Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Nöropsikolojinin tanımı ve temel kavramları hakkında bilgilendirme yapmak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
2) |
• Nöropsikolojik testlerde standardizasyon aşamalarını tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
3) |
• Çizgi Yönünü Belirleme Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
4) |
• Sayı Dizisi Öğrenme Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
5) |
• Sayı Dizisi Öğrenme Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
6) |
• Stroop Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
7) |
• Stroop Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
8) |
• İşaretleme Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
9) |
• İşaretleme Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
10) |
• Raven Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
11) |
• Raven Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak |
literature review
Discussion over required readings
Analyzing the given readings
Conducting group discussions
Conducting individual and group discussions |
12) |
• Wisconsin Kart Eşleme Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
|
13) |
• Wisconsin Kart Eşleme Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
14) |
YARIYIL SONU SINAVI |
14 hafta boyunca öğrenilen tüm konular |
Ders Notları / Kitaplar: |
• Öktem Tanör, Ö. (2005). Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
• Karakaş, S. (2006). Bilnot Bataryası El Kitabı: Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları (2. Baskı). Ankara: Eryılmaz Ofset.
• Karakaş, S., İrkeç, C., Yüksel, N. (Editörler). (2003). Beyin ve Nöropsikoloji: Temel ve Klinik Bilimler. Ankara: Çizgi Tıp Yayınevi.
|
Diğer Kaynaklar: |
• Öktem Tanör, Ö. (2005). Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
• Karakaş, S. (2006). Bilnot Bataryası El Kitabı: Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları (2. Baskı). Ankara: Eryılmaz Ofset.
• Karakaş, S., İrkeç, C., Yüksel, N. (Editörler). (2003). Beyin ve Nöropsikoloji: Temel ve Klinik Bilimler. Ankara: Çizgi Tıp Yayınevi.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Muhasebe alanında ulusal mevzuat ve uluslararası finansal raporlama standartlarına vakıf olunması,
|
|
2) |
Standartlara uygun finansal tablolar hazırlanabilmesi, yorumlanabilmesi |
|
3) |
Yönetime finansal veri sağlanabilmesi |
|
4) |
Muhasebe ve Denetim , alandaki değişim sürecine adapte olmak için gereken bilgi ve beceriyi katılımcılarına sağlayarak, denetim sektöründe tercih edilen bir donanıma sahip olmalarını amaçlamaktadır |
|
5) |
Bu programdan mezun olanlar, akademik kariyerlerine devam edebilecekleri gibi, Muhasebe Denetim Uzmanlığı yeterliliğini kazanmış olarak iş dünyasının önde gelen şirketlerinde de finans, muhasebe, denetim ve raporlama bölümlerinde yönetici konumunda bulunabilirler. |
|
6) |
Sürekli değişen iş hayatında, muhasebe ve denetim ilke ve uygulamalarını, analitik araçların yardımıyla değerlendirebilmek.
|
|
7) |
Bilgisayar ve gerekli paket programı kullanımı becerisine sahip olmak.
|
|
9) |
İş etiği ve sosyal sorumluluk konularında bilince sahip olmak.
|
|
10) |
Muhasebenin ve denetimin temel ilkelerini anlamak ve gerekli ilkeleri iş yaşamına uygulayabilmek.
|
|