Dersin Amacı: |
Öğrencilerimizin, moda eğilimlerini anlama ve ön görü becerisi ile stil bilincini oluşturmak amacıyla uygulanan bir Stüdyo dersidir.
Kitlelerin giyinmeye dair alışveriş tercihlerinin temelini oluşturan Moda Trendleri ve marka stil algılarını içeren ders; öğrencilerimizin hızla değişen giyim ve ev tekstili sektöründe moda dünyasının tasarım ile satış arasındaki dinamikleri kavramasına imkân verir. Öğrencilerimiz, moda trendlerini sınıflandırabilir, güncel sezon defilelerini ve ev tekstili fuarlarında belirlenen sezonun moda trendlerini doğru yorumlayabilir, entelektüel moda birikimi edinebilir, dünya markalarının stillerini ayrıştırabilir, kişisel bir giysi stili ve iç mimari tasarımı oluşturabilir, ana dili ve en az bir yabancı dili kullanarak moda trendleri terminolojileri algılayabilir, estetik bakışını geliştirebilir, toplumsal değişimleri yorumlayabilir, dijital teknolojileri yalnız ya da beraber etkin kullanabilir. Öğrenci araştırma yaparak çalışmasını topluluk önünde güvenle sunabilir. Kariyer planlamasına başlayabilir, etik ilkeleri uygulayabilir, yaşam boyu araştırmanın önemini kavrayabilir.
|
Dersin İçeriği: |
• Moda, tasarım ve marka arasındaki dinamiklerin kavranması.
• Moda trendlerini sınıflandırabilme ve dünya markalarının stillerini ayrıştırabilme
• Kişisel giysi stili oluşturabilme yeteneği kavranması
• Ev tekstili ve giyim sektörlerinde moda trendleri terminolojisini kavrayabilme ve kullanabilme yeteneği kazandırılması.
• Dünyada ve ülkemizde marka olmuş ev tekstili ve giysi tasarımcılarını araştırarak daha yakından tanıma ve izleyebilme alışkanlığı kazandırılması.
• Moda, trend, stil arasındaki farkındalığın sağlanması
• Moda, trend, stil analizleri yapabilme yeteneğinin sağlanması.
• Renk ve trend analizi yapabilme ve sezon trenlerini takip edebilme yeteneğinin sağlanması.
• Basında stil analizlerini takip edebilme yeteneğinin sağlanması.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Moda Trendleri dersinin öğrenciye tanıtılması.
Dönem için ders planı yapılması.
|
... |
2) |
• Moda nedir? Trend nedir? Son moda nedir? tanımlanması. |
... |
3) |
• Moda , trend, stil, imaj kavramlarının anlatılması ve aralarındaki farkın açıklanması
• Stil danışmanlığı nedir? Anlatılır |
... |
4) |
• Modanın dili, tasarım elemanları ve tasarım prensiplerinin açıklanması
• Renk bilgisi verilir.
• Renk analizi araştırma ve hazırlama anlatılır
• Ev tekstili ve giyim sektöründe Trend Araştırmaları ve stil analizleri tartışılır
• Yazılı basında stil analizleri araştırılır
• Dijital medyada stil analizleri araştırılır |
... |
5) |
• Öğrenci Stil analizleri yapar.
• Öğrenciler giyim ve ev tekstili stil analizleri yaparlar
• Öğrenciler yeni sezon ev tekstil veya giyside moda trendleri araştırmaları ve sunum hazırlıkları yaparlar.
|
... |
6) |
• Öğrenci sunumları
• Öğrenciler araştırdıkları yeni sezon trendlerinin sunumunu yaparlar
Trend analizi sunumları
|
... |
7) |
• Öğrenci sunumları
• Öğrenciler araştırdıkları yeni sezon trendlerinin sunumunu yaparlar
Trend ve Renk Analizi sunumları
|
... |
8) |
VİZE |
... |
9) |
• Öğrenci sunumu
• Öğrenciler araştırdıkları yeni sezon renk ve trendlerinin sunumunu yaparlar
|
... |
10) |
• İnsan anatomisi ve vücut yapısına göre giyim nasıl olur tartışılır.
• Gardrop ve Alışveriş ( perakende sektöründeki trendler) anlatılır.
• Vintage, Heritage, Retro ve Türkiye ile Dünya üzerindeki etkileri anlatılır.
• Vintage ve Retro arasındaki fark anlatılır |
... |
11) |
• Dünya Moda Haftaları araştırılır
• Modaya yön verenler anlatılır
• Marka nedir? Nasıl marka olunur? Kişisel markalaşma açıklanır
• Tasarımcı markalar ve Ev tekstilinde markalar araştırılır. |
... |
12) |
• Öğrenci sunumu
• Öğrenciler moda tasarımcıları ile ilgili araştırmalarını sunarlar -Ev tekstili ve giyim
Modaya yön veren moda tasarımcılarının tanıtılması- Ev tekstili ve giyim
|
.... |
13) |
• Öğrenci sunumu
• Öğrenciler moda tasarımcıları ile ilgili araştırmalarını sunarlar -Ev tekstili ve giyim
|
... |
14) |
• Öğrenci sunumu
• Öğrenciler moda tasarımcıları ile ilgili araştırmalarını sunarlar -Ev tekstili ve giyim
|
... |
15) |
Modaya yön veren moda tasarımcılarının tanıtılması- Ev tekstili ve giyim
Öğrenci araştırması ve sunumu
|
... |
16) |
FİNAL |
... |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir |
|
2) |
Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır |
|
3) |
İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır |
|
4) |
Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir |
|
5) |
Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir |
|
6) |
Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir |
|
7) |
Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir |
|
8) |
Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
|