OPT103 Göz Anatomisi ve Fizyolojisi İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar OptisyenlikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Optisyenlik
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: OPT103
Ders İsmi: Göz Anatomisi ve Fizyolojisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi HATİCE SEMRİN TİMLİOĞLU İPER
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi HATİCE SEMRİN TİMLİOĞLU İPER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı optisyenlik öğrencilerine gözün anatomik yapısı ve görme fizyolojisi ile ilgili bilgi aktarmaktır. İnsan anatomisi ve fizyolojisi hakkında genel bir bilgi yanı sıra göz anatomisi ile ilgili detaylı bilgi aktarımı görme organlarını tanıtmak ve görme mekanizmasını öğrenmek hedefine ulaşılmasını amaçlar.
Dersin İçeriği: Anatomiye giriş,temel prensipler
Orbita kem,ikleri
Göz kasları ve periorbital kaslar
Gözün ve adnekslerinin yapısı ve dolaşım sistemi
Göz ve görme sinirleri
Görme organlarının desteklenmesi
Görme yolları
Görme fizyolojisi ve gözün dokuları kornea,gözyaşı,lens vitreus,retina,görme metabolizması
Vitreus, ve gözün boşlukları
Retina ve işlevi
Göz kaslarının fizyolojisi
Gözün refraktif ortamları,refraktif bozukluklar
Ekstraokuler mekanizmalar
Görme ile ilişkili santral sinir sistemi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Anatomiye giriş, temel kavramlar. Ders ve ders içeriğine genel bir bakış.
2) • Orbital kemikler. Tartışmalar ve eleştirel düşünme çalışmaları.
3) • Göz kasları ve periorbital mimik kaslar. Tartışmalar ve eleştirel düşünme çalışmaları.
4) • Dolaşım sisteminin anatomisi: göz ve çevre yapılarını besleme. Tartışmalar ve eleştirel düşünme çalışmaları.
5) • Gözün sinirleri ve göz bölgesi. Tartışmalar ve eleştirel düşünme çalışmaları.
6) • Görsel organları desteklemek. Tartışmalar ve eleştirel düşünme çalışmaları.
7) • Görsel yollar. Tartışmalar ve eleştirel düşünme çalışmaları.
9) • Göz yapılarına, göz fizyolojisine, kornea, gözyaşı, sulu mizah, lens, Vitreus, Retinaya genel bakış (genel metabolizma ve Fotokimya Vizyonu). Videolar ve vaka analizi.
10) Kas sisteminin fizyolojik tanımı, göz kas sistemi fonksiyonu. Videos and case studies.
11) • Retina ve Fonksiyonları. Videolar ve vaka analizi.
12) • Refraksiyon, refraktif yüzeyler, refraktif hata, uyumlaştırıcı), Esktraoküler mekanizmalar, (Dupsiyon, Varsiyon, Verjans). Tartışmalar ve eleştirel düşünme çalışmaları.
13) • Görüntü işleme ile ilişkili merkezi sinir sistemi. Tartışmalar ve eleştirel düşünme çalışmaları.
14) • Görüntü işleme ile ilişkili merkezi sinir sistemi. • Görüntü işleme ile ilişkili merkezi sinir sistemi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: (The institution recognizes the use of the textbook in the classroom as part of the educational methodology and strategy applied in diverse materials. The textbook is part of the curriculum and is used to reach the student in an effective manner in the classroom. Every student is expected to acquire and use the textbook.)

Arthuır C.Guyton,M.D. (1989). Tıbbi Fizyoloji. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi
William F. Ganong. (1994). Tıbbi Fizyoloji. İstanbul: Barış Kitabevi
Prof.Dr.Levent Ertuğrul. Fizyoloji. Akademi Yayınları
Diğer Kaynaklar: yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 4
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Ders
Laboratuvar

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 42 % 5
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100