Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM210 | ||||||||
Ders İsmi: | Temel İletişim ve Görüşme Becerileri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BİRSEN YÜRÜGEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; iletişim süreçleri, temel iletişim kavramları, iletişim tarihi, yapısı, fonksiyonları, özellikleri, türleri, iletişim bilimlerinin diğer disiplinler ile ilişkileri, iletişim modelleri ve iletişim etiği konusunda öğrenciyi bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği: | İletişim ile İlgili Temel Kavramlar İletişim Sürecinin Özellikleri İletişim Türleri İletişimde Engeller İletişim ve Çatışma Sözlü İletişim - Konuşma ve Dinleme Sözsüz İletişim İkna Edici İletişim Teknikleri İkna Edici İletişim Taktikleri Kültürel Farklılıklar ve İletişim Tartışma ve Müzakere Teknikleri Empati İletişimi Beden Dili İletişim becerileri ve kişilik analizi test uygulamaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin amaç ve hedeflerinin açıklanması. Ders içeriği ve kaynak kitaplar hakkında bilgi verilmesi | |
2) | İletişim ile İlgili Temel Kavramlar İletişim Sürecinin Özellikleri | Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 201 |
3) | İletişim Türleri İletişimde Engeller | Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. |
4) | İletişim ve Çatışma | Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si. İstanbul: Alfa Yayınları, 2005 Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010 |
5) | Sözlü İletişim - Konuşma ve Dinleme Sözsüz İletişim | Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015 |
6) | İkna Edici İletişim Teknikleri | Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. |
7) | Ara Sınav | |
8) | Kültürel Farklılıklar ve İletişim | Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. |
9) | Tartışma ve Müzakere Teknikleri | Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010. Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008. |
10) | Beden Dili | Zıllıoğlu, Merih. İletişim nedir. İstanbul: Cem Yayınevi, 1996 |
11) | İletişim becerileri uygulamaları | Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. |
12) | Terapötik İletişim ve Görüşme | Nilüfer Voltan Acar, Yeniden Terapötik İletişim Nobel Yayınevi, 2021 |
13) | Terapötik İletişim ve Görüşme | |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.İletişim Fakültesi öğrencileri için üniversite web sitesinin ilgili platformlarında yayınlanan ders notları. |
Diğer Kaynaklar: | 2.Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. 3.Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. 4.Briggs, Asa ve Burke, Peter. Medayanın Toplumsal Tarihi. İstanbul: Kırmızı Yayınları, 2011. 5.Baldini, Massimo. İletişim Tarihi. İstanbul: Avcıol Yayınları, 2000. 6.Zıllıoğlu, Merih. İletişim nedir. İstanbul: Cem Yayınevi, 1996. 7.Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si. İstanbul: Alfa Yayınları, 2005 8.Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010. 9.Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008. 10. AÖF, Genel İletişim Ders Kitabı. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. | ||||||||||
2) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. | ||||||||||
3) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. | ||||||||||
4) Temel iletişim becerilerine sahip olur. | ||||||||||
5) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | ||||||||||
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. | ||||||||||
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | ||||||||||
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. | ||||||||||
9) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. | ||||||||||
10) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. | ||||||||||
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. | |
2) | Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. | |
3) | Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. | |
4) | Temel iletişim becerilerine sahip olur. | |
5) | Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | |
6) | Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. | |
7) | Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | |
8) | Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. | |
9) | Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. | |
10) | Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. | |
11) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Rol oynama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 6 | 10 | 60 |
Uygulama | 6 | 10 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 124 |