ODY110 İşitme Engellilere Özel Öğretim Yöntemleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Odyometri (İkinci Öğretim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Odyometri (İkinci Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ODY110
Ders İsmi: İşitme Engellilere Özel Öğretim Yöntemleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. OSMAN GÜNAY
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. MERVE GİRAY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersi amacı dil gelişinde önemli bir dönem olan okul öncesi dönem çocuklarının iletişim ozukluklarının nedenlerini ve çözüm yollarını, engelli çocukların eğitimi hakkındaki temel bilgi ve becerilerini kavratmaktır.


Dersin İçeriği: Bu dersin sonunda öğrenciler bunları öğrenmiş olacak
• Dil ve gelişim aşamalarını kavrar
• Dil ve konuşma bozukluklarının temelleini kavrar
• Dil bozukluklarının tiplerini kavrar
• Işitme engelinin nedenlerini kavrar
• Işitme engellerini sınıflandırmalarını sağlar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Dil ve gelişim aşamalarını kavrar
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Dil ve konuşma bozukluklarının temelleini kavrar
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) • Işitme engelinin nedenlerini kavrar
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş -
2) Dil gelişimi -
3) Konuşma bozukluklarının sınıflandırılması -
4) Konuşma engeli -
5) İletişim bozuklukları -
6) İşitme engeli -
7) İşitme engelleri -
8) Arasınav -
9) İşitme engel sınıflandırılması -
10) İşitsel dinleme -
11) İşitme kaybı -
12) İşitme engelli çocuk eğitimi -
13) İşitme engelli çocukların kaynaştırılması -
14) İşitme engelli çocuklarının özellikleri -
15) Yıl Sonu Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İşitme Engelli Çocukların Eğitimine Giriş
M. Cem Girgin, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir,2003.
Diğer Kaynaklar: İşitme Engelli Çocukların Eğitimine Giriş
M. Cem Girgin, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir,2003.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 14 4 56
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 132