İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | İÇT182 | ||||||||
Ders İsmi: | Bilgisayar Destekli Tasarım 2 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | NATIK KURUCU KOÇANOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
NATIK KURUCU KOÇANOĞLU Dr.Öğr.Üyesi SİNAN SAVAŞ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, bilgisayar destekli tasarım programları aracılığıyla, 2 Boyutlu tasarım ve çizim becerilerinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin sonunda öğrenci; • Bilgisayarı mimari çizim aracı olarak kullanabilme, • Bir tasarım ya da projeyi teknik çizim ile ifade edebilme, • Teknik çizim derslerinde edinilen bilgiyi bir araya getirebilme, • AutoCAD yazılımında teknik çizim yapabilme, • Kendi içmimari projesini 2 boyutlu ortamda ifade edebilme yetisi kazanacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriği öğrencilere aktarılır. Programın kapsamı açıklanır. AutoCAD yazılımı öğrencilere genel hatları ile tanıtılır. | - |
2) | AutoCAD arayüzü, menüler ve 2 boyutlu çizim araçları tanıtılır. 2 boyutlu tasarım prensipleri anımsatılır. | - |
3) | AutoCAD file ve edit menüleri tanıtılır AutoCAD standart toolbarları tanıtılır. | - |
4) | AutoCAD settings ve options menüleri tanıtılır. AutoCAD üzerinde mouse işlevleri açıklanır. AutoCAD programında Ortho modu ile çizim yöntemi anlatılır. | - |
5) | Object snap komutları, draw toolbarı ve komutları açıklanır Çizim komutları uygulamalı olarak anlatılır. | - |
6) | View toolbarları, çizim komutlarının detaylandırılması üzerinde çalışılır. Çizim komutları üzerinde örnek çalışmaları yapılır. | - |
7) | VİZE SINAVI | - |
8) | Çizim komutları üzerinde çalışmalar devam ettirilir. Modify toolbar ve komutları açıklanır. | - |
9) | Layer toolbarı ve komutları açıklanır. Örnek çalışma yapılır. | - |
10) | Dimension toolbarları açıklanır Komutlar anlatılır ve örnek uygulaması yürütülür. | - |
11) | Block, wblock ve insert komutları açıklanır. Örnek çalışmalar yapılır. | - |
12) | Inquiry, draw order ve plot komutları açıklanır AutoCAD üzerinde oluşturulan bir çizimin baskısının alınması anlatılır ve örnek çalışma yapılır. | - |
13) | Öğrencilere Photoshop yazılımı tanıtılır. | - |
14) | Phosothop arayüzü ve ana menüleri açıklanır. | - |
15) | FİNAL SINAVI | - |
Ders Notları / Kitaplar: | "AutoCAD";OMURA, G. Alfa Yayınları, Published: 2013 AutoCAD Çizim Teknikleri ve Modelleme";NALBANT, M. Beta Basım Yayım Dağıtım, 2015. |
Diğer Kaynaklar: | "AutoCAD";OMURA, G. Alfa Yayınları, Published: 2013 AutoCAD Çizim Teknikleri ve Modelleme";NALBANT, M. Beta Basım Yayım Dağıtım, 2015. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
6 |
2 |
3 |
4 |
5 |
7 |
8 |
9 |
10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | ||||||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | ||||||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | ||||||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | ||||||||||
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | ||||||||||
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | ||||||||||
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | ||||||||||
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | 4 |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | 3 |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | 4 |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | 3 |
5) | Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | 2 |
6) | Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | 2 |
7) | Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | 2 |
8) | Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir | 1 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Ödev | |
Uygulama | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Ödevler | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 84 |