Ağız ve Diş Sağlığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ADS103 | ||||||||
Ders İsmi: | Diş Hekimliği Araç-Gereç Bilgisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ONUR YARAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ONUR YARAR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak temel düzeyde güncel bilgi içeren ders kitapları, uygulama araçları ve diğer kaynaklarla desteklenen teorik ve pratik bilgilere sahip olur. | |||||
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri, bir yükseköğretim düzeyindeki aynı alanda veya aynı düzeydeki bir alanda kullanma becerisini kazanır. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve uygulamaları kullanarak verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, problemleri tanımlayabilir, analiz yapabilir, kanıta dayalı çözümler üretebilir. | |||||
3) - Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yürütür. - Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunların çözümü için ekip üyesi olarak sorumluluk almak. - Bir proje kapsamında astlarının gelişimine yönelik faaliyetler yürütmek. | |||||
4) - Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının açıklanması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ile çevrenin korunması, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||
5) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yanıtlar. - Aldığı eğitimi aynı alanda bir üst öğrenim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirmek. - Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. | |||||
6) - Alanında edindiği temel bilgi ve becerilere dayalı fikirlerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. - Alanındaki sorunlara ilişkin fikir ve çözüm önerilerini profesyonel ve profesyonel olmayan kişilerle paylaşır. - Alanındaki gelişmeleri takip etmek ve en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak akranlarıyla iletişim kurmak. - Bilişim ve iletişim teknolojilerini en az asgari düzeyde Avrupa Bilgisayar Ehliyeti Temel Düzey yazılım bilgisine sahip olarak kullanmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak temel düzeyde güncel bilgi içeren ders kitapları, uygulama araçları ve diğer kaynaklarla desteklenen teorik ve pratik bilgilere sahip olur. | 4 |
2) | - Alanında edindiği temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri, bir yükseköğretim düzeyindeki aynı alanda veya aynı düzeydeki bir alanda kullanma becerisini kazanır. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve uygulamaları kullanarak verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, problemleri tanımlayabilir, analiz yapabilir, kanıta dayalı çözümler üretebilir. | 5 |
3) | - Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yürütür. - Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunların çözümü için ekip üyesi olarak sorumluluk almak. - Bir proje kapsamında astlarının gelişimine yönelik faaliyetler yürütmek. | 5 |
4) | - Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının açıklanması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ile çevrenin korunması, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 5 |
5) | - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yanıtlar. - Aldığı eğitimi aynı alanda bir üst öğrenim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirmek. - Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. | 5 |
6) | - Alanında edindiği temel bilgi ve becerilere dayalı fikirlerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. - Alanındaki sorunlara ilişkin fikir ve çözüm önerilerini profesyonel ve profesyonel olmayan kişilerle paylaşır. - Alanındaki gelişmeleri takip etmek ve en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak akranlarıyla iletişim kurmak. - Bilişim ve iletişim teknolojilerini en az asgari düzeyde Avrupa Bilgisayar Ehliyeti Temel Düzey yazılım bilgisine sahip olarak kullanmak. | 4 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |