SIN254 Mitoloji ve Sanat IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Görsel İletişim TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SIN254
Ders İsmi: Mitoloji ve Sanat II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi MURAT TIRPAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Mitolojinin işlevi, klasik mitoloji metinleri ve bunların sanatta temsil şekillerinin incelenmesi, tartışılması.
Dersin İçeriği: Mitoloji insanın kendini ve dünyayı anlamasının, iletişim kurmasının bir yoludur. Sanatta modern dünyanın mitolojisi ve daha çok da rituslarına dairdir. Klasik mitoloji metinlerinin sanat tarihinde nasıl kullanıldığını anlamak ve bu sayede bu mitlerin evrensel ve zamansız olduğunu göstermek dersin temel hedefidir. Bu sayede öğrencilerin hikayeler sayesinde kendimizi anladığımızı ve sanat sayesinde bunu nasıl yinelediğimizi görmesi, tartışması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Mitoloji insanın kendini ve dünyayı anlamasının, iletişim kurmasının bir yoludur. Sinema modern dünyanın mitolojisi ve daha çok da ritularına dairdir. Klasik mitoloji metinleri-nin günümüz sinemasında nasıl kullanıldığını anlamak ve bu sayede bu mitlerin evrensel ve zamansız olduğunu göstermek dersin temel hedefidir. Bu sayede öğrencilerin hikayeler sa-yesinde kendimizi anladığımızı ve sinema sayesinde bunu nasıl yinelediğimizi görmesi, tartışması amaçlanmaktadır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Mitler ve Dinler Din ve mit kavramlarının karşılaştırmalı tarihi Metin: 1-Sinema ve Modern Mitoloji- ilgili bölüm Yok
2) Kutsal kase ve Excailibur mitolojileri (erkeklik ve kadınlık tanımları) Metin: Sinema Modern Mitoloji, s. 101-102 Yok
3) Hamlet ve oğul’un tereddütü Oidipus kompleksi ve sanat Freud ve Mitlerin Gizemi Oedipus miti - Freud Psikanalize giriş Dersleri Film: 1- Pasolini’nin Oedipus Rex Yok
4) Tristan ve Isolde aşk ve ızdırap Kitap: Kahramanın Sonsuz Yolculuğu Yok
5) Romeo ve Juliet - aşkın ölümsüzlüğü Metin: Shakespeare; Romeo ve Juliet Yok
6) Hayaletler, zombiler ve ölülerin geri dönüşü Asla geriye bakmayacaksın Orpheus mitolojisi Film: 1- Ghost 2- Ghost Story Yok
7) Hades Aşk ve ölüm Metin: Psikoterapi ve Mitlere Yolculuk, Faust Bölümü Yok
8) Hades-2 Aşk ve ölüm Metin: Psikoterapi ve Mitlere Yolculuk, Faust Bölümü Yok
9) Vize ödevi Yok
10) İsa ve Hıristiyanlık - 1 Film: Günaha Son Çağrı Yok
11) İsa ve Hıristiyanlık – 2 Kutsal Üçleme Film: The Silence Metin: Mitolojinin gücü, s. 326-259 Yok
12) İsa ve Hıristiyanlık – 3 Hıristiyan ve Yahudi mitolojileri arasındaki ilişkiler Yok
13) İsa ve Hıristiyanlık – 4 Mesih’in geri dönüşü ve beklenmesi Başlangıç mitolojileri Dizi: The Messiah (Netflix) Yok
14) Genel değerlendirme yok
15) Genel değerlendirme yok
16) Final yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tecimer, Ömer, Sinema Modern Mitoloji, Plan B yay., İstanbul, 2005
May, Rollo, Psikoterapi ve Mitlere Yolculuk, Okuyanus yay, İstan-bul, 2016
Vogler, Christopher, ,Yazarın Yolcuuluğu, Okuyanus yay, İstanbul, 2012
Estin, Collette, Yunan ve Roma Mitolojisi, Tübitak yay, Ankara, 2003
Campbell, Joseph, Mitolojinin Gücü, Mediacat yay., İstanbul, 2009
Diğer Kaynaklar: none

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 16 256
Uygulama 1 1 1
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 1 1
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 262