GIT219 Grafik Tasarım Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Görsel İletişim TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GIT219
Ders İsmi: Grafik Tasarım I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SEDEF BİNGÖL ÇETİNKAYA
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi SEDEF BİNGÖL ÇETİNKAYA
Öğr.Gör. İSHAK ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İllüstrasyon, Fotoğraf, tipografi ve gibi çeşitli üretim tekniklerini kullanarak grafik tasarım projeleri ile denemeler yapmak; görsel bir dil oluşumuna yardımcı olmak, kavramsal düşünmeyi teşvik etmek.
Dersin İçeriği: Proje üzerinden gelişecek olan bu ders, grafik tasarımda yöntem bilimin irdelenmesi ve uygulamalara düşünsel yöntemle yaklaşılması fikri üzerinden temellenmiştir. Amaç öğrencilerin kuram ve teori bilgisi ile yaratıcılıklarının geliştirilmesini sağlamaktır. Öğrenciler proje odaklı bu ders de, grafik tasarım yöntemleri ile tasarımca çözümlenecek soruna yönelik bulacağı fikri ilişkilendirecek tasarım yöntemleri ile görsel bir dilin yaratılmasının araştırmasını yapacaklardır. Bu ders teorik ve kuramın birlikte harmanlanmasıyla ortaya çıkacak yaratıcı ve kavramsal görsel çözümlerin üretebilmesine yardımcı olmayı hedefler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Grafik Tasarım hakkında teorik bilgi
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş; içerik, sömestir ile ilgili beklentiler, bilgiler. Grafik Tasarımda görsel yapılanma oluşturma modellerinin incelenmesi ve ilk projenin aşamalarının tartışılması. .
2) Tasarımda çözümleme yöntemlerine genel giriş ve proje brieflerinin verilmesi ve örneklerin incelenmesi. .
3) Projelerin düşünsel ağının oluşturulmasında etkin araştırılmış bilgilerin değerlendirilmesi ve eskis araştırmaları. Proje 1’in verilişi (Piktogramlar) .
4) Proje1 ile ilgili fikir ve ezkizlerin incelenmesi / ezkizlerin taslak haline getirilmesi, Fikir ve eskizlerin geliştirilmesi ..
5) Taslakların bitirilmiş çalışma haline getirilmesi / Proje 1’in değerlendirme ve eleştirisi.2. projenin verilişi (Ideogramlar) ..
6) Proje 2 ile ilgili fikir ve ezkizlerin incelenmesi / ezkizlerin taslak haline getirilmesi. Fikir ve eskizlerin geliştirilmesi ..
7) Taslakların bitirilmiş çalışma haline getirilmesi / Proje 2’ün değerlendirme ve eleştirisi. 3. projenin verilişi (Milletler ve sembolleri) ..
8) Proje ile ilgili fikir ve ezkizlerin incelenmesi. Fikir ve eskizlerin geliştirilmesi ..
9) Ezkizlerin taslak haline getirilmesi. Fikir ve eskizlerin geliştirilmesi ..
10) Taslakların bitirilmiş çalışma haline getirilmesi ve sunumu. 4. projenin verilişi (Kültürel sembollerin afişlere etkisi ve uygulaması) ..
11) Proje ile ilgili fikir ve ezkizlerin incelenmesi. Fikir ve eskizlerin geliştirilmesi. ..
12) Taslakların bitirilmiş çalışma haline getirilmesi. ..
13) Final projesi ile ilgili fikir ve ezkizlerin incelenmesi, son kararlarin verilmesi. ..
14) Final projesi teslimi, sunumu ve değerlendirmesi. ..

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: .....
Diğer Kaynaklar: ......

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak 5
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak 5
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak 3
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek 4
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak 5
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev
Proje Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Kanaat Notu 1 % 10
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 5 50
Sunum / Seminer 6 2 12
Proje 2 2 4
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 130