Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı, işleyişin açıklanması |
Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. Bölüm 3: Sağlık Bakım Sistemi |
2) |
Sağlıkla ilgili kavramlar ve sağlığın boyutları |
Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. Bölüm 3: Sağlık Bakım Sistemi |
3) |
Risk Faktörleri ve Sağlığı Etkileyen Etmenler |
Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. Bölüm 3: Sağlık Bakım Sistemi |
4) |
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi |
Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. |
5) |
Sağlığın geliştirilmesinde hemşirenin rolleri |
Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. |
6) |
Sağlıklı Yaşam Biçimine Özgü Davranışlar |
Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. |
7) |
Ara sınav |
- |
8) |
Holistik Bakım Kavramı |
Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. |
9) |
Sağlıkla ilgili kuramlar |
Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. |
10) |
Sağlık örgütleri |
Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. |
11) |
Sağlığı geliştirmenin yönetsel boyutları ve sağlık politikalarının sağlığı geliştirme üzerine etkileri |
Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. |
12) |
Toplum sağlığı çalışmaları |
Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. |
13) |
Sağlık eğitimi ve sağlığın geliştirilmesine yönelik faydaları |
Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. |
14) |
Final Sınavı |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. |
|
2) |
Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. |
|
3) |
Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. |
|
4) |
Temel iletişim becerilerine sahip olur. |
|
5) |
Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. |
|
6) |
Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. |
|
7) |
Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. |
|
8) |
Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. |
|
9) |
Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. |
|
10) |
Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. |
|
11) |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
|