İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | İÇT414 | ||||||||
Ders İsmi: | Deneyimsel Tasarım | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. CEMAL ÇAĞDAŞ EROL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. CEMAL ÇAĞDAŞ EROL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, iç mimarlık öğrencilerine deneyimsel tasarımın kavramlarını, prensiplerini ve uygulama yöntemlerini öğretmek ve öğrencilerin bu bilgileri deneyimleyerek öğrenmelerini sağlamaktır. Deneyimsel tasarımın tanımı, önemi ve süreci konularında öğrencilere bilgi aktarımı yapılacak; konsept oluşturma gibi deneyimsel tasarım süreçlerini öğrencilerin pratiğe dökmesi sağlanacaktır. Ayrıca, öğrencilerin bu bilgileri pratiğe dönüştürmesi için sunum paftaları oluşturacakları, sunum yapacakları ve iç mimarlık alanındaki öğrenci yarışmalarına katılarak bu deneyimlerini uygulama fırsatları sunulacaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders içeriğinde, öğrencilere deneyimsel tasarımın temel kavramları, süreci ve yöntemleri öğretilecektir. Deneyimsel tasarım süreci, gözlem, empati ve konsept oluşturma üzerine yoğunlaşarak öğrencilere pratiğe dönüştürme fırsatı sunulacaktır. Ayrıca, sunum becerileri geliştirilerek öğrencilerin etkili sunum paftaları oluşturup sunum yapmaları sağlanacak ve iç mimarlık alanındaki yarışmalara katılmaları teşvik edilecektir. Bu ders, öğrencilerin deneyimsel tasarımın temel prensiplerini öğrenmelerini ve uygulamalarını, sunum becerilerini geliştirmelerini, deneyimlerini yarışmalarla pekiştirmelerini ve iç mimarlık alanında başarılı olmaları için gereken beceri ve bilgileri kazanmalarını amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hafta 1: Deneyimsel Tasarım ve Yöntemleri Deneyimsel tasarımın tanımı ve önemi Deneyimsel tasarım süreci: gözlem, empati, konsept oluşturma Deneyimsel tasarım örnekleri ve analizleri | - |
2) | Hafta 2: Deneyimsel Tasarım Yöntemleri Görsel hikaye anlatımı Prototipleme ve hızlı prototipleme Deneyimsel kartografya ve haritalama | - |
3) | Hafta 3: Sunum Paftaları Oluşturma Etkileyici sunum paftalarının öğeleri Görsel ve içerik kombinasyonu Paftaların etkili iletişim aracı olarak kullanımı | - |
4) | Hafta 4: Sunum Teknikleri ve İletişim Becerileri Sunum sırasında beden dilinin etkisi Sunumda ses kontrolü ve tonlama Dinleyicilerle etkileşim ve soru-cevap süreci | - |
5) | Yarışma Hazırlığı Önceki yarışma örneklerinin incelenmesi Öğrencilerin fikir geliştirme ve konsept oluşturma süreci Deneyimsel tasarım prensiplerinin yarışma konseptine uygulanması | - |
6) | Yarışma Hazırlığı Önceki yarışma örneklerinin incelenmesi Öğrencilerin fikir geliştirme ve konsept oluşturma süreci Deneyimsel tasarım prensiplerinin yarışma konseptine uygulanması | - |
7) | Yarışma Hazırlığı | - |
8) | Yarışma Hazırlığı | - |
9) | Yarışma Hazırlığı | - |
10) | Yarışmaya Katılım Yarışma kuralları ve başvuru süreci Öğrencilerin proje sunum ve savunması hazırlığı Sunumların ve projelerin değerlendirilmesi | - |
11) | Yarışmaya Katılım Yarışma kuralları ve başvuru süreci Öğrencilerin proje sunum ve savunması hazırlığı Sunumların ve projelerin değerlendirilmesi | - |
12) | Proje Değerlendirmesi ve Yarışmadan Sonra Öğrencilerin deneyimlerinin paylaşılması ve tartışılması Yarışmadan çıkan sonuçların analizi Öğrencilere gelecekteki tasarım ve yarışma deneyimlerine yönelik tavsiyeler | - |
13) | Proje Değerlendirmesi ve Yarışmadan Sonra Öğrencilerin deneyimlerinin paylaşılması ve tartışılması Yarışmadan çıkan sonuçların analizi Öğrencilere gelecekteki tasarım ve yarışma deneyimlerine yönelik tavsiyeler | - |
14) | FİNAL | - |
Ders Notları / Kitaplar: | yok |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
6 |
9 |
2 |
4 |
5 |
7 |
8 |
3 |
10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | ||||||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | ||||||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | ||||||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | ||||||||||
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | ||||||||||
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | ||||||||||
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | ||||||||||
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |
5) | Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | |
6) | Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | |
7) | Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | |
8) | Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Proje Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Yarışma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 1 | 2 | 2 |
Sunum / Seminer | 2 | 4 | 8 |
Proje | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 48 |