Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, evrimsel, gelişimsel, fizyolojik ve sosyal bağlamlarda temel memeli güdülerinin ve duygularının mekanizmalarını tartışmaktır. Bu çerçevede otonom sinir sistemi, endokrin sistem, hipotalamus, limbik sistem; temel motivasyon ve duygu teorileri, açlığın, susuzluğun temel mekanizmaları, cinsel ve psikososyal güdüler detaylı olarak incelenecektir.
|
Dersin İçeriği: |
Bu ders, evrimsel, gelişimsel, fizyolojik ve sosyal bağlamlarda temel memeli güdülerinin ve duygularının mekanizmalarını tartışmaktır. Bu çerçevede otonom sinir sistemi, endokrin sistem, hipotalamus, limbik sistem; temel motivasyon ve duygu teorileri, açlığın, susuzluğun temel mekanizmaları, cinsel ve psikososyal güdüleri içermektedir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• To introduce the course
• To introduce basic concepts
• Examining the historical perspective |
Completing required readings for the next lesson |
2) |
• Examining the relationship between genetics, learning and motivation |
Reading for the next lesson |
3) |
• Examining the endocrine system, limbic system, hypothalamus from a general physiological perspective. |
Reading for the next lesson |
4) |
• Explaining basic instincts such as hunger and thirst |
Reading for the next lesson |
5) |
• Examining reproductive and sex differences |
Reading for the next lesson |
6) |
• Addressing attachment and love |
Reading for the next lesson |
7) |
• Explaining the relationship between rejuvenation and stress |
Reading for the next lesson |
8) |
• Examining the literature on fear and pain |
Reading for the next lesson |
9) |
• Examining the literature on anger, hatred and aggression |
Reading for the next lesson |
10) |
• Examining the literature on happiness, sadness, depression, hopelessness and suicide |
Reading for the next lesson |
11) |
• Explain the factors that affect motives and emotions |
Reading for the next lesson |
12) |
• To learn instinct theories such as psychoanalytic theory, humanistic theory, impulse reduction theory |
Reading for the next lesson |
13) |
• Explaining theories of emotion such as James-Lange theory, Connan Bard theory |
Reading for the next lesson |
14) |
• To discuss the way the lesson is taught and the achievements with the general assessment. |
Reading for the next lesson |
15) |
FİNAL SINAVI |
ALL TOPICS OVER THE YEAR |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
3) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
4) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
5) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
6) |
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|
7) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
8) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
9) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
|
11) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
12) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
13) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
14) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
15) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
16) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
17) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
18) |
Teknik resim kullanarak iletişim kurar. |
|
19) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
20) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
|
21) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
22) |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
23) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
|