HEM308 Eleştirel Düşünme Uygulamalarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar HemşirelikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HEM308
Ders İsmi: Eleştirel Düşünme Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BİRSEN YÜRÜGEN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Hemşirelikte eleştirel düşünme, hasta bakımını potansiyel olarak etkilediği için oldukça önemlidir. Bu dersin amacı,hemşirelik öğrencilerine meslek hayatlarında optimal hasta bakımını sağlamada ve klinik karar vermede eleştirel düşünmeyi kullanabilmeyi öğretmektir
Dersin İçeriği: 1. DÜŞÜNME VE ELEŞTİREL DÜŞÜNME
2. ELEŞTİREL DÜŞÜNME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
3. ELEŞTİREL DÜŞÜNME ÖĞELERİ
4. ELEŞTİREL DÜŞÜNME SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
5. ELEŞTİREL DÜŞÜNME YOLUYLA SORUN ÇÖZME
6. ELEŞTİREL DÜŞÜNMENİN BİREYSEL YAŞAMDAKİ YERİ VE ÖNEMİ
7. ELEŞTİREL DÜŞÜNMENİN MESLEKİ YAŞAMDAKİ YERİ VE ÖNEMİ
8. ELEŞTİREL DÜŞÜNMEDE ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
9. ELEŞTİREL OKUMA
10. ELEŞTİREL DİNLEME
11. ELEŞTİREL YAZMA
12. ELEŞTİREL DÜŞÜNME EGZERSİZLERİ
13.ELEŞTİREL DÜŞÜNME EGZERSİZLERİ
14. DERSİN DEĞERLENDİRMESİ

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Eleştirel düşünme Eleştirel düşünme kavramlarını açıklayabilme Eleştirel düşünmeyi tanımlayabilme Eleştirel düşünme tekniklerini uygulayabilme Eleştirel düşünme sürecini kullanabilme Eleştirel okuma, yazma ve dinleme becerisini geliştirebilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) TANIŞMA, DERSİM AMACI VE GİRİŞ -
2) ELEŞTİREL DÜŞÜNME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR -
3) ELEŞTİREL DÜŞÜNME ÖĞELERİ -
4) ELEŞTİREL DÜŞÜNME SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ -
5) ELEŞTİREL DÜŞÜNME YOLUYLA SORUN ÇÖZME -
6) ELEŞTİREL DÜŞÜNMENİN BİREYSEL YAŞAMDAKİ YERİ VE ÖNEMİ -
7) ELEŞTİREL DÜŞÜNMENİN MESLEKİ YAŞAMDAKİ YERİ VE ÖNEMİ -
8) ELEŞTİREL DÜŞÜNMEDE ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ -
9) ELEŞTİREL OKUMA -
10) ELEŞTİREL DİNLEME -
11) ELEŞTİREL YAZMA -
12) ELEŞTİREL DÜŞÜNME EGZERSİZLERİ kaynakça okuma
13) ELEŞTİREL DÜŞÜNME EGZERSİZLERİ kaynakça okuma
14) ÖDEV SUNUMLARI -
15) FİNAL SINAVI kaynakçaları okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Şahinel S. Eleştirel Düşünme. Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2002.
Diğer Kaynaklar: 2. Demirci C. (2000) Eleştirel Düşünme, Eğitim ve Bilim
3. Chaffe J. (1994) Thinking critically. Boston: Houghlon Mifflin
Company.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

13

Program Kazanımları
1) Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir.
2) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir.
3) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur.
4) Temel iletişim becerilerine sahip olur.
5) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur.
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir.
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir.
9) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur.
10) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir.
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. 4
2) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. 3
3) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. 3
4) Temel iletişim becerilerine sahip olur. 5
5) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. 3
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. 3
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. 3
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. 2
9) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. 4
10) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. 4
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 2 % 20
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sunum / Seminer 3 4 12
Ödevler 5 3 15
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 108