Endüstri Ürünleri Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GSF151 | ||||||||
Ders İsmi: | Sanat Tarihi I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN Dr. BİLİNMİYOR BEKLER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1- Sanat Tarihi Okuma Yöntemlerini kullanabilme. 2- Geçmiş zamanın kültürünü ve düşüncelerini inceleme. 3- Ülkelerin farklı kültürlerini tanırma. 4- Kendi kültürlerinin geçmişi ile geleceği arasındaki bağları gözlemleme. 5- Sanat Tarihini kapsayan, mimari, şehircilik, küçük el sanatları konusunda bilgi edinirler. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, mağara resminden baroğa sanatın gelişimini içermektedir. Dönemler, akımlar, sanatçılar ve eserleri sanat tarihinin ana kavramları çerçevesinde incelenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sanat Tarihi nedir? Nasıl Okunur? Önemi? | |
2) | İstanbul’un Sanat Tarihi okuması nasıl yapılır? | |
3) | İstanbul’da Bizans Sanatı Ortağın Sanatı. | |
4) | Avrupa’da ortaçağ sanatı. Mimari, Şehircilik Mimari belirleyici olan dış süsleme amacıyla kullanılan heykel sanatı ve meydan heykelleri .ortaçağda resim sanatı ve dini resimler. | |
5) | Avrupa’da Rönesans’ın başlaması. Altın oran kavramı,İtalya da Rönesans Sanatı Roma Floransa Venedik gibi şehirlerin önemi. Sanat koruyucuları ve Medici ailesi. | |
6) | İtalyan sanatçılardan Bunelleschi eserleri ve Leon Battissta Alberti’nin yapıtları. Mimaride yatay ve dikey çizgiler. | |
7) | Rönesans resmine öncülük edenler.Ciotto ve Masaccio ve yapıtları. Kullandıkları renkler ve derinlik arayışları. | |
8) | Arasınav | |
9) | Mantegna “Ölü İsa’ya Ağıt” Rakursi tekniği. Rönesansın renk perspektif ve kompozisyon düzeni. Kusursuz form denge, uyumlu oranlar ve zerafet. Rönesans Heykeli. Donatello, Verrocchio, Michelangelo ve eserleri. Rönesans heykelinin ortak özellikleri.İlk çağ etkileri. Botticelli çalışmaları | |
10) | Leonardo ve çok yönlü sanatı. Michelangelo ve Raphaello ile yaptığı ortak frescolar. Sistine şapeli Frescoları. Gölge ışık oyunlarına önem verdiği Mahşer panosu. | |
11) | Manierizim, 16.yy ikinci çeyreğinden sonra değişen başarısız kopyalar olarak adlandırılan daha sonra toplumsal koşulların etkisiyle bilinçli bir yaratma eylemi olarak kabul edilen sanat akımı. | |
12) | İtalya Dışındaki Rönesans ve manierizm sanatı | |
13) | Döneme genel bir bakış. | |
14) | Final sınavı öncesi son değerlendirmeler | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | SANATIN ÖYKÜSÜ GOMBRICH, E. H. Remzi Kitabevi, (İstanbul: 2007). ISBN: 9789751406958 |
Diğer Kaynaklar: | ATASOY, Nurhan. AVRUPA SANATI, Remzi Kitabevi (İstanbul: 2000), ASLANAPA, Oktay. TÜRK SANATI, İstanbul Üni. Edebiyat Fakültesi (İstanbul: 1985) EYİCE, Semavi. BIZANS SANATI, Yapıkredi Yayınevi (Ankara:1992) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |||||||
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |||||||
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |||||||
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |||||||
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |||||||
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |||||||
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |||||||
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |
2) | Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |
3) | Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |
4) | Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |
5) | 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |
6) | Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |
8) | Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Kanaat Notu | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Final | 16 | 32 |
Toplam İş Yükü | 64 |