Muhasebe ve Denetim | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI306 | ||||||||
Ders İsmi: | Bağımsız Çalışma | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi NUMAN TURAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrenciler : • bağımsız olarak psikoloji alanında bilimsel araştırma yapabilcek düzeye gelirler. • bilimsel makale yazarak, sonuçları yorumlayarak tartışabilecek düzeye gelirler. • insanı psikolojik ve sosyal yönleri ile anlama yaklaşımı sergilerler. • eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade etme becerisine sahip olurlar. • bu alanla ilgili güncel gelişmeleri takip edebilirler. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin amacı, öğrencilerin, bağımsız bir araştırma projesini uygulamaya geçirmek için gerekli bilgi ve beceriyi kazanmalarıdır. Ders dâhilinde öğrenciler, araştırma sorusu hazırlama, ilgili literatürü tarama, araştırma önerisi sunma, veri toplama, toplanan veriyi analiz etme ve araştırmayı Amerikan Psikoloji Birliği standartlarına uygun olarak raporlamayı öğrenirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Giriş: Araştırma Desenleri | Gelecek ders için gerekli olan okumaları tamamlama. |
2) | • Araştırma Sorusu Oluşturma ve Hipotezler | Gerekli okumalar üzerinden tartışma Verilen okumaların analizinin yapılması |
3) | • Literatür Tarama | Gerekli okumaları yapma |
4) | • Psikolojik Araştırmalarda Kritik Değerlendirme • Araştırma Önerilerinin Sunumu ve Değerlendirilmesi | Gerekli okumaları tamamlama |
5) | • Örnekleme ve Veri Toplama Yöntemleri | Gerekli okumaları tamamlama |
6) | • Projeler için Kullanılacak Ölçeklerin Değerlendirilmesi | Gerekli okumaları tamamlama |
7) | • Projeler için Veri Toplama / Araştırmanın Raporlanmasında Giriş | Gerekli okumaları tamamlama |
8) | Projeler için Veri Toplama / Araştırmanın Raporlanmasında Giriş | Gerekli okumaları tamamlama |
9) | Projeler için Veri Toplama / Araştırmanın Raporlanmasında Metodoloji | Gerekli okumaları tamamlama |
10) | Veri analizleri | Gerekli okumaları tamamlama |
11) | Veri analizleri | Gerekli okumaları tamamlama |
12) | Araştırmanın Raporlanmasında Sonuçlar ve Tartışma | Gerekli okumaları tamamlama |
13) | Öğrencilerin Projelerinin Sunumu | Projeleri hazırlama |
14) | Öğrencilerin Projelerinin Sunumu | Projeleri hazırlama |
15) | Final Sınavı | Sınava hazırlanma |
Ders Notları / Kitaplar: | • Meltzoff, J. (1998). Critical Thinking about Research. Washington DC. : American Psychological Association. • Amerikan Psikoloji Derneği Yayım Kılavuzu (5. Baskı). Çev. Cenk Pamay. İstanbul: Kaknüs Yayınları. • Breakwell, G.M., Hammond, S., Fife-Schaw, C. & Smith, J.A. (Eds.)(2006). Research Methods in Psychology.(3rd ed.). Sage: London. • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.) London: Sage. |
Diğer Kaynaklar: | • Meltzoff, J. (1998). Critical Thinking about Research. Washington DC. : American Psychological Association. • Amerikan Psikoloji Derneği Yayım Kılavuzu (5. Baskı). Çev. Cenk Pamay. İstanbul: Kaknüs Yayınları. • Breakwell, G.M., Hammond, S., Fife-Schaw, C. & Smith, J.A. (Eds.)(2006). Research Methods in Psychology.(3rd ed.). Sage: London. • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.) London: Sage. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Muhasebe alanında ulusal mevzuat ve uluslararası finansal raporlama standartlarına vakıf olunması, | ||||||||
2) Standartlara uygun finansal tablolar hazırlanabilmesi, yorumlanabilmesi | ||||||||
3) Yönetime finansal veri sağlanabilmesi | ||||||||
4) Muhasebe ve Denetim , alandaki değişim sürecine adapte olmak için gereken bilgi ve beceriyi katılımcılarına sağlayarak, denetim sektöründe tercih edilen bir donanıma sahip olmalarını amaçlamaktadır | ||||||||
5) Bu programdan mezun olanlar, akademik kariyerlerine devam edebilecekleri gibi, Muhasebe Denetim Uzmanlığı yeterliliğini kazanmış olarak iş dünyasının önde gelen şirketlerinde de finans, muhasebe, denetim ve raporlama bölümlerinde yönetici konumunda bulunabilirler. | ||||||||
6) Sürekli değişen iş hayatında, muhasebe ve denetim ilke ve uygulamalarını, analitik araçların yardımıyla değerlendirebilmek. | ||||||||
7) Bilgisayar ve gerekli paket programı kullanımı becerisine sahip olmak. | ||||||||
9) İş etiği ve sosyal sorumluluk konularında bilince sahip olmak. | ||||||||
10) Muhasebenin ve denetimin temel ilkelerini anlamak ve gerekli ilkeleri iş yaşamına uygulayabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Muhasebe alanında ulusal mevzuat ve uluslararası finansal raporlama standartlarına vakıf olunması, | |
2) | Standartlara uygun finansal tablolar hazırlanabilmesi, yorumlanabilmesi | |
3) | Yönetime finansal veri sağlanabilmesi | |
4) | Muhasebe ve Denetim , alandaki değişim sürecine adapte olmak için gereken bilgi ve beceriyi katılımcılarına sağlayarak, denetim sektöründe tercih edilen bir donanıma sahip olmalarını amaçlamaktadır | |
5) | Bu programdan mezun olanlar, akademik kariyerlerine devam edebilecekleri gibi, Muhasebe Denetim Uzmanlığı yeterliliğini kazanmış olarak iş dünyasının önde gelen şirketlerinde de finans, muhasebe, denetim ve raporlama bölümlerinde yönetici konumunda bulunabilirler. | |
6) | Sürekli değişen iş hayatında, muhasebe ve denetim ilke ve uygulamalarını, analitik araçların yardımıyla değerlendirebilmek. | |
7) | Bilgisayar ve gerekli paket programı kullanımı becerisine sahip olmak. | |
9) | İş etiği ve sosyal sorumluluk konularında bilince sahip olmak. | |
10) | Muhasebenin ve denetimin temel ilkelerini anlamak ve gerekli ilkeleri iş yaşamına uygulayabilmek. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Grup Projesi | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 45 |
Sunum / Seminer | 2 | 6 |
Proje | 16 | 32 |
Ödevler | 16 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 166 |