HEM208 Hemşirelik Süreci Atölyesiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar HemşirelikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HEM208
Ders İsmi: Hemşirelik Süreci Atölyesi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BİRSEN YÜRÜGEN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. BİRSEN YÜRÜGEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerin hasta bireyi bir bütün olarak ele alabilme ve Hemşirelik Sürecini kullanabilme becerilerinin gelişimini sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Hemşirelikte sistematik bakım ve hemşirelik süreci, veri toplama ve hemşirelik tanısı koyma, hemşirelik girişimlerinin planlanması ve uygulanması, sonuçların değerlendirilmesi, bakım planı oluşturma ve farklı sağlık sorunları olan hasta gruplarına yönelik hasta bakım planının oluşturulması ve simülasyon temelli vaka çalışmaları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Hemşirelik sürecinin temel kavramlarını tanımlayabilir.
2) Hemşirelik sürecinin kavramsal yapısını bilir.
3) Hemşirelik sürecini bilir ve uygulayabilir.
4) Hemşirelik sürecine göre bakım verir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, derse giriş -
1)
2) Hemşirelik sürecine giriş Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. Birol, L. (2007). Hemşirelik Süreci. Genişletilmiş 8. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti
3) Veri toplama aşaması I Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. Birol, L. (2007). Hemşirelik Süreci. Genişletilmiş 8. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti
4) Veri toplama aşaması II Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. Birol, L. (2007). Hemşirelik Süreci. Genişletilmiş 8. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti
5) Tanılama aşaması I Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. Birol, L. (2007). Hemşirelik Süreci. Genişletilmiş 8. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti
6) Planlama aşaması I Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. Birol, L. (2007). Hemşirelik Süreci. Genişletilmiş 8. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti
7) Planlama aşaması II Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. Birol, L. (2007). Hemşirelik Süreci. Genişletilmiş 8. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti
8) Ara sınav Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. Birol, L. (2007). Hemşirelik Süreci. Genişletilmiş 8. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti
9) Uygulama aşaması I Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. Birol, L. (2007). Hemşirelik Süreci. Genişletilmiş 8. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti
10) Uygulama aşaması II Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. Birol, L. (2007). Hemşirelik Süreci. Genişletilmiş 8. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti
11) Değerlendirme aşaması I Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. Birol, L. (2007). Hemşirelik Süreci. Genişletilmiş 8. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti
12) Değerlendirme aşaması II Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. Birol, L. (2007). Hemşirelik Süreci. Genişletilmiş 8. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti
13) Örnek vaka çalışması I Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. Birol, L. (2007). Hemşirelik Süreci. Genişletilmiş 8. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti
14) Örnek vaka çalışması II Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. Birol, L. (2007). Hemşirelik Süreci. Genişletilmiş 8. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti
15) Örnek vaka çalışması III Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. Birol, L. (2007). Hemşirelik Süreci. Genişletilmiş 8. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti
16) Final sınavı Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. Birol, L. (2007). Hemşirelik Süreci. Genişletilmiş 8. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
• Birol, L. (2007). Hemşirelik Süreci. Genişletilmiş 8. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti
Diğer Kaynaklar: • Sabuncu, N, Ay, F.A. (2010). Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakımı ve Takibi. Nobel Tıp Kitabevi. İstanbul

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir.
2) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir.
3) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur.
4) Temel iletişim becerilerine sahip olur.
5) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur.
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir.
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir.
9) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur.
10) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir.
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. 2
2) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. 3
3) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. 2
4) Temel iletişim becerilerine sahip olur. 3
5) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. 3
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. 2
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. 4
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. 2
9) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. 4
10) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. 5
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 6 % 20
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 6 2 12
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 113