Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM313 | ||||||||
Ders İsmi: | Hemşirelik ve Liderlik Süreci | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BİRSEN YÜRÜGEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste hemşirelikte liderlik uygulamalarına giriş yapılması amaçlanmaktadır. Dönem süresince öğrencilerin bireysel liderlik stillerini tanımalarına, liderlik stillerinin uygulamadaki yansımalarını anlayabilmelerine ve etkili liderlik ile nasıl fark yaratılacağını keşfetmelerine fırsat sağlanır. |
Dersin İçeriği: | Liderliğin tanımı, liderlik teorileri, liderlik stilleri ve bireysel liderlik gelişimi, ülkemizde ve dünyada hemşirelikte liderlik örnekleri, vizyon oluşturma, güç ve güçlendirme, sağlık politikalarına hemşire liderliğin etkisi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Liderlik kavramı, tanımı, liderlik teorileri | |
2) | Liderliğin tarihçesi: Hemşirelik mesleğinin gelişimini etkileyen liderler | |
3) | Liderlik stilleri, liderlik davranışları ve özellikleri | |
4) | Kişisel liderlik potansiyelinin değerlendirilmesi | |
5) | Etkileme süreci olarak liderlik: etkili güç kullanımı, güç kaynakları, kurumlarda güç kullanımı | |
6) | Ara Sınav | |
7) | Hemşirelik ve Liderlik | |
8) | Etkili lider olma yolları | |
9) | Hemşirelikte güçlendirme | |
10) | Beceri geliştirme, liderlik için eyleme geçme | |
11) | Konumlandırma, mesleki kimlik tasarımı | |
12) | Öğrenci sunumları | |
13) | Öğrenci sunumları | |
14) | Öğrenci sunumları | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Huber D. Leadership and Nursing Care Management, 2nd Edition, W.B. Saunders Company, Phyladelphia, 2000. •Sullivan EJ and Decker PJ. Effective Leadership and Management in Nursing, 5th Edition, Prentice-Hall Inc. New Jersey, 2001. |
Diğer Kaynaklar: | •Andersen CA. Nursing Student to Nursing Leader: The Critical Path to Leadership, Delmar Publishers, New York, 1999. •Ders notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. | ||||||||||
2) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. | ||||||||||
3) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. | ||||||||||
4) Temel iletişim becerilerine sahip olur. | ||||||||||
5) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | ||||||||||
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. | ||||||||||
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | ||||||||||
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. | ||||||||||
9) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. | ||||||||||
10) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. | ||||||||||
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. | 3 |
2) | Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. | 3 |
3) | Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. | 2 |
4) | Temel iletişim becerilerine sahip olur. | 2 |
5) | Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | 2 |
6) | Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. | 2 |
7) | Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | 3 |
8) | Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. | 2 |
9) | Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. | 3 |
10) | Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. | 4 |
11) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 2 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ödevler | 1 | 24 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 48 | 48 |
Final | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 120 |