İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IÇT266 | ||||||||
Ders İsmi: | Tasarım Kavram Eskizleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MÜRTEZA FİDAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi MÜRTEZA FİDAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders tasarım sürecinde izlenecek yolların öğrenci tarafından geliştirilmesini amaçlamaktadır. Bu süreçte öğrenci çeşitli ifade yöntemleri ile projelerini nasıl sunacakları hakkında bilgi sahibi olmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Ders, öğrencilere tasarımın teorik prensiplerini öğretirken aynı zamanda pratik uygulamalarla becerilerini geliştirmelerini ve tasarım projelerini etkili bir şekilde sunmalarını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel iç mekan tasarım prensipleri Mekan analizi ve planlama süreçleri | Yok |
2) | İç mimarlığın tanımı ve tarihsel gelişimi | Yok |
3) | Mimarlık tarihi ve stiller hakkında bilgilendirme ve değerlendirme | Yok |
4) | Mimaride Barok ve Neoklasik dönem | Yok |
5) | Eskizin tanımı ve önemi Eskiz yapmanın faydaları ve kullanım alanları | Yok |
6) | Eskiz yaparken dikkat edilmesi gereken temel prensipler Gerekli malzemelerin tanıtımı ve kullanımı: kağıt türleri, farklı kalemler, kurşun ve renkli kalemler | Yok |
7) | İç mekan perspektifi oluşturma teknikleri | Yok |
8) | Vize Sınavı | Yok |
9) | Perspektifte derinlik ve ölçek kavramları | Yok |
10) | Eskizde kompozisyon ve denge | Yok |
11) | Işık kaynaklarının belirlenmesi ve ışık-gölge ilişkisi | Yok |
12) | Eskizde atmosfer oluşturma ve mekânın hacmini vurgulama | Yok |
13) | Öğrenciye verilen iç mekan örneklerinde eskiz uygulaması | Yok |
14) | Öğrenci eskizlerinin sınıfta paylaşılması ve değerlendirilmesi | Yok |
15) | Öğrenci eskizlerinin sınıfta paylaşılması ve değerlendirilmesi | Yok |
16) | Final Sınavı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
2 |
3 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | |||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |||||||
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | |||||||
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | |||||||
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | |||||||
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |
5) | Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | |
6) | Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | |
7) | Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | |
8) | Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Uygulama | 5 | 4 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 2 | 8 |
Ödevler | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 79 |