Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, Anadoludaki ve Yakın çevremizdeki Kültür Mirası olarak tanımladığımız somut ve soyut değerlerimizi tanımak, korumak, değerini bilmek,ve toplumu eğitme yöntemlerini öğretmektir.Anadolunu önemini kavrayarak, doğal güzelliklerimize, doğal kaynaklarımıza ve eski uygarlıkların izlerini sürebilme bilinciyle, günümüze uyarlama yetisine de sahip olacaklardır. |
Dersin İçeriği: |
Kültür Mirası nedir, kültür mirasları nelerdir, tarihsel süreç içinde topraklarımız üzerindeki kültürel alanları tanıma ve sahiplenme, soyut kültürel miraslarımız, Unesco nun koruduğu Kültürel miras listesi, Citta slow ve Slow food kavramlarının anlamı ve getirileri. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders Programı
• Ders içeriklerinin konuşulup tartışılması
• Bu derste öğrenmek istedikleri, beklentileri
• Anadolu hakkında kronolojik geçmişin sorgulanması
• Anadoludaki önemli ve iz bırakan kültürler.
|
|
2) |
• Sur içi İstanbul ve Bizans Kültürünün tanıtılması.
• Bizans eserlerinin İstanbula kattığı değer ve Turizm açısından önemi.
• İstanbul’un Osmanlı başkenti olduğu dönem.
• Osmanlı eserleri ve kültürel değeri
• İstanbul’un Cumhuriyet Dönemi ve eserleri
|
|
3) |
• Öğrencilerden gelen bilgilerin toparlanması.
• Konya ili Cumra ilçesi “Çatal Höyük” ören yerinin tanıtılması
• Göbeklitepe ören yerinin incelenmesi Kültürel önemi.
• Anadolunun tarih öncesi kültürel geçmişinin incelenmesi
• Bu döneme ait toprak kapkacak obje incelenmesi
|
|
4) |
• Topkapı Sarayı,Dolmabahçe Sarayı, Beylerbeyi Sarayı.Benzerlikler farklılıklar ve müzecilik içindeki yeri.
• Arkeoloji Müzeleri .İstanbul arkeoloji Müzesi,Ankara Anadolu Medeniyetleri Müzesi,Gaziantep arkeoloji Müzesi Tanıtılması
|
|
5) |
Mevlana, Yunus Emre, Fatih Sultan Mehmet, Orhan Pamuk kimdir
|
|
6) |
• Safranbolu Bir Unesco şehridir? Nedenleri incelenecek.
• İstanbul bir Unesco kentidir İncelenecek.
• Safranbolu üzerinde inceleme yapılacak.
• Diğer unesco kentlerimiz nelerdir? Anlatılacak.
• Yedek listde kabul görmek için bekleye yerlerimiz konuşulacak
|
|
7) |
Unesco başvuru şartları, Unesconun yararları ve önemi, Şehre getirdiği katma değer, 2014 de yeni unescoya katılan Bergama şehri üzerine konuşulacak.
|
|
8) |
Keşkek ve diğer tatlarımız işlenecek. |
|
9) |
Citta slow tarihçesi, Citta Slowa kimler başvurabilir? Nüfusu 30.000 den az olan citta slowa girebilen küçük yerleşimler nerelerdir? Seferihisar örneğinden yola çıkarak diğer yerler üzerinde de konuşulacak. Ordu Perşembe ilçesinin Bu kuruluşa üye olduktan sonraki durumu ve kattığı değer konuşulacak.
|
|
10) |
• Proje sunumları
• İyi projelerin üzerinde konuşulması.
|
|
11) |
• Slow food ve citta slow ortak paydası.
• slow food örnekleri
• günümüz fast foodları
• organik tarım, anadolunun tohumlarına sahip çıkabilmenin önemi.
• Anadoludaki buğday, mısır, domates gibi tohumların korunması.Tohum bankacılığı ve önemi işlenecek
|
|
12) |
• I. Derece koruma ne demektir?
• Diğer korumaya alınan eserler nelerdir?
• Kültür ve Tabiatı koruma Kurulları nasıl seçilir? Bölgelere göre koruma Kurulları nasıl oluşur?
• Sorumlulukları nelerdir?
• Kudep nedir?
• Ören yerleri ile ilgili sorunlarımız nelerdir? |
|
13) |
• Çatal Höyük kazısı
• Efes Kazısı
• Alacahöyük kazısı
• Kazıların sorunları.
• Ören yerlerinin konser salonu olarak kullanılması ve sakıncaları. |
|
14) |
Final sınavı öncesi ders tekrarı |
|
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
3) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
4) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
5) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
6) |
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|
7) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
8) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
9) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
|
11) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
12) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
13) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
14) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
15) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
16) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
17) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
18) |
Teknik resim kullanarak iletişim kurar. |
|
19) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
20) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
|
21) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
22) |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
23) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
|