OKL555 Düşünme Becerileriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: OKL555
Ders İsmi: Düşünme Becerileri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. KÜBRA İPÇİ ÇELİK
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. AYSUN GÜROL
Dr.Öğr.Üyesi CÜNEYT BAŞBUĞU
Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA KORKMAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste okul öncesi eğitimde düşünme becerilerinin uygulanması ve yurt dışında uygulanan düşünme becerileri eğitim programlarının incelenerek bu programlardaki yaklaşımların okul öncesi eğitim ortamlarına uyarlanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu derste okul öncesi eğitimde düşünme becerilerinin uygulanması ve yurt dışında uygulanan düşünme becerileri eğitim programlarının incelenerek bu programlardaki yaklaşımların okul öncesi eğitim ortamlarına uyarlanması amaçlanmaktadır

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Düşünme becerilerinin önemini açıklar
2) Düşünme becerileri ile ilişkili kavramları tanımlar
3) Düşünme becerileri türlerini (eleştirel, yaratıcı düşünme, problem çözme) kavrar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Düşünme nedir? Düşünme ve düşünme becerilerine yönelik tanımlar. Düşünme becerilerinin önemi becerilerinin eğitimdeki yeri ve önemi makale
2) Biliş üstü düşünme (Metacognition) makale
3) Düşünme ve öğrenme stilleri arasındaki ilişki. makale
4) Zeka ve Düşünme Arasındaki İlişki makale
5) Zeka Kuramları(Howard Gardner)ve Okul Öncesi Eğitime uyarlanması. makale
6) Zeka Kuramları (Robert Sternberg)ve Okul Öncesi Eğitime uyarlanması makale
7) ara sınav ders notları
8) Eleştirel düşünme ve Okul öncesi programında eleştirel düşünmeye yönelik programlar makale
9) Problem Çözme ve Okul Öncesi Eğitimde problem çözmeye dayalı eğitim. makale
10) Çocuklar için Felsefi düşünme makale
11) Düşünme Becerilerini geliştirmeye ilişkin programlar makale
12) Düşünme Becerilerini geliştirmeye ilişkin programlar makale
13) Düşünme Becerilerini geliştirmeye ilişkin programlar makale
14) Düşünme Becerilerini geliştirmeye ilişkin programlar makale
15) Düşünme Becerilerini geliştirmeye ilişkin programlar makale
16) final makale

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: bilişsel egzersizler
Diğer Kaynaklar: cognitive exercises

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme 5
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme 4
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme 5
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme 4
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Seminer

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 30