Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Tanışma, ders izleğinin tartışılması, dersin tanıtılması, dersin hedef ve amaçlarının paylaşılması
• Geriatrinin Tanımı, Dünya'da ve Ülkemizde Yaşlı nüfus
|
Ödev:,seminer sunumu hazırlanması, derste işlenen konuların tekrar gözden geçirilmesi, konuyla ilgili web sitesi araştırmalarının yapılması |
1) |
• Yaşlılarda akılcı ilaç kullanımı
• Yaşlılarda ölüm-etik kavramları, yaşlı istismarı ve adli boyut
|
Ödev: derste işlenen konuların tekrar gözden geçirilmesi |
2) |
• Yaşlanmanın fizyolojisi, anatomisi,biyolojisi ve genetiği |
Ödev: seminer sunumu hazırlanması, derste işlenen konuların tekrar gözden geçirilmesi, konuyla ilgili web sitesi araştırmalarının yapılması |
3) |
• Yaşlılardaki endokrinolojik ve metabolik sorunlar
• Yaşlılarda hematolojik sorunlar
|
Ödev: seminer sunumunun hazırlanması, derste işlenen konuların tekrar gözden geçirilmesi, konuyla ilgili web sitesi araştırmalarının yapılması |
4) |
• Yaşlılarda gastrointestinal sistem hastalıkları |
Ödev: seminer sunumunun hazırlanması, derste işlenen konuların tekrar gözden geçirilmesi, konuyla ilgili web sitesi araştırmalarının yapılması |
5) |
• Yaşlılarda böbrek hastalıkları
• Yaşlılarda sık görülen ürogenital sorunlar
|
Ödev: seminer sunumunun hazırlanması, derste işlenen konuların tekrar gözden geçirilmesi, konuyla ilgili web sitesi araştırmalarının yapılması |
6) |
• Yaşlılarda kanser ve korunma |
Ödev: derste işlenen konuların tekrar gözden geçirilmesi
Seminer sunumunun hazırlanması
|
7) |
• Yaşlılarda kalp ve dolaşım sistemi hastalıkları |
Ödev: seminer sunumunun hazırlanması, derste işlenen konuların tekrar gözden geçirilmesi, konuyla ilgili web sitesi araştırmalarının yapılması |
8) |
• Yaşlılarda solunumsal sorunlar ve öneriler |
Ödev: seminer sunumunun hazırlanması, derste işlenen konuların tekrar gözden geçirilmesi, konuyla ilgili web sitesi araştırmalarının yapılması |
9) |
• Yaşlılarda sık görülen enfeksiyonlar ve bağışıklama |
Ödev: seminer sunumunun hazırlanması, derste işlenen konuların tekrar gözden geçirilmesi, konuyla ilgili web sitesi araştırmalarının yapılması |
10) |
• Yaşlılarda yara ve yara bakımı
• Yaşlılarda acil sağlık sorunları
|
Ödev: seminer sunumunun hazırlanması, derste işlenen konuların tekrar |
11) |
• Yaşlılarda genel bakım
• Yaşlılarda evde bakım ve yaşam kalitesine etkisi
|
Ödev: seminer sunumunun hazırlanması, derste işlenen konuların tekrar gözden geçirilmesi, konuyla ilgili web sitesi araştırmalarının yapılması |
Ders Notları / Kitaplar: |
• Altındiş, M. Yaşlılarda Güncel Sağlık Sorunları ve Bakımı. İstanbul Tıp Kitabevi, 2013.
• Fadıloğlu Ç., Ertem G., Aykar F. (Ed). Evde Sağlık ve Bakım. Göktuğ Basın Yayın ve Dağıtım, 2013
Classroom expectations for students
|
Diğer Kaynaklar: |
• Oğlak S. Evde Bakım Hizmetleri ve Bakım Sigortası. 2007
• Altındiş M. (Ed). Yaşlılarda Güncel Sağlık Sorunları ve Bakımı. İstanbul Tıp Kitabevi, 2013
• Erol Ö, Fındık Ü.Y, Özcan Ş, Şelimen D. Ve ark. Geriatrik Hasta Ve Hemşirelik Bakımı, Alter Yayıncılık, 2010
• Eliopoulos C, Gerontological Nursing, Lippinctt Williams&Wilkins, 7 th.ed.,2010.
• Wallace M, Grossman S. C., Gerontological Nurse Certification Review, 2008
• Karadeniz G, Yaşlıda Evde Bakım, Göktuğ Yayıncılık,2007
• Sağlıklı yaşlanma. http://www.geriatri.org 2005
• Yaşlılık gerçeği. http://www.gebam.hacettepe.edu.tr 2004
• Yaşam kalitesi rehberi. http://www.gebam.hacettepe.edu.tr 2003
• Sağlıklı ve başarılı yaşlanma. http://www.gebam.hacettepe.edu.tr 2004
• Fadıloğlu Ç., Ertem G., Aykar F. (Ed). Evde Sağlık ve Bakım. Göktuğ Basın Yayın ve Dağıtım, 2013
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. |
4 |
2) |
Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. |
3 |
3) |
Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. |
3 |
4) |
Temel iletişim becerilerine sahip olur. |
5 |
5) |
Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. |
3 |
6) |
Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. |
3 |
7) |
Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. |
3 |
8) |
Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. |
2 |
9) |
Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. |
4 |
10) |
Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. |
4 |
11) |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
1 |