MAN640 Advanced Research Methodsİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (DR) (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (DR) (İngilizce)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MAN640
Ders İsmi: Advanced Research Methods
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 10
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FATMA SEBLA UZUNTEPE
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLAR AKAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, araştırma yöntemlerinin arkasındaki temel fikirleri ortaya çıkarmak için tasarlanmıştır. Tasarım araştırmasının ana bileşenleri bu derste ele alınacaktır. Öğrenciler bu dersin bir parçası olarak gerçek bir araştırma projesi tasarlayacak, yürütecek ve sunacaktır. Bu dersin amacı, araştırmaları, yayınlanmış makaleleri değerlendirmek ve bilimsel araştırma yapmak için araştırma yöntemleri teorileri ve kavramlarının eleştirel bir şekilde anlaşılmasını öğrenmek için gerekli bilgileri sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Araştırma sürecinin temel basamaklarını kavrama, Literatür Taraması, uygulamalı ve temel; nicel ve nitel araştırma türlerini inceleme, Araştırma sorusu, hipotez geliştirme, değişken ve değişkenlerin ölçümü- işlemseleştirilmesi konularının anlaşılması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • sistematik araştırma sürecini anlama, araştırma problemini belirleme, hipotez oluşturma, araştırma tasarımında derinlemesine beceriler geliştirme, nitel veri/nicel veri analizi ve raporlama.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Araştırma Felsefelerini ve yaklaşımlarını anlayın, ana yaklaşımları (tümdengelimli ve tümevarımsal) ayırt edin, hem nitel hem de nicel metodolojilere aşina olun, ana araştırma stratejilerini belirleyin,
2) • Öğrenciler makale yazarak araştırma yapma, uygun teknikleri kullanma ve bulgulara ulaşma, etik kuralları uygulama becerisi kazanırlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) • Literatür incelemesini ve kaynaklarını anlama,
2) • Örnekleme ihtiyacını anlayın, örnekleme tekniklerini öğrenin, hem nitel / nicel – birincil / ikincil veriler için veri toplama ve analiz tekniklerini öğrenin
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Kursu tanımlayın. • Araştırma yürütme sürecine giriş. • Araştırma sürecindeki adımlar. yok
2) •• Bir hipotez ve araştırma probleminin belirlenmesi. • Araştırma soruları oluşturma. Identifying a hypothesis and research problem. • Creating research questions. yok
3) • Literatürün gözden geçirilmesi. • Araştırma etiği. yok
4) • Nitel araştırma: nitel verilerin özü, örnekleme, toplama teknikleri. yok
5) • Nitel verilerin yorumlanması: nitel veri analizi prosedürleri. yok
6) • Nitel verilerin yorumlanması: nitel veri analizi prosedürleri, kodlama, tematik geliştirme. yok
7) • Öğrencileri ara sınavla değerlendirin yok
8) • Nicel araştırma: nicel verilerin özü, toplama ve analiz teknikleri, örnekleme, veri toplama araçları. yok
9) • Uygulamalı istatistikler: bağımlı ve bağımsız değişkenlerin belirlenmesi, güven seviyeleri. yok
10) • Tanımlayıcı istatistikler. yok
11) • Çıkarımsal istatistikler: verilerden çıkarım yapma, varsayımları modelleme, kalıpları tanımlama, veri analizi. yok
12) • SPSS uygulaması. yok
13) • APA yazı stilleri. yok
14) • Proje sunumu. yok
15) final sınavı yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1-ResearchMethodology,4 .Ed. Ranjit Kumar
SAGE Publications, 2014
2-Research Methodology Methods and Techniques 2nd Revised Ed. C.R.Kothari
New Age International Publishers, 2004
3-Research Methods For Business Students: Saunders M., Lewis P., Thornhill A.,
2009 Pearson, 5. edition
Diğer Kaynaklar: 1-ResearchMethodology,4 .Ed. Ranjit Kumar
SAGE Publications, 2014
2-Research Methodology Methods and Techniques 2nd Revised Ed. C.R.Kothari
New Age International Publishers, 2004
3-Research Methods For Business Students: Saunders M., Lewis P., Thornhill A.,
2009 Pearson, 5. edition

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

5

Program Kazanımları
1) işletme alanında yer alan temel fonksiyonları teori ve uygulama düzeyinde bilgi kazandırıp gerçek yaşamda uygulayabilmek.
2) iş yaşamının karar süreçlerinde bilimsel araştırma teknikleri araçlarını ve teknolojiyi kullanmak.
3) Politik , yasal , coğrafik , ekonomik ve teknolojik faktörlerin işletmecilik alanın rekabetçi yapısına olan etkilerinin ekip çalışması ile değerlendirilmesi ve gerekli çözümlerin sunulması.
4) işletme alanında güncel konuların farkında olma ve problemlere karşı duyarlılık kazandırma
5) Rapor , çıktı , örgüt içi yazışma gibi yazılı belgelerin sözlü olarak etkin bir şekilde aktarılması.
6) Mesleki uzmanlık ve kavram bilgisi çerçevesinde takım oluşturarak ve liderlik özelliklerini kullanarak problemi tanımlama , analiz etme ve çözme.
7) işletmeciliğin diğer alanlarıyla ilişki kurabilme , küresel ve toplumsal etik normların bilincinde olma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) işletme alanında yer alan temel fonksiyonları teori ve uygulama düzeyinde bilgi kazandırıp gerçek yaşamda uygulayabilmek.
2) iş yaşamının karar süreçlerinde bilimsel araştırma teknikleri araçlarını ve teknolojiyi kullanmak.
3) Politik , yasal , coğrafik , ekonomik ve teknolojik faktörlerin işletmecilik alanın rekabetçi yapısına olan etkilerinin ekip çalışması ile değerlendirilmesi ve gerekli çözümlerin sunulması.
4) işletme alanında güncel konuların farkında olma ve problemlere karşı duyarlılık kazandırma
5) Rapor , çıktı , örgüt içi yazışma gibi yazılı belgelerin sözlü olarak etkin bir şekilde aktarılması.
6) Mesleki uzmanlık ve kavram bilgisi çerçevesinde takım oluşturarak ve liderlik özelliklerini kullanarak problemi tanımlama , analiz etme ve çözme.
7) işletmeciliğin diğer alanlarıyla ilişki kurabilme , küresel ve toplumsal etik normların bilincinde olma.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ders
Okuma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 210
Proje 1 30
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 3
Toplam İş Yükü 287