MOD277 Moda Trendleri İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MOD277
Ders İsmi: Moda Trendleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi SERNA UÇAR HATİPOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerimizin, moda eğilimlerini anlama ve ön görü becerisi ile stil bilincini oluşturmak amacıyla uygulanan bir Stüdyo dersidir.
Kitlelerin giyinmeye dair alışveriş tercihlerinin temelini oluşturan Moda Trendleri ve marka stil algılarını içeren ders; öğrencilerimizin hızla değişen giyim ve ev tekstili sektöründe moda dünyasının tasarım ile satış arasındaki dinamikleri kavramasına imkân verir. Öğrencilerimiz, moda trendlerini sınıflandırabilir, güncel sezon defilelerini ve ev tekstili fuarlarında belirlenen sezonun moda trendlerini doğru yorumlayabilir, entelektüel moda birikimi edinebilir, dünya markalarının stillerini ayrıştırabilir, kişisel bir giysi stili ve iç mimari tasarımı oluşturabilir, ana dili ve en az bir yabancı dili kullanarak moda trendleri terminolojileri algılayabilir, estetik bakışını geliştirebilir, toplumsal değişimleri yorumlayabilir, dijital teknolojileri yalnız ya da beraber etkin kullanabilir. Öğrenci araştırma yaparak çalışmasını topluluk önünde güvenle sunabilir. Kariyer planlamasına başlayabilir, etik ilkeleri uygulayabilir, yaşam boyu araştırmanın önemini kavrayabilir.
Dersin İçeriği: • Moda, tasarım ve marka arasındaki dinamiklerin kavranması.
• Moda trendlerini sınıflandırabilme ve dünya markalarının stillerini ayrıştırabilme
• Kişisel giysi stili oluşturabilme yeteneği kavranması
• Ev tekstili ve giyim sektörlerinde moda trendleri terminolojisini kavrayabilme ve kullanabilme yeteneği kazandırılması.
• Dünyada ve ülkemizde marka olmuş ev tekstili ve giysi tasarımcılarını araştırarak daha yakından tanıma ve izleyebilme alışkanlığı kazandırılması.
• Moda, trend, stil arasındaki farkındalığın sağlanması
• Moda, trend, stil analizleri yapabilme yeteneğinin sağlanması.
• Renk ve trend analizi yapabilme ve sezon trenlerini takip edebilme yeteneğinin sağlanması.
• Basında stil analizlerini takip edebilme yeteneğinin sağlanması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Moda, tasarım ve marka arasındaki dinamiklerin kavranması. • Moda trendlerini sınıflandırabilme ve dünya markalarının stillerini ayrıştırabilme • Kişisel giysi stili oluşturabilme yeteneği kavranması
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Moda Trendleri dersinin öğrenciye tanıtılması. Dönem için ders planı yapılması. ...
2) • Moda nedir? Trend nedir? Son moda nedir? tanımlanması. ...
3) • Moda , trend, stil, imaj kavramlarının anlatılması ve aralarındaki farkın açıklanması • Stil danışmanlığı nedir? Anlatılır ...
4) • Modanın dili, tasarım elemanları ve tasarım prensiplerinin açıklanması • Renk bilgisi verilir. • Renk analizi araştırma ve hazırlama anlatılır • Ev tekstili ve giyim sektöründe Trend Araştırmaları ve stil analizleri tartışılır • Yazılı basında stil analizleri araştırılır • Dijital medyada stil analizleri araştırılır ...
5) • Öğrenci Stil analizleri yapar. • Öğrenciler giyim ve ev tekstili stil analizleri yaparlar • Öğrenciler yeni sezon ev tekstil veya giyside moda trendleri araştırmaları ve sunum hazırlıkları yaparlar. ...
6) • Öğrenci sunumları • Öğrenciler araştırdıkları yeni sezon trendlerinin sunumunu yaparlar Trend analizi sunumları ...
7) • Öğrenci sunumları • Öğrenciler araştırdıkları yeni sezon trendlerinin sunumunu yaparlar Trend ve Renk Analizi sunumları ...
8) VİZE ...
9) • Öğrenci sunumu • Öğrenciler araştırdıkları yeni sezon renk ve trendlerinin sunumunu yaparlar ...
10) • İnsan anatomisi ve vücut yapısına göre giyim nasıl olur tartışılır. • Gardrop ve Alışveriş ( perakende sektöründeki trendler) anlatılır. • Vintage, Heritage, Retro ve Türkiye ile Dünya üzerindeki etkileri anlatılır. • Vintage ve Retro arasındaki fark anlatılır ...
11) • Dünya Moda Haftaları araştırılır • Modaya yön verenler anlatılır • Marka nedir? Nasıl marka olunur? Kişisel markalaşma açıklanır • Tasarımcı markalar ve Ev tekstilinde markalar araştırılır. ...
12) • Öğrenci sunumu • Öğrenciler moda tasarımcıları ile ilgili araştırmalarını sunarlar -Ev tekstili ve giyim Modaya yön veren moda tasarımcılarının tanıtılması- Ev tekstili ve giyim ....
13) • Öğrenci sunumu • Öğrenciler moda tasarımcıları ile ilgili araştırmalarını sunarlar -Ev tekstili ve giyim ...
14) • Öğrenci sunumu • Öğrenciler moda tasarımcıları ile ilgili araştırmalarını sunarlar -Ev tekstili ve giyim ...
15) Modaya yön veren moda tasarımcılarının tanıtılması- Ev tekstili ve giyim Öğrenci araştırması ve sunumu ...
16) FİNAL ...

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Modaya Yön Verenler
Linda Watson
Guncel Yayıncılık Ltd.Sti.| Aralık 2007 | Birinci Basım
ISBN-978-9944-84-010-1

Diğer Kaynaklar: Modaya Yön Verenler
Linda Watson
Guncel Yayıncılık Ltd.Sti.| Aralık 2007 | Birinci Basım
ISBN-978-9944-84-010-1

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 4 60
Toplam İş Yükü 108