. Ders, iki ve üç boyutlu alıştırmalar, tasarım öğeleri ve özellikleri, tasarım ilkeleri, öğrencilerin zihinsel ve el becerilerini geliştirmeye yönelik problemler aracılığıyla yaratıcılığa ve eleştirel düşünmeye vurgu yaparak görsel bir kelime dağarcığı oluşturmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Derste teorik ve uygulamalı olarak iki ve üç boyutlu çalışmalar üzerinden tasarım öğeleri, tasarım ilkeleri ve özellikleri üzerine çalışılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İki ve üç boyutlu tasarım ilkeleri konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tasarım alanında bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve özgün yaklaşımlar geliştirebilme.
2) Tasarım ile ilgili sorunları analiz edebilme ve bireysel ve ekip çalışmalarıyla çözüm önerileri geliştirebilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma Toplantısı. Ders izlencesinin tanıtımı, dersin içeriği, işleyişi ve gerekli malzemeler ile ilgili bilgilendirme. -
2) Nokta-Çizgi / Seminer. Nokta-Çizgi ile ilgili düzenlenecek seminer sonrasında atölyede nokta çizgi çalışması. -
3) Nokta-Çizgi ile ilgili örnek gösterimine devam ve atölye çalışmaları. -
4) Nokta-Çizgi ile ilgili atölye çalışmalarına eleştiri verme ve çalışmalara devam. -
5) Nokta-Çizgi ile ilgili workshop çalışması. -
6) Form (2 Boyut) /Seminer / Form konusu ile ilgili düzenlenecek seminer sonrasında atölye çalışması. Nokta-çizgi konusuyla ilgili çalışmaların teslimi.
7) Form konusu ile ilgili atölye çalışmalarına eleştiri verme ve çalışmalara devam. -
8) Vize sınavı / teslim İki Boyutlu Form konusuyla ilgili çalışmaların teslimi
9) Form (3 Boyut). Üç boyutlu türev form maketi oluşturma -
10) Üç boyutlu türev form maketi ile ilgili atölye çalışmalarına eleştiri verme ve çalışmalara devam. -
11) Perspektif /Seminer / Teslim Perspektif konusu ile ilgili düzenlenecek seminer sonrasında atölye çalışması. -
12) Mekan perspektifi. Okul içerisinde mekan perspektifi çalışması. -
13) Işık-Ton/ Seminer/ Teslim. Işık-Ton konusu ile ilgili düzenlenecek seminer sonrasında atölye çalışması. -
14) Işık-Ton konusu ile atölye çalışmalarına devam edilecek. Öğrencilerin Final Projesi üzerine revize verilecek. -
15) Final -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok
Diğer Kaynaklar: Konu anlatımları sonrasında ilgili sunumlar öğrencilerle paylaşılmaktadır.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 8 112
Ödevler 14 2 28
Ara Sınavlar 1 8 8
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 156