İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | İÇT429 | ||||||||
Ders İsmi: | Aydınlatma-Renk-Işık | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ÖZLEM SEVİNÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ÖZLEM SEVİNÇ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, iç mimari projelerde aydınlatmanın önemini ve etkisini vurgular. Öğrenciler, farklı aydınlatma elemanları ve renklerin mekan üzerindeki etkilerini inceleyecek ve bu bilgileri iç mimari projelerde kullanacaklar. |
Dersin İçeriği: | Aydınlatma, renk, ışık ve gölge kavramları, aydınlatma elemanları ve türleri, aydınlatma tasarımı ve uygulaması, iç mimari projelerde aydınlatmanın kullanımı ve önemi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Aydınlatmanın tanımı, tarihçesi ve önemi. | - |
2) | Renk ve ışığın mekandaki etkileri. | - |
3) | Aydınlatma elemanları ve türleri. | - |
4) | Aydınlatma tasarımı ve uygulaması. | - |
5) | Aydınlatma ölçüm ve hesaplamaları. | - |
6) | Farklı aydınlatma senaryoları ve örnekler. | - |
7) | Vize | - |
8) | Aydınlatma ve enerji verimliliği. | - |
9) | Görsel rahatlık ve ergonomi. | - |
10) | Aydınlatma ve psikolojik etkileri. | - |
11) | Aydınlatma ve sağlık. | - |
12) | Aydınlatma ve sürdürülebilirlik. | - |
13) | Aydınlatma ve estetik. | - |
14) | İç mimari projelerde aydınlatmanın kullanımı. | - |
15) | FİNAL | - |
Ders Notları / Kitaplar: | - |
Diğer Kaynaklar: | - |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
5 |
2 |
4 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | ||||||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | ||||||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | ||||||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | ||||||||||
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | ||||||||||
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | ||||||||||
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | ||||||||||
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |
5) | Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | |
6) | Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | |
7) | Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | |
8) | Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 60 |