Havacılık Yönetimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM207 | ||||||||
Ders İsmi: | Cinsel Sağlık / Üreme Sağlığı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇİFTÇİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇİFTÇİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerdeki üreme sağlığı sorunlarını, programlarını, hizmetlerini ve politikalarını incelemektir. Ders içeriği, aile planlaması, üreme sağlığı, doğurganlık ve gebelik sonuçlarını etkileyen sosyal, ekonomik, çevresel, davranışsal ve politik faktörleri vurgulamaktadır. Kursun üç odak noktası olacaktır: (1) üreme sağlığının iyileştirilmesi için müdahale ve programlar; (2) Üreme endekslerinin ölçülmesi ve yorumlanması (uluslar arası ve küresel); ve (3) üreme sağlığını etkileyen politikalar (küresel politikalar ve finansman üzerinde durularak). |
Dersin İçeriği: | • Küresel üreme sağlığına genel bakış: değerlendirme, güvence ve savunma • Özel popülasyonlar (damgalama ve üreme sağlığı üzerindeki etkisi üzerinde odaklanarak) ve gözetim • Çevreyle ilgili endişeler ve küresel üreme sağlığı • Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar, HIV / AIDS ve serviks kanseri: uluslararası önleme, kontrol ve tedavi çeşitleri • Kürtaj (tıbbi ve cerrahi) ve istenmeyen gebelik • Güvenli annelik ve yetişkin hastalığın fetal kökenleri • Ergen doğurgan ve cinsel sağlık: sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili endeksler ve trendler • Seminer sunumu |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Küresel üreme sağlığına genel bakış: değerlendirme, güvence ve savunma | Öğretim görevlisi grup tartışmasına önderlik etti Soru cevap Beyin fırtınası |
1) | ARA SINAV | |
2) | Özel popülasyonlar (damgalama ve üreme sağlığı üzerindeki etkisi üzerinde odaklanarak) ve gözetim | |
3) | Çevreyle ilgili endişeler ve küresel üreme sağlığı | |
4) | Aile planlamasına yaklaşımlarda uluslararası çeşitlilik | |
5) | Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar, HIV / AIDS ve serviks kanseri: uluslararası önleme, kontrol ve tedavi çeşitleri | |
6) | Kürtaj (tıbbi ve cerrahi) ve istenmeyen gebelik | |
7) | Güvenli annelik ve yetişkin hastalığın fetal kökenleri | |
8) | Ergen doğurgan ve cinsel sağlık: sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili endeksler ve trendler | |
9) | Kadınlarda ve erkeklerde cinsel işlev ve bozukluklar | |
11) | SEMİNER SUNUMU | |
12) | SEMİNER SUNUMU | |
13) | SEMİNER SUNUMU | |
14) | SEMİNER SUNUMU | |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | • Anderson, B. (2005). Reproductive Health: Women and Men's Shared Responsibility. Jones and Bartlett Publishers. ISBN: 0-7637-2888-x. • Wingood, G.M., DiClemente, R.J (2002). Handbook of Women’s Sexual and Reproductive Health. ISBN: 978-1-4613-5196-2. |
Diğer Kaynaklar: | • Ezeh AC, Bongaarts J, Mberu B. Global population trends and policy options. Lancet 2012;380(9837):142–148. • Hsu J, Berman P, Mills A. Reproductive health priorities: evidence from a resource tracking analysis of official development assistance in 2009 and 2010. Lancet 2013;381(9879):1772-1782. • McCoy D, Chand S, Sridhar D. Global health funding: how much, where it comes from and where it goes. Health Policy and Planning 2009;24(6):407–17. • McKee M, Stuckler D, Basu S. Where there is no health research: what can be done to fill the global gaps in health research? PLoS Medicine 2012;9(4):e1001209. • Smith-Oka V. Unintended consequences: exploring the tensions between development programs and indigenous women in Mexico in the context of reproductive health. Social Science & Medicine 2009;68(11):2069–77. • Stenson AL, Kapungu CT, Geller SE, Miller S. Navigating the challenges of global reproductive health research. Journal of Women’s Health 2010;19(11):2101–2107. • Castillo-Salgado C. Trends and directions of global public health surveillance. Epidemiologic Reviews 2010;32(1):93–109. • Connell R. Gender, health and theory: conceptualizing the issue, in local and world perspective. Social Science & Medicine 2012;74(11):1675–83. • Blanc AK. 2001. The effect of power in sexual relationships on sexual and reproductive health: • an examination of the evidence. Studies in Family Planning, Volume 32, Issue 3, pages 189-213, September 2001 • Dudgeon MR, Inhorn MC. Men's influences on women's reproductive health: medical anthropological perspectives. Social Science & Medicine, Volume 59, Issue 7, October 2004, Pages 1379-1395 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Başta havacılık olmak üzere tüm ulaştırma operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahiptir. | ||||||||||||||||||||
2) Hava taşımacılığı/ lojistik ile ilgili güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||||||||||||||||
3) Hava taşımacılığı/lojistik dalları ile ilgili teknik konularda yeterli altyapıya sahiptir. | ||||||||||||||||||||
4) Uluslararası ticaret ve işletme ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahiptir. | ||||||||||||||||||||
5) Havacılık işletmeleri yönetimi, lojistik, ulaştırma ve kendi alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanır. | ||||||||||||||||||||
6) Matematik, fen bilimleri ve ulaştırma alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme problemlerinin çözümleri için birlikte kullanır. | ||||||||||||||||||||
7) Hava taşımacılığı/ lojistik alanı ile ilgili temel problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | ||||||||||||||||||||
8) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | ||||||||||||||||||||
9) Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli temel uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır. | ||||||||||||||||||||
10) Hava taşımacılığı/ lojistik konularında kapsamlı ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||||||||||||||||
11) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | ||||||||||||||||||||
12) Çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır ve sorumluluk alır. | ||||||||||||||||||||
13) Alanında proje geliştirme çalışmaları planlar ve ilgili etkinlikleri yönetir. | ||||||||||||||||||||
14) Hava taşımacılığı/ lojistik kapsamlı projelerde takım çalışmaları düzenler, planlar, yönlendirir. | ||||||||||||||||||||
15) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle havayolu işletmeciliği, kara, deniz, hava ve demiryolu lojistiği ve ulaştırması kapsamlı konularda, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler, kendini sürekli yeniler. Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||||||||||||
16) Gerek kuramsal gerek uygulamalı alanlarda havayolu işletmeciliği, ulusal ve uluslar arası taşımacılık ve lojistik çevrelerinde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | ||||||||||||||||||||
17) Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır. | ||||||||||||||||||||
18) Havacılık alanında uygulamaların ve çözümlerin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olarak ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurar | ||||||||||||||||||||
19) Sorunlara çözüm önerileri geliştirir. Düşünceleri yazılı ve sözlü olarak nicel ve nitel verilerle destekleyerek paylaşır. | ||||||||||||||||||||
20) Havacılık işletmelerinin yönetimi, havacılıkta emniyet ve güvenlik konuları, hava hukuku, havaalanı uygulamaları, havacılığa özgü uygulamaların teknik yönleri konularında bilince sahiptir, | ||||||||||||||||||||
21) Havacılık ilke ve değerlerinin farkındadır. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Başta havacılık olmak üzere tüm ulaştırma operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahiptir. | |
2) | Hava taşımacılığı/ lojistik ile ilgili güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
3) | Hava taşımacılığı/lojistik dalları ile ilgili teknik konularda yeterli altyapıya sahiptir. | |
4) | Uluslararası ticaret ve işletme ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahiptir. | |
5) | Havacılık işletmeleri yönetimi, lojistik, ulaştırma ve kendi alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanır. | |
6) | Matematik, fen bilimleri ve ulaştırma alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme problemlerinin çözümleri için birlikte kullanır. | |
7) | Hava taşımacılığı/ lojistik alanı ile ilgili temel problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | |
8) | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
9) | Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli temel uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır. | |
10) | Hava taşımacılığı/ lojistik konularında kapsamlı ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
11) | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | |
12) | Çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır ve sorumluluk alır. | |
13) | Alanında proje geliştirme çalışmaları planlar ve ilgili etkinlikleri yönetir. | |
14) | Hava taşımacılığı/ lojistik kapsamlı projelerde takım çalışmaları düzenler, planlar, yönlendirir. | |
15) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle havayolu işletmeciliği, kara, deniz, hava ve demiryolu lojistiği ve ulaştırması kapsamlı konularda, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler, kendini sürekli yeniler. Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | |
16) | Gerek kuramsal gerek uygulamalı alanlarda havayolu işletmeciliği, ulusal ve uluslar arası taşımacılık ve lojistik çevrelerinde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | |
17) | Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır. | |
18) | Havacılık alanında uygulamaların ve çözümlerin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olarak ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurar | |
19) | Sorunlara çözüm önerileri geliştirir. Düşünceleri yazılı ve sözlü olarak nicel ve nitel verilerle destekleyerek paylaşır. | |
20) | Havacılık işletmelerinin yönetimi, havacılıkta emniyet ve güvenlik konuları, hava hukuku, havaalanı uygulamaları, havacılığa özgü uygulamaların teknik yönleri konularında bilince sahiptir, | |
21) | Havacılık ilke ve değerlerinin farkındadır. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Sunum / Seminer | 1 | 24 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 48 | 48 |
Final | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 120 |