Tıp (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY436 | ||||||||
Ders İsmi: | Interview Techniques II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi EVİN AYDIN YÖNTEM | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrenciyi görüşme teknikleri ile tanıştırmak, görüşmenin temel kavramlarını ele almaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, görüşmenin dış etkenleri ve atmosferi, görüşmenin iç etkenleri ve atmosferi, ilk görüşmenin açılması, başlama, gelişme ve kapanış, görüşmede tutum ve davranışlar, görüşmenin kaydedilmesi, soru sorma ve soru çeşitlerini ve iletişimin tanımlanmasını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma / dersi tanıtma, temel giriş | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) | Görüşme Teknikleri I (Bölüm 1 ve 2) | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) | İyi İlişki Geliştirme ve İlk Hasta Görüşmesini Yönetmek (Bölüm 3 & 4) | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) | Görüşme Türleri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) | Klinik Değerlendirme | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) | Kognitif Değerlendirme | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) | Hassas Konular | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) | Ara Sınav | Yok |
9) | Ara Sınav / Değerlendirme | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) | Klinik İlgi Alanlarındaki İşaretler ve Belirtiler | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) | Sonlandırma ve Dirençle Başa Çıkma | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) | Özel ya da Zorlu Hasta Davranışları ve Sorunları | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) | Danışanlarla Bulguları Paylaşma & Görüşmedeki Sorunları Giderme | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) | Role Oynama Haftası | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) | Tekrar | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
16) | Final | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | İlk Görüşme. James Morrison (2019). Dördüncü Basımdan Çeviri (Çev. Ed. Sait Uluç, İ.Volkan Gülüm, Ece Ataman). Nobel Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | İlk Görüşme. James Morrison (2019). Dördüncü Basımdan Çeviri (Çev. Ed. Sait Uluç, İ.Volkan Gülüm, Ece Ataman). Nobel Yayınları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. | |||||||||||||||
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. | |||||||||||||||
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. | |||||||||||||||
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. | |||||||||||||||
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. | |||||||||||||||
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar | |||||||||||||||
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. | |||||||||||||||
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar | |||||||||||||||
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |||||||||||||||
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, | |||||||||||||||
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |||||||||||||||
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar | |||||||||||||||
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, | |||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | |||||||||||||||
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir | |||||||||||||||
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. | |
2) | İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. | |
3) | Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. | |
4) | Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. | |
5) | Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. | |
6) | Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar | |
7) | Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. | |
8) | Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar | |
9) | Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |
10) | Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, | |
11) | Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |
12) | Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar | |
13) | Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, | |
14) | Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | |
15) | Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir | |
16) | Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Uygulama | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 48 |
Sunum / Seminer | 7 | 21 |
Proje | 5 | 20 |
Ödevler | 8 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Rapor Teslimi | 8 | 16 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 207 |