İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | İÇT404 | ||||||||
Ders İsmi: | Sinemada Mekan Tasarımı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SİNAN SAVAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Temel amaç sinemasal hikaye anlatımında mekan kavramının önemini vurgulamak ve dramatik etkiyi yaratmak için mekan tasarımının nasıl yapılacağını tartışmaktır. Bunun yanı sıra hikaye ve mesaj ilişkisine dair mekanın ideolojik etkileri de incelenecektir. |
Dersin İçeriği: | Dönem boyunca sinemasal mekanların özellikleri, sinemada mekan tasarımının teknik, estetik ve politik özellikleri incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Yok |
2) | Mekan kavramı nedir, sinemasal ve gerçek mekanlar arasındaki farklar nelerdir? | Yok |
3) | Sinemada mekanı oluşturanlar I: Production designer ve art director kavramları | Yok |
4) | Sinemada mekanı oluşturanlar II: Cinematographer/Görüntü yönetmeni (Film örnekleri: Bir Zamanlar Anadolu’da) | Yok |
5) | Sinemada mekan ve temel teknik özellikleri I: Alan Derinliği, Focus/netlik (Film örnekleri: Yurttaş Kane) | Yok |
6) | Sinemada mekan ve temel teknik özellikleri II: Geniş ve Dar açılar, çekim oranları | Yok |
7) | Vize Sınavı | Yok |
8) | Mekanın oluşturulmasında kadraj ve kadraj dışının özellikleri (Film Örnekleri: Mr. Robot) | Yok |
9) | Mekan tasarımına ışık ve gölgenin etkileri (Film örnekleri: Dr. Caligari’nin Muayenehanesi) | Yok |
10) | Mekan tasarımında kamera hareketlerinin etkisi: Pant/Tilt/Travelling/Zoom (Film örnekleri: Ulyyses’in Bakışı) | Yok |
11) | Geniş mekanlar ve Dar şehirler; Sinemada Mimari (Film örnekleri: In Brugge, Ağlayan Çayır) | Yok |
12) | Sinemasal mekan ve ideoloji I: Bahtin ve kronotop/zamanmekan kavramları üzerinden mekan incelemeleri | Yok |
13) | Sinemasal mekan ve ideoloji II: Propaganda ve mimari (Film örnekleri: Kameralı Adam) | Yok |
14) | Final Sınavı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Süalp, Tül Akbal, (2004). Zamanmekan, Bağlam Yayıncılık: İstanbul Öztürk, Mehmet, (2006),Sinemasal Mekanlar, Donkişot yayınları: İstanbul Öztürk, Serdar, (2012), Mekan ve İktidar, Phoneix, İstanbul Çiçekoğlu, Feride, (2015), Şehrin İtirazı, Metis Yayınları: İstanbul |
Diğer Kaynaklar: | Süalp, Tül Akbal, (2004). Zamanmekan, Bağlam Yayıncılık: İstanbul Öztürk, Mehmet, (2006),Sinemasal Mekanlar, Donkişot yayınları: İstanbul Öztürk, Serdar, (2012), Mekan ve İktidar, Phoneix, İstanbul Çiçekoğlu, Feride, (2015), Şehrin İtirazı, Metis Yayınları: İstanbul |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | |||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |||||||
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | |||||||
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | |||||||
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | |||||||
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |
5) | Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | |
6) | Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | |
7) | Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | |
8) | Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Ödevler | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 78 |