İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | İÇT282 | ||||||||
Ders İsmi: | Bilgisayar Destekli Tasarım 4 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | NATIK KURUCU KOÇANOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
NATIK KURUCU KOÇANOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; bilgisayar destekli tasarım programlarından 3D Studio Max'in kullanım becerisini edindirmek ve program olanaklarıyla elde edilen gerçekçi mekanların üzerinde Photoshop programı yardımıyla sunum yöntemlerini öğrencilere aktarmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin sonunda öğrenci; • Bilgisayarı, ikinci bir program desteği ile bir çizim aracı olarak kullanabilme becerisini geliştirmek • Tasarımın veya bir projenin perspektif anlatımı konusunda beceri kazanmak • Teknik Resim dersinde edinilen bilginin, pekişmesini sağlamak • Üç boyutlu düşünebilme becerisi kazanmak • Farklı çizim programlarında hazırlanmış projeleri 3.boyuta taşıma becerisini geliştirmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtılması ve içeriğin aktarılması, File ve edit menü komutlarının açıklanması, Settings ve options menüleri | |
2) | Command panel fonksiyonlarının tanıtılması ve örneklerle uygulanması, Modify komutlarının örnekler yardımı ile uygulamalı açıklaması | |
3) | 2d ve 3d shapes komutlarının örnek uygulamalarla anlatımı | |
4) | Create ve material editor komutlarının örnekler ile açıklanması | |
5) | Map kütüphanesi oluşturma yöntemlerinin açıklanması ve uygulamalı gösterimi, Renk/doku çalışması ve atanması hakkında örnekli anlatım | |
6) | Kamera, light ve shade komutları ve ayarlarının uygulamalı olarak gösterimi | |
7) | Sunum ve sunum ayarlarının örneklerle anlatımı, Render 'ın Photoshop programına atılması ve işlenmesi | |
8) | ARA SINAV | |
9) | 3D Studio Max programı ile Photoshop programı arasındaki ilişki ve geçişlerin anlatılması, Photoshop programına giriş | |
10) | Araç çubukları, pulldown menüler ve kısayol bilgilerinin örnek uygulamalarla anlatımı | |
11) | File menüsü altında page set up komutunun örnek uygulamalarla anlatımı, Image menüsü altında mode, adjustments ve image size komutlarının örnek uygulamalarla anlatımı | |
12) | Toolbar menüsü altında marquee, lasso, magic wand ve crop komutlarının örnek uygulamalarla anlatımı | |
13) | Toolbar menüsü altında erase, healing brush, clone stamp tools ve transform komutlarının örnek uygulamalarla anlatımı | |
14) | Layer menüsü altında new layer, link layers, merge layers, flatten image ve filters komutlarının örnek uygulamalarla anlatımı | |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | 3DS Max ile görselleştirme"; ÇELİK, E. Değişim Yayınları, 2015 Photoshop 7.0"; BAYKAL, G. Pusula Yayıncılık ve İletişim, 2012 |
Diğer Kaynaklar: | 3DS Max ile görselleştirme"; ÇELİK, E. Değişim Yayınları, 2015 Photoshop 7.0"; BAYKAL, G. Pusula Yayıncılık ve İletişim, 2012 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
6 |
9 |
10 |
2 |
3 |
4 |
5 |
7 |
8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | ||||||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | ||||||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | ||||||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | ||||||||||
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | ||||||||||
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | ||||||||||
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | ||||||||||
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | 4 |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | 4 |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | 4 |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | 4 |
5) | Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | 1 |
6) | Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | 1 |
7) | Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | 4 |
8) | Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir | 1 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Ödev | |
Uygulama | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Ödevler | 8 | 2 | 16 |
Juri | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 84 |