Muhasebe ve Denetim | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI454 | ||||||||
Ders İsmi: | Danışmanlık Psikolojisi II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi EVİN AYDIN YÖNTEM | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. GÜNEY ERDEN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Danışmanlık psikolojisinde temel kuram, yaklaşım ve tekniklere hakkında bilgi ve beceri kazandırılması. |
Dersin İçeriği: | Danışmanlık psikolojisinde temel kuram, yaklaşım ve tekniklere hakkında bilgi ve beceri kazandırılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Danışmanlık Psikolojisi | Danışmanlık Psikolojisi |
1) | Danışmanlık Psikolojisi Nedir? | Literatür okuması |
2) | Danışmanlık Kavramı ve Kısa Tarihçe | Literatür okuması |
3) | Yardım Modeline Genel Bakış | Literatür okuması |
4) | Yardım İlişkisi: Değerlerin Eyleme Geçirilmesi | Literatür okuması |
5) | İletişim: Danışana Odaklanma ve Etkin Dinleme Becerileri | Literatür okuması |
6) | Empati | Litaretür okuması |
7) | Teşvik etme ve Özetleme | Literatür okuması |
8) | Danışanın Kendini Sorgulamalarına Yardım Etme | Literatür okuması |
9) | Ara sınav | Okuma-hazırlık |
10) | Sorgulama Becerileri ve Bunları Kullanabilme | Literatür okuması |
11) | Zor danışanlar: İsteksizlik, Direnç ve Toparlanma | Literatür okuması |
12) | Yardım Modelinde 1. Aşama: Öykü Alma | Literatür okuması |
13) | Yardım Modelinde 2. Aşama: Uygulanabilir Amaçlar Belirlemeye Yardım Etme | Literatür okuması |
14) | Yardım Modelinde 3. Aşama: Amaçlara Uygun Stratejiler Belirleme | Literatür okuması |
15) | Final sınavı | Okuma-hazırlık |
16) | A | A |
Ders Notları / Kitaplar: | Psikolojik Danışmanlık Becerileri, Gerard Egan, Kaknüs Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | Psikolojik Danışmanlık Becerileri, Gerard Egan, Kaknüs Yayınları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Muhasebe alanında ulusal mevzuat ve uluslararası finansal raporlama standartlarına vakıf olunması, | ||||||||
2) Standartlara uygun finansal tablolar hazırlanabilmesi, yorumlanabilmesi | ||||||||
3) Yönetime finansal veri sağlanabilmesi | ||||||||
4) Muhasebe ve Denetim , alandaki değişim sürecine adapte olmak için gereken bilgi ve beceriyi katılımcılarına sağlayarak, denetim sektöründe tercih edilen bir donanıma sahip olmalarını amaçlamaktadır | ||||||||
5) Bu programdan mezun olanlar, akademik kariyerlerine devam edebilecekleri gibi, Muhasebe Denetim Uzmanlığı yeterliliğini kazanmış olarak iş dünyasının önde gelen şirketlerinde de finans, muhasebe, denetim ve raporlama bölümlerinde yönetici konumunda bulunabilirler. | ||||||||
6) Sürekli değişen iş hayatında, muhasebe ve denetim ilke ve uygulamalarını, analitik araçların yardımıyla değerlendirebilmek. | ||||||||
7) Bilgisayar ve gerekli paket programı kullanımı becerisine sahip olmak. | ||||||||
9) İş etiği ve sosyal sorumluluk konularında bilince sahip olmak. | ||||||||
10) Muhasebenin ve denetimin temel ilkelerini anlamak ve gerekli ilkeleri iş yaşamına uygulayabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Muhasebe alanında ulusal mevzuat ve uluslararası finansal raporlama standartlarına vakıf olunması, | |
2) | Standartlara uygun finansal tablolar hazırlanabilmesi, yorumlanabilmesi | |
3) | Yönetime finansal veri sağlanabilmesi | |
4) | Muhasebe ve Denetim , alandaki değişim sürecine adapte olmak için gereken bilgi ve beceriyi katılımcılarına sağlayarak, denetim sektöründe tercih edilen bir donanıma sahip olmalarını amaçlamaktadır | |
5) | Bu programdan mezun olanlar, akademik kariyerlerine devam edebilecekleri gibi, Muhasebe Denetim Uzmanlığı yeterliliğini kazanmış olarak iş dünyasının önde gelen şirketlerinde de finans, muhasebe, denetim ve raporlama bölümlerinde yönetici konumunda bulunabilirler. | |
6) | Sürekli değişen iş hayatında, muhasebe ve denetim ilke ve uygulamalarını, analitik araçların yardımıyla değerlendirebilmek. | |
7) | Bilgisayar ve gerekli paket programı kullanımı becerisine sahip olmak. | |
9) | İş etiği ve sosyal sorumluluk konularında bilince sahip olmak. | |
10) | Muhasebenin ve denetimin temel ilkelerini anlamak ve gerekli ilkeleri iş yaşamına uygulayabilmek. |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Uygulama | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 48 |
Sunum / Seminer | 7 | 14 |
Ödevler | 16 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Rapor Teslimi | 8 | 24 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 202 |