Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SIN254 | ||||||||
Ders İsmi: | Mitoloji ve Sanat II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MURAT TIRPAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mitolojinin işlevi, klasik mitoloji metinleri ve bunların sanatta temsil şekillerinin incelenmesi, tartışılması. |
Dersin İçeriği: | Mitoloji insanın kendini ve dünyayı anlamasının, iletişim kurmasının bir yoludur. Sanatta modern dünyanın mitolojisi ve daha çok da rituslarına dairdir. Klasik mitoloji metinlerinin sanat tarihinde nasıl kullanıldığını anlamak ve bu sayede bu mitlerin evrensel ve zamansız olduğunu göstermek dersin temel hedefidir. Bu sayede öğrencilerin hikayeler sayesinde kendimizi anladığımızı ve sanat sayesinde bunu nasıl yinelediğimizi görmesi, tartışması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş Mitler ve Dinler Din ve mit kavramlarının karşılaştırmalı tarihi Metin: 1-Sinema ve Modern Mitoloji- ilgili bölüm | Yok |
2) | Kutsal kase ve Excailibur mitolojileri (erkeklik ve kadınlık tanımları) Metin: Sinema Modern Mitoloji, s. 101-102 | Yok |
3) | Hamlet ve oğul’un tereddütü Oidipus kompleksi ve sanat Freud ve Mitlerin Gizemi Oedipus miti - Freud Psikanalize giriş Dersleri Film: 1- Pasolini’nin Oedipus Rex | Yok |
4) | Tristan ve Isolde aşk ve ızdırap Kitap: Kahramanın Sonsuz Yolculuğu | Yok |
5) | Romeo ve Juliet - aşkın ölümsüzlüğü Metin: Shakespeare; Romeo ve Juliet | Yok |
6) | Hayaletler, zombiler ve ölülerin geri dönüşü Asla geriye bakmayacaksın Orpheus mitolojisi Film: 1- Ghost 2- Ghost Story | Yok |
7) | Hades Aşk ve ölüm Metin: Psikoterapi ve Mitlere Yolculuk, Faust Bölümü | Yok |
8) | Hades-2 Aşk ve ölüm Metin: Psikoterapi ve Mitlere Yolculuk, Faust Bölümü | Yok |
9) | Vize ödevi | Yok |
10) | İsa ve Hıristiyanlık - 1 Film: Günaha Son Çağrı | Yok |
11) | İsa ve Hıristiyanlık – 2 Kutsal Üçleme Film: The Silence Metin: Mitolojinin gücü, s. 326-259 | Yok |
12) | İsa ve Hıristiyanlık – 3 Hıristiyan ve Yahudi mitolojileri arasındaki ilişkiler | Yok |
13) | İsa ve Hıristiyanlık – 4 Mesih’in geri dönüşü ve beklenmesi Başlangıç mitolojileri Dizi: The Messiah (Netflix) | Yok |
14) | Genel değerlendirme | yok |
15) | Genel değerlendirme | yok |
16) | Final | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Tecimer, Ömer, Sinema Modern Mitoloji, Plan B yay., İstanbul, 2005 May, Rollo, Psikoterapi ve Mitlere Yolculuk, Okuyanus yay, İstan-bul, 2016 Vogler, Christopher, ,Yazarın Yolcuuluğu, Okuyanus yay, İstanbul, 2012 Estin, Collette, Yunan ve Roma Mitolojisi, Tübitak yay, Ankara, 2003 Campbell, Joseph, Mitolojinin Gücü, Mediacat yay., İstanbul, 2009 |
Diğer Kaynaklar: | none |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | |||||
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | |||||
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | |||||
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | |||||
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | |||||
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
3) | Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | |
4) | Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | |
5) | Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | |
6) | Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | |
7) | Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | |
8) | Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 16 | 256 |
Uygulama | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 262 |