İÇT429 Aydınlatma-Renk-Işıkİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İÇT429
Ders İsmi: Aydınlatma-Renk-Işık
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ÖZLEM SEVİNÇ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ÖZLEM SEVİNÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, iç mimari projelerde aydınlatmanın önemini ve etkisini vurgular. Öğrenciler, farklı aydınlatma elemanları ve renklerin mekan üzerindeki etkilerini inceleyecek ve bu bilgileri iç mimari projelerde kullanacaklar.
Dersin İçeriği: Aydınlatma, renk, ışık ve gölge kavramları, aydınlatma elemanları ve türleri, aydınlatma tasarımı ve uygulaması, iç mimari projelerde aydınlatmanın kullanımı ve önemi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler, aydınlatma, renk ve ışığın mekanı algılamadaki rollerini kavrayabilir ve bu konuda analiz yapabilir.
2) Aydınlatma tasarımını, mekanın estetik ve işlevsel gereksinimlerine uygun olarak yapabilirler.
3) Görsel rahatlık ve ergonomi prensiplerini aydınlatma tasarımına uygulayabilirler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Farklı aydınlatma elemanları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibi olabilir ve bu elemanları mekan tasarımlarında kullanım için planlayabilir.
2) Aydınlatma ölçüm ve hesaplamalarını yapabilir ve enerji verimliliği ve sürdürülebilirlik açısından değerlendirebilirler.
3) Aydınlatmanın mekandaki psikolojik etkilerini anlayabilir ve gözlemleyebilirler.
4) Aydınlatmanın mekanın iç ortam kalitesine olan etkilerini değerlendirebilirler.
5) Aydınlatmanın estetik ve görsel etkilerini tasarım uygulamalarında kullanabilirler.
6) İç mimari projelerinde aydınlatmanın kullanımını planlayabilir ve uygulayabilirler.
7) Aydınlatmanın farklı mekan alanlarına uygulanmasını planlayabilir ve uygulayabilirler.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Aydınlatmanın tanımı, tarihçesi ve önemi. -
2) Renk ve ışığın mekandaki etkileri. -
3) Aydınlatma elemanları ve türleri. -
4) Aydınlatma tasarımı ve uygulaması. -
5) Aydınlatma ölçüm ve hesaplamaları. -
6) Farklı aydınlatma senaryoları ve örnekler. -
7) Vize -
8) Aydınlatma ve enerji verimliliği. -
9) Görsel rahatlık ve ergonomi. -
10) Aydınlatma ve psikolojik etkileri. -
11) Aydınlatma ve sağlık. -
12) Aydınlatma ve sürdürülebilirlik. -
13) Aydınlatma ve estetik. -
14) İç mimari projelerde aydınlatmanın kullanımı. -
15) FİNAL -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: -

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

5

2

4

6

7

8

9

10

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 60