İÇT414 Deneyimsel Tasarımİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İÇT414
Ders İsmi: Deneyimsel Tasarım
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. CEMAL ÇAĞDAŞ EROL
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. CEMAL ÇAĞDAŞ EROL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, iç mimarlık öğrencilerine deneyimsel tasarımın kavramlarını, prensiplerini ve uygulama yöntemlerini öğretmek ve öğrencilerin bu bilgileri deneyimleyerek öğrenmelerini sağlamaktır. Deneyimsel tasarımın tanımı, önemi ve süreci konularında öğrencilere bilgi aktarımı yapılacak; konsept oluşturma gibi deneyimsel tasarım süreçlerini öğrencilerin pratiğe dökmesi sağlanacaktır. Ayrıca, öğrencilerin bu bilgileri pratiğe dönüştürmesi için sunum paftaları oluşturacakları, sunum yapacakları ve iç mimarlık alanındaki öğrenci yarışmalarına katılarak bu deneyimlerini uygulama fırsatları sunulacaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders içeriğinde, öğrencilere deneyimsel tasarımın temel kavramları, süreci ve yöntemleri öğretilecektir. Deneyimsel tasarım süreci, gözlem, empati ve konsept oluşturma üzerine yoğunlaşarak öğrencilere pratiğe dönüştürme fırsatı sunulacaktır. Ayrıca, sunum becerileri geliştirilerek öğrencilerin etkili sunum paftaları oluşturup sunum yapmaları sağlanacak ve iç mimarlık alanındaki yarışmalara katılmaları teşvik edilecektir. Bu ders, öğrencilerin deneyimsel tasarımın temel prensiplerini öğrenmelerini ve uygulamalarını, sunum becerilerini geliştirmelerini, deneyimlerini yarışmalarla pekiştirmelerini ve iç mimarlık alanında başarılı olmaları için gereken beceri ve bilgileri kazanmalarını amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler, tasarım problemlerini çözmek için gözlem yapma ve bu gözlemleri analiz etme yeteneklerini geliştirecekler.
2) Öğrenciler, deneyimsel tasarımın temelini oluşturan kavramları geliştirecekler ve bu kavramları tasarım projelerine uygulayacaklar.
3) Öğrenciler, kullanıcıların ihtiyaçlarını ve beklentilerini göz önünde bulundurarak tasarım yapma becerilerini geliştirecekler.
4) Öğrenciler, tasarım projelerini etkili bir şekilde görsel hikaye anlatımı kullanarak sunma becerilerini geliştirecekler.
5) Öğrenciler, tasarım projelerini etkili bir şekilde sunma ve savunma becerilerini geliştirecekler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler, deneyimsel tasarımın temel kavramlarını anlayacak ve bu süreci uygulamaya dönüştürebilecekler.
2) Öğrenciler, tasarım fikirlerini 3D printing gibi hızlı prototip oluşturma yoluyla test etme becerilerini geliştirecekler.
3) Öğrenciler, iç mimarlık alanındaki yarışmalara katılarak deneyim kazanma fırsatı bulacaklar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Tasarım sürecinde kullanıcıların bakış açısını anlama ve empati kurma becerilerini geliştirecekler.
2) Öğrenciler, deneyimsel tasarım projeleri üzerinde takım çalışması yaparak işbirliği becerilerini geliştirecekler.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hafta 1: Deneyimsel Tasarım ve Yöntemleri Deneyimsel tasarımın tanımı ve önemi Deneyimsel tasarım süreci: gözlem, empati, konsept oluşturma Deneyimsel tasarım örnekleri ve analizleri -
2) Hafta 2: Deneyimsel Tasarım Yöntemleri Görsel hikaye anlatımı Prototipleme ve hızlı prototipleme Deneyimsel kartografya ve haritalama -
3) Hafta 3: Sunum Paftaları Oluşturma Etkileyici sunum paftalarının öğeleri Görsel ve içerik kombinasyonu Paftaların etkili iletişim aracı olarak kullanımı -
4) Hafta 4: Sunum Teknikleri ve İletişim Becerileri Sunum sırasında beden dilinin etkisi Sunumda ses kontrolü ve tonlama Dinleyicilerle etkileşim ve soru-cevap süreci -
5) Yarışma Hazırlığı Önceki yarışma örneklerinin incelenmesi Öğrencilerin fikir geliştirme ve konsept oluşturma süreci Deneyimsel tasarım prensiplerinin yarışma konseptine uygulanması -
6) Yarışma Hazırlığı Önceki yarışma örneklerinin incelenmesi Öğrencilerin fikir geliştirme ve konsept oluşturma süreci Deneyimsel tasarım prensiplerinin yarışma konseptine uygulanması -
7) Yarışma Hazırlığı -
8) Yarışma Hazırlığı -
9) Yarışma Hazırlığı -
10) Yarışmaya Katılım Yarışma kuralları ve başvuru süreci Öğrencilerin proje sunum ve savunması hazırlığı Sunumların ve projelerin değerlendirilmesi -
11) Yarışmaya Katılım Yarışma kuralları ve başvuru süreci Öğrencilerin proje sunum ve savunması hazırlığı Sunumların ve projelerin değerlendirilmesi -
12) Proje Değerlendirmesi ve Yarışmadan Sonra Öğrencilerin deneyimlerinin paylaşılması ve tartışılması Yarışmadan çıkan sonuçların analizi Öğrencilere gelecekteki tasarım ve yarışma deneyimlerine yönelik tavsiyeler -
13) Proje Değerlendirmesi ve Yarışmadan Sonra Öğrencilerin deneyimlerinin paylaşılması ve tartışılması Yarışmadan çıkan sonuçların analizi Öğrencilere gelecekteki tasarım ve yarışma deneyimlerine yönelik tavsiyeler -
14) FİNAL -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok
Diğer Kaynaklar: yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

6

9

2

4

5

7

8

3

10

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Proje Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Bireysel Proje
Sunum
Yarışma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 10
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 10
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 1 2 2
Sunum / Seminer 2 4 8
Proje 2 4 8
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 48