Odyometri (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ODY101 | ||||||||
Ders İsmi: | İşitme ve Ölçümü I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. AYŞENUR DEMİREL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. AYŞENUR DEMİREL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, sağlık alanlarını ve sağlık kurumlarını inceleyenler için odyolojinin temelleri hakkında genel bilgi edinmektir. İşitmenin ne olduğu ve işitme anatomisi ile fizyolojisi hakkında temel bilgiler verilir. İşitmenin değerlendirilmesi ile ilgili temel kavramlar, kullanılan ölçüm testleri ve cihazları öğretilir. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içeriği; Kulak ve kulak anatomisini tanımlamak İşitmeyi ve işitme kaybını tanımlamak İşitmenin değerlendirilmesinde kullanılan yöntemleri tanımlamak İşitme değerlendirilmesinde kullanılan cihazları tanımlamak Odyolojik maskelemeyi tanımlamak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Anatomi, fizyoloji ve terminolojiye giriş | - |
2) | İşitme ve konuşma anatomisi | - |
3) | Odyometrenin ana hedefleri | - |
4) | Odyometride dikkate alınması gereken ilkeler | - |
5) | Diyapazon testi | - |
6) | Pinna ve kulak zarı | - |
7) | Odyolojik değerlendirme yöntemleri | - |
8) | Ara sınav | - |
9) | Odyogram türleri | - |
10) | Hava ve kemik iletim eşiği incelemeleri | - |
11) | Odyolojide maskeleme | - |
12) | Maksimum ve minimum maskeleme yöntemleri | - |
13) | Konuşma odyometresi | - |
14) | Timpanometrik testler | - |
15) | Yıl Sonu Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Katz, J., Chasin, M., English, K. M., Hood, L. J., & Tillery, K. L. (Eds.). (2015). Handbook of clinical audiology (Vol. 7). Philadelphia, PA: Wolters Kluwer Health. Stach, B. A., & Ramachandran, V. (2021). Clinical audiology: An introduction. Plural Publishing. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 10 | 3 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 148 |