Muhasebe ve Denetim | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI431 | ||||||||
Ders İsmi: | Bilişsel Gelişim | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, bilişsel süreçleri tanımlamak, dikkat, KSB ve USB ve zekada ortaya çıkan yaşa bağlı değişmeleri kavramak, bu değişmelerde rol oynayan biyolojik ve çevresel faktörleri açıklamak, bilişsel gelişimi incelemeye dönük önemli deney paradigmalarını tanımlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin amacı, bilişsel süreçleri tanımlamak, dikkat, KSB ve USB ve zekada ortaya çıkan yaşa bağlı değişmeleri kavramak, bu değişmelerde rol oynayan biyolojik ve çevresel faktörleri açıklamak, bilişsel gelişimi incelemeye dönük önemli deney paradigmalarını tanımlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) | Dikkatte yaşam boyu ortaya çıkan değişmeler ve gelişim | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) | Dikkatte yaşam boyu ortaya çıkan değişmeler ve gelişim | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) | Kısa süreli bellekte yaşam boyu ortaya çıkan değişmeler ve gelişim | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) | Kısa süreli bellekte yaşam boyu ortaya çıkan değişmeler ve gelişim | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) | Kısa süreli bellekte yaşam boyu ortaya çıkan değişmeler ve gelişim | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) | Kısa süreli bellekte yaşam boyu ortaya çıkan değişmeler ve gelişim | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) | Bilişsel gelişimde rol oynayan biyolojik faktörler | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) | Bilişsel gelişimde rol oynayan biyolojik faktörler | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) | Bilişsel gelişimde rol oynayan çevresel faktörler | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) | Bilişsel gelişimde rol oynayan çevresel faktörler | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) | Bilişsel gelişim deney paradigmaları | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) | Bilişsel gelişim deney paradigmaları | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) | Genel Değerlendirme | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) | 14 hafta boyunca derste işlenen bütün konular | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Muhasebe alanında ulusal mevzuat ve uluslararası finansal raporlama standartlarına vakıf olunması, | ||||||||
2) Standartlara uygun finansal tablolar hazırlanabilmesi, yorumlanabilmesi | ||||||||
3) Yönetime finansal veri sağlanabilmesi | ||||||||
4) Muhasebe ve Denetim , alandaki değişim sürecine adapte olmak için gereken bilgi ve beceriyi katılımcılarına sağlayarak, denetim sektöründe tercih edilen bir donanıma sahip olmalarını amaçlamaktadır | ||||||||
5) Bu programdan mezun olanlar, akademik kariyerlerine devam edebilecekleri gibi, Muhasebe Denetim Uzmanlığı yeterliliğini kazanmış olarak iş dünyasının önde gelen şirketlerinde de finans, muhasebe, denetim ve raporlama bölümlerinde yönetici konumunda bulunabilirler. | ||||||||
6) Sürekli değişen iş hayatında, muhasebe ve denetim ilke ve uygulamalarını, analitik araçların yardımıyla değerlendirebilmek. | ||||||||
7) Bilgisayar ve gerekli paket programı kullanımı becerisine sahip olmak. | ||||||||
9) İş etiği ve sosyal sorumluluk konularında bilince sahip olmak. | ||||||||
10) Muhasebenin ve denetimin temel ilkelerini anlamak ve gerekli ilkeleri iş yaşamına uygulayabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Muhasebe alanında ulusal mevzuat ve uluslararası finansal raporlama standartlarına vakıf olunması, | |
2) | Standartlara uygun finansal tablolar hazırlanabilmesi, yorumlanabilmesi | |
3) | Yönetime finansal veri sağlanabilmesi | |
4) | Muhasebe ve Denetim , alandaki değişim sürecine adapte olmak için gereken bilgi ve beceriyi katılımcılarına sağlayarak, denetim sektöründe tercih edilen bir donanıma sahip olmalarını amaçlamaktadır | |
5) | Bu programdan mezun olanlar, akademik kariyerlerine devam edebilecekleri gibi, Muhasebe Denetim Uzmanlığı yeterliliğini kazanmış olarak iş dünyasının önde gelen şirketlerinde de finans, muhasebe, denetim ve raporlama bölümlerinde yönetici konumunda bulunabilirler. | |
6) | Sürekli değişen iş hayatında, muhasebe ve denetim ilke ve uygulamalarını, analitik araçların yardımıyla değerlendirebilmek. | |
7) | Bilgisayar ve gerekli paket programı kullanımı becerisine sahip olmak. | |
9) | İş etiği ve sosyal sorumluluk konularında bilince sahip olmak. | |
10) | Muhasebenin ve denetimin temel ilkelerini anlamak ve gerekli ilkeleri iş yaşamına uygulayabilmek. |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | 140 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 186 |