Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Nöropsikolojinin tanımı ve temel kavramları hakkında bilgilendirme yapmak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
2) |
• Nöropsikolojik testlerde standardizasyon aşamalarını tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
3) |
• Çizgi Yönünü Belirleme Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
4) |
• Sayı Dizisi Öğrenme Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
5) |
• Sayı Dizisi Öğrenme Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
6) |
• Stroop Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
7) |
• Stroop Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
8) |
• İşaretleme Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
9) |
• İşaretleme Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
10) |
• Raven Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
11) |
• Raven Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak |
literature review
Discussion over required readings
Analyzing the given readings
Conducting group discussions
Conducting individual and group discussions |
12) |
• Wisconsin Kart Eşleme Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
|
13) |
• Wisconsin Kart Eşleme Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
14) |
YARIYIL SONU SINAVI |
14 hafta boyunca öğrenilen tüm konular |
Ders Notları / Kitaplar: |
• Öktem Tanör, Ö. (2005). Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
• Karakaş, S. (2006). Bilnot Bataryası El Kitabı: Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları (2. Baskı). Ankara: Eryılmaz Ofset.
• Karakaş, S., İrkeç, C., Yüksel, N. (Editörler). (2003). Beyin ve Nöropsikoloji: Temel ve Klinik Bilimler. Ankara: Çizgi Tıp Yayınevi.
|
Diğer Kaynaklar: |
• Öktem Tanör, Ö. (2005). Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
• Karakaş, S. (2006). Bilnot Bataryası El Kitabı: Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları (2. Baskı). Ankara: Eryılmaz Ofset.
• Karakaş, S., İrkeç, C., Yüksel, N. (Editörler). (2003). Beyin ve Nöropsikoloji: Temel ve Klinik Bilimler. Ankara: Çizgi Tıp Yayınevi.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
3) |
Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak |
|
4) |
Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak |
|
5) |
Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak
|
|
6) |
Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek |
|
7) |
Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak |
|
8) |
Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
|